Gå til innhold

Overglad hund, eller?

Anbefalte innlegg

Min kjære lille hund har en tendens til å tro at alle levende skapninger er hans venn.. Det er vell og bra, en lykkelig tibbe :)

Men enkelte mennesker og hunder reagerer han virkelig sterkt på. Han er ingen bjeffer til vanlig, han sier mer poff om det kommer noe i det heletatt :p

Men når han møter noen han virkelig, virkelig, virkelig kunne tenkt seg å snuse og hilse på hyler han. De som kjenner han, og andre som kanskje har en hund med lignende tendenser klarer å skille mellom smerte-hyl og gledes-hyl. For å si det brutalt, høres det ut som man brekker alle fire beina på han :dontgetit: Dette gjør at man får mange stygge blikk når man går tur med han. Ikke alltid det er like ille da :p Det eneste jeg til nå har kunne gjort er å sette meg ned atme han, å prøvd så godt jeg kan å få han rolig...kan ikke si jeg vil kjefte på han, fordi han er glad. Ikke at det nytter heller, han er meget sta. Han kan alle kommandoer, men utfører de når han selv føler for det. Tidligere har vi hatt for det meste settere. Så han har nok sluppen litt mildere unna, siden han er så liten :p *uffameg*

Noen som har noen tips om hvordan man kan unngå at han hyler slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en scheafer tise. 4 år no.

hun hyler hvis vi skal gå tur eller på biltur, eller vis hun blir veldig glad.'

har prøvd å få hun til å slutte men, kan jo ikke kjefte fordi hunden blir så glad.

Har des ingen tips til deg for å få hunden til å slutte med det, men vis hunden din begynner å gjespe, da prøver han selv å roe seg ned...

Lenke til kommentar
jeg har en scheafer tise. 4 år no.

hun hyler hvis vi skal gå tur eller på biltur, eller vis hun blir veldig glad.'

har prøvd å få hun til å slutte men, kan jo ikke kjefte fordi hunden blir så glad.

Har des ingen tips til deg for å få hunden til å slutte med det, men vis hunden din begynner å gjespe, da prøver han selv å roe seg ned...

9185060[/snapback]

Det er jo det, det føles totalt feil å kjefte på bikkja når den blir så glad ^^

Takk for gjespe tipset, for da gjør han det støtt og stadig :) Men uten å lykkes :!:

Lenke til kommentar

når hunden gjesper samtidig så den driver å hyler så prøver den selv å dempe seg selv. kanskje kan du prøve nå når den er valp at når den begynner å hyle, få oppmerksomheten til den, mens du har goddis, så får den en goddis når den sitter still eller noe? ta vekk oppmerksomheten til hylinga. tror ivertfall det må taes mens hunden er valp. jeg ser slaget mot min hund som tapt hehe

Lenke til kommentar

vi prøvde når han var valp. Men, han er typen sta hund xD Kanskje litt for smart til sitt eget beste til tider :) f.eks lyder han ikke sitt til vanlig, men kun om han kan lukte en godbit (uansett om du gjemmer godbiten). Hadde det vært en stor hund, hadde dette lett kunnet utvikle seg til et problem. Men siden han er så liten, så gjør det ikke så mye :) Ellers er han verdens sjønneste krabat som elsker unger. Han vokter over dem faktisk, samme med syke. Om noen er syk, forlater han dem ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...