Tinyboom Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 @Aiiler: det er absolutt ikke noe problem å få i seg nok protein eller jern som vegetarianer/veganer men for å adressere topic: det finnes nok av skrudde mennesker både på den ene og den andre siden av kjøttgrensa...hva journalister velger å skrive om er ikke minst en god indikator alt bunner ut i valg. @Databamse: med din argumentasjonsføring så vil alle valg være en psykisk lidelse og en sak for psykologer 9189744[/snapback] Min bror fikk en alvorlig sykdom, og hadde ingen byggeklosser. Det første han får spørsmål om er: spiser du kjøtt. Det var også da vi fikk grundig gjennomgådd hvor viktig kjøtt er for å få nok protein til byggeklossene. veganere som regel tar da kosttilskudd, men når man gjør dette viser det jo bare til at det faktisk ikke er sunt. Lever man sunt, skal man ikke trenge kosttilskudd, siden man da får det inn gjennom det daglige inntaket av mat. Nå er det da snakk om veganer som kutter ut allt fra dyr generellt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 men for å adressere topic: det finnes nok av skrudde mennesker både på den ene og den andre siden av kjøttgrensa.. 9189744[/snapback] Prosentvis ligger veganere dårligere an, samtlige jeg har møtt har vært insane. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 @Aiiler: å være vegetarianer/veganer er mer enn å bare kutte ut kjøtt, man må såklart vite hva man gjør. feilernæring forekommer uavhengig av kjøtt eller ei. som du selv sier; Lever man sunt, skal man ikke trenge kosttilskudd, siden man da får det inn gjennom det daglige inntaket av mat. @SteffyPants: de ville nok vært insane uansett, men ja, skrullinger tiltrekkes av det å være "annerledes" Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Det passer meg utmerket, for jeg nekter også å gå til sengs med ei dame som bare mauvler gress og salat. Det er mat for kuer og kaniner. Det blir som å ha sex med en kompostdynge..... Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Ser det er flere som skriver vegetarianer, det han snakker om er veganer. Å det er faktisk langt fra sunt, via kjøtt får du de nødvendige proteinene 'byggeklossene til jern' uten dette nytter det ikke enn hvor jern man stapper i seg, man trenger byggeklossene. mennesker er kjøttetere fra tidensmorgen. Kanskje dette snues en dag, men inntil vidre så trenger vi kjøttet vårt. Føles det så riktig når man må stappe i seg tilskudd for å ikke få jernmangel? Hadde ei typen veganer i klassen i fjor, hun fortalte at hun spiste kjøtt en gang i året for å få de nødvendige proteinene. Måtte le litt, for det holder ikke med en gang i året. Hun mistet hår ect som følger av dette 9186113[/snapback] Soyabønner inneholder mer proteiner enn kjøtt. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 No er det jo 20 forsjellige proteiner, så soya tilfredstiller ikkje 100% Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Kjenner i hvert fall mange veggiser som påstår det er sunnere å ikke spise kjøtt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg er kjøtteter i samme grad som T-Rex var, og jeg vet at jeg ikke får i meg alt jeg trenger av proteiner og annet tull. Det er ikke derfor jeg spiser kjøtt, tross alt. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Haha, så sært. Er man veganer, burde man respektere at noen ikke er enig, og omvendt. Men det er litt vel drøyt å se på kjøtt-spisere på den måten. Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Leste et eller annet sted om ei jente som tente på planter, og hadde greiner på soveværelset som potensielle vilterhetsfrembringere. Stakars foreldre... Lenke til kommentar
Equalitor Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har ikke sex med vegetarianere av den enkle grunnen, at de spiser opp maten til maten min Nei, det er jo de selv som bestemmer hvem de skal ha sex med, så egentlig driter jeg i det. Agurknyheter. Vel vel, hvem er det som spiser opp veganernes mat igjen da? 80% av norsk korn går faktisk til dyrefôr, tro det eller ei. Alt for at folk skal få tilfredstilt ganen på vegne av disse dyrenes smerte, når resten av verden sulter og kjøttindustrien foruenser drittmye. Er det ikke koselig en koselig liten verden vi lever i!? :[] Det synes farmora min også, om ikke en politiker har en flekk på dressen da :l Back to topic: Man må få velge selv hvem man har sex med, og veganere som gjør dette vil med all god grunn spre reklame for deres gode arbeid. Men i deres tilfeller tror jeg det virker mot sin hensikt gitt.. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 De glemmer at også planter lever av rester av dyr. Ja, det er i det hele tatt et kretsløp. Det er som vanlig på tide at raddisene skaffer seg litt utdannelse. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Er de så ekstreme i sin tro så er det kanskje ikke noen personer jeg har så mye lyst til å hoppe i sengs med uansett. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Haha, så sært. Er man veganer, burde man respektere at noen ikke er enig, og omvendt. Men det er litt vel drøyt å se på kjøtt-spisere på den måten. Støttes Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Kall meg gjerne fordomsfull, men dette anser jeg som en gjeng skrullinger... Lenke til kommentar
Reached Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Kall meg gjerne fordomsfull, men dette anser jeg som en gjeng skrullinger... Støtter deg fullt ut. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Man er bra dedikert når man kommer inn i en slik tankegang. Generell bryfaktor: 3/10. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Er mange avslag man kan få i verden, men å bli kalt en gravgård av døde dyr må være langt oppe på listen av de kjipeste. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 De veganerene som det snakkes om der er i et lite mindretall. Er selv veganer og langt fra så ekstrem. Jeg spiser eller bruker ikke noe fra dyreriket. At jeg skal bli hatet for mitt valg som ikke skader en eneste en er for meg uforståelig. Ta heller å les litt om veganisme og vegetarisme enn å la dere styre av fordommer dere i gjen har hørt av andre. Står flere artikler om det her http://vegetar.com/ Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Har ingen problem med veganere, syntes bare denne ene tingen var litt drøy. Tror ikke det er en spesielt sunn måte å leve på. Men all ære til dem som klarer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg