Gå til innhold

World of Warcraft : Wrath of the Lich King

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vaert pà Outland (butikken) og der hadde de uendelig mange forskjellige WoW-böker og tegneserier. Hvilke skal jeg kjöpe for à fà med meg loren? Det er jo masse fantasyböker der som bare har tatt utgangspunkt i Azeroth.

Lenke til kommentar

De fleste bøkene der har bare utgangs punkt i Loren, men bygger sin egen historie på det.

Men blizzard er ikke dumme... De henter som regel ting fra de bøkene og bruker i WoW, slik at bøkene blir integrert i WoW loren. (se for eksempel Jorad Mace og Tyrygosa, som du nå finner i Netherstorm. De kommer fra Sunwell Triologien)

Men som sakt, de fleste bøkene baserer seg på WoW loren og gir deg en god oversikt over den.

Her en liste over WoW noveler og mangaer som er gode og basert på lore.

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar
De fleste bøkene der har bare utgangs punkt i Loren, men bygger sin egen historie på det.

Men blizzard er ikke dumme... De henter som regel ting fra de bøkene og bruker i WoW, slik at bøkene blir integrert i WoW loren. (se for eksempel Jorad Mace og Tyrygosa, som du nå finner i Netherstorm. De kommer fra Sunwell Triologien)

Men som sakt, de fleste bøkene baserer seg på WoW loren og gir deg en god oversikt over den.

Her en liste over WoW noveler og mangaer som er gode og basert på lore.

9224436[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Novels and short stories

* War of the Ancients Trilogy (War of the Ancients Archive) - by Richard A. Knaak

o The Sundering

o The Demon Soul

o The Well of Eternity

* Warcraft Archive

o The Last Guardian - by Jeff Grubb

o Lord of the Clans - by Christie Golden

o Day of the Dragon - by Richard A. Knaak

o Of Blood and Honor - by Chris Metzen

* Cycle of Hatred - by Keith R.A. DeCandido

* Rise of the Horde - Christie Golden

* Short Stories

Upcoming releases

* Night of the Dragon - Richard A. Knaak

* Tides of Darkness

* Beyond the Dark Portal

Manga and comics

* The Sunwell Trilogy - by Richard A. Knaak & Kim Jae-Hwan

o Dragon Hunt

o Shadows of Ice

o Ghostlands

Upcoming releases

* Burning Crusade Manga

* World of Warcraft: The Comic

Sà hvis jeg leser alle disse, da har jeg en viss peiling? :p Mà jeg lese alle eller det noen du vil anbefale som viktigere enn andre?

Lenke til kommentar

War of the Ancients triologien er jo grei å få med seg, da den forteller om tiden da demonen først kom til Azeroth, og den krigen som førte til at Kontinentet ble revet fra hverandre (men hvis du leser den, så pass på at i denne triologien så er det tre personer som drar tilbake i tid og gjør viktige ting der, noe som ikke skjer i WoW loren. men den gir fortsatt et godt bilde over hva som har skjedd)

Cycle of Hatred can være god å få med seg, da den prøver å forklare hva som gjorde at det vennskapet mellom Orker og Mennesker som var på slutten av WC3, ble til det hatet som det er i WoW.

Rise of the Horde kan være grei hvis du er interesert i historien til gamle Horden. Den gir et lite innblikk i vennskapet mellom Durotan (faren til Thrall) og Gromm Hellscream, og hvordan Orkene ble lurt av The Burning Legion til å ta del i Blods pakten.

Sunwell Triologien kan være grei, da den forteller litt om hva som skjedde med Sunbwellen (og det kan se ut til at Blizzard har tenkt til å bruke denne vinkelen i fremtiden, da de har med Jorad Mace og Tyrygosa i WoW.

Det er de som har litt mer historie rundt seg og som kan være spennende/morsomme å lese.

Hvis du er interesert i litt mer direkte fakta så kan bøkene som er listet under Warcraft Archive være noe for deg.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle pre-ordre fra PlayX.no eller Gamezone.no

Men ettersom de sier jeg da trolig vil få expansion'en 1-2dager etter det den dukker opp i lokale butikker.. hva er da vittsen?

Da ender jeg vell opp med å henge 1-2dager etter alle andre, i og med at folk vi ha fått sin kopi 1-2dager før meg..

Eller er det en bestemt dato ting starter? Så vi har muligheten til å anskaffe og installere før helvette bryter løs?

Lenke til kommentar
Jeg tenkte jeg skulle pre-ordre fra PlayX.no eller Gamezone.no

Men ettersom de sier jeg da trolig vil få expansion'en 1-2dager etter det den dukker opp i lokale butikker.. hva er da vittsen?

Da ender jeg vell opp med å henge 1-2dager etter alle andre, i og med at folk vi ha fått sin kopi 1-2dager før meg..

Eller er det en bestemt dato ting starter? Så vi har muligheten til å anskaffe og installere før helvette bryter løs?

9225419[/snapback]

Bestilte fra Playx, fikk tbc 3 dager før den kom ut i butikkene.

Endret av Gege
Lenke til kommentar

Jeg kommer til à ha to forhàndsbestillinger pà WotLK akkurat sànn jeg hadde pà TBC: en pà EB Games og en pà Spaceworld.

Hàper ogsà det blir et show pà Egertorget sànn det var sist, bare at jeg ikke har 39°C i feber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...