Gå til innhold

Politiet er ofte ubrukelige

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Merkelig hvor lite jeg vet og hvor mye du vet. Du virker litt for aggresiv. Hvorfor? Og nei jeg tror ikke de skjekker alle. Og jeg kan vite det med 99% sikkerhet fordi jeg var der. Jeg snakket med denne fyren og om det var noe fælt som hadde skjedd den dagen så hadde det stått i lokalavisa.

Den derre "hater purken" mentaliteten er jeg så innmari lei av. Enda mer lei er jeg av alle disse vandrehistoriene om fetteren til onkelen til en kompis. Hvorfor er det storsett bare korttenkte gutter mellom 15-25 som tenker slik? Politiet er ikke perfekte, siden de er menneskelig akkuratt som deg så gjør de feil de å. At politiet har et par ganger lagd mer oppstyr enn de burde er vel bedre enn at de ikke har gjort noe et par ganger for mye. Personlig gir jeg all ære til mennesker som velger et yrke hvor de risikerer livet sitt i jobben, og hvor de har en mye mer krevende arbeidshverdag enn de fleste. Ikke særlig bra betalt får de heller. 

Altså Norge er ikke som Usa. Å være politi er faktisk ikke så farlig som du indikerer i innlegget ditt. Kritisering er hva som gjør ting bedre. Skal politiet være fritatt for alminnelig folkeskikk fordi de er politi?

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig hvor lite jeg vet og hvor mye du vet. Du virker litt for aggresiv. Hvorfor? Og nei jeg tror ikke de skjekker alle. Og jeg kan vite det med 99% sikkerhet fordi jeg var der. Jeg snakket med denne fyren og om det var noe fælt som hadde skjedd den dagen så hadde det stått i lokalavisa.

Den derre "hater purken" mentaliteten er jeg så innmari lei av. Enda mer lei er jeg av alle disse vandrehistoriene om fetteren til onkelen til en kompis. Hvorfor er det storsett bare korttenkte gutter mellom 15-25 som tenker slik? Politiet er ikke perfekte, siden de er menneskelig akkuratt som deg så gjør de feil de å. At politiet har et par ganger lagd mer oppstyr enn de burde er vel bedre enn at de ikke har gjort noe et par ganger for mye. Personlig gir jeg all ære til mennesker som velger et yrke hvor de risikerer livet sitt i jobben, og hvor de har en mye mer krevende arbeidshverdag enn de fleste. Ikke særlig bra betalt får de heller. 

Altså Norge er ikke som Usa. Å være politi er faktisk ikke så farlig som du indikerer i innlegget ditt. Kritisering er hva som gjør ting bedre. Skal politiet være fritatt for alminnelig folkeskikk fordi de er politi?

9210136[/snapback]

Har ikke stort sett politiet folkeskikk da? Eller tenker du kanskje den ene gangen der du ble kroppsvisitert av en politimann som ikke var i uniform?

Jeg ble også stoppet av politiet en gang. Klokka var ca halv fire natt til søndag. Hadde ikke vært ute, hadde bare vært hos en kamerat og sett film. Ble vinka inn til siden mens jeg sykla. De spurte hva jeg hadde gjort, hvor jeg hadde vært, hva jeg het osv. Til slutt sa de bare at jeg kunne fortsette turen hjem. I all min nysjerrighet spurte jeg hvorfor de stoppet meg, og da sa de at det var en gutt som hadde stukket av.

Hvorfor skal man sutre over sånt?

Lenke til kommentar

Siste nytt:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158035

Mann slått ned, politiet og ambulansepersonell gir FAEN.

Jeg vil bare si at jeg hater politiet som patruljerer gatene. Fordømte tapere.

Til alle dere andre som jobber i politiet: I got nothing to say, keep up the good work!

Nå blir jeg sikkert utestengt eller sensurert fordi dette forumet er et forum hvor man ikke får uttale seg fritt om ting!

Endret av skinnbanken
Lenke til kommentar

En slektning av meg er politibetjent i ei lita småbygd. Kan tenke meg det er litt frustrerende. Det er selvfølgelig langere der óg, og de sier det rett som det er:

"Skjønner ikke at du gidder være snut. Jeg kan tjene inn årslønna di på en måned, og jeg er ute på gata før det har gått ei uke"..

Et par dager senere, er kjeltringen ute på gata igjen.

Hvorfor er det bare oss "normale mennesker" som får gjennomgå så innihelvete? Hvorfor slipper vanekriminelle alltid så billig unna?

Lenke til kommentar

9210135[/snapback]

HÆHÆHÆHÆ yrke som risikerer livet. HÆHÆHÆHÆ.

Hvor mange politimenn har blitt drept de siste åra? Det dør mye mye fler folk i eksempel disse bransjene Fiskere Vare- og lastebilsjåfører Bygningsarbeidere Verkstedmekanikere Kontoransatte Elektrikere Lærere Sykepleiere Lagerarbeidere

Lenke til kommentar
En slektning av meg er politibetjent i ei lita småbygd. Kan tenke meg det er litt frustrerende. Det er selvfølgelig langere der óg, og de sier det rett som det er:

"Skjønner ikke at du gidder være snut. Jeg kan tjene inn årslønna di på en måned, og jeg er ute på gata før det har gått ei uke"..

Et par dager senere, er kjeltringen ute på gata igjen.

Hvorfor er det bare oss "normale mennesker" som får gjennomgå så innihelvete? Hvorfor slipper vanekriminelle alltid så billig unna?

9229706[/snapback]

Hvordan vet du at de slipper unna? Kriminelle kan eksempel aldri reise til en del land. Eksempel USA. Mister mye frihet, aldri få seg en ordentlig jobb. Så de slipper vel ikke unna. Man mister en del frihet.

Lenke til kommentar
Det juridiske ja: Det virker som de hardeste kriminelle, organisert krimminalitet, halliker og dop har frikort hos politiet. Skal innrømme jeg ikke har noen harde fakta å legge fram. Men det virker som de verste av de verste får herje fritt. Tror dette er en oppfatning mange vil dele med meg. Jeg tviler heller ikke på at politiet ikke har ressurser eller de juridiske rammene som skal til for å slå hardt ded på denne typen kriminalitet heller.

9208374[/snapback]

Det kan ivvertfall virke slik.

Jeg vet ivvertfall at politiet har begynt å skrive kontrakt med ungdommer som har rusproblemer. Slik at de ikke kan bli straffet hvis de f. eks blir tatt i å røyke en joint. Men blir de tatt i å selge, eller har større mengder på seg, så er jo det noe annet.

Politiet vet også om de fleste som selger. Etter min erfaring så lar politiet de litt eldre herrene/damene være i fred. de tar seg en tur oppom nå og da, for å sjekke om vedkommende ikke har en kilo under senga, men finner de en 2g, så bryr de seg ikke.

Nå prater jeg cannabis.

De verste av de verste kriminelle, er kanskje gode kriminelle?

Slik at politiet ikke kan ta de på alt. Man kan jo ikke fengsle en kar i 5 år, fordi de tror at han gjorde det, og det.

Politiet bruker også resursene sine feil. Mye som kunne vert gjort annerledes, slik at de hadde hatt mere ressurser på steder der det virkelig trengs.

Men så må du huske på at det er retten som dømmer forbryterne, og ikke politiet.

Og finnes det ikke bevis, så kan det ikke skje noe.

Lenke til kommentar

En jeg kjenner ble slått ned en kveld av to personer, han havnet i koma i 4 dager. Det var to vitner og noen mistenkte i saken, men ingen ble arrestert og saken fort henlagt. En annen jeg kjenner ble og slått ned, det var en gjeng som tok feil person. To politifolk så hva som skjedde men grep ikke inn, her ble heller aldri noen pågrepet. Men kameraten min som knuste et par flasker på en fest har nå hvert til avhør og skal i konfliktråd.

Edit: Skrivefeil.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
En jeg kjenner ble slått ned en kveld av to personer, han havnet i koma i 4 dager. Det var to vitner og noen mistenkte i saken, men ingen ble arrestert og saken fort henlagt. En annen jeg kjenner ble og slått ned, det var en gjeng som tok feil person. To politifolk så hva som skjedde men grep ikke inn, her ble heller aldri noen pågrepet. Men kameraten min som knuste et par flasker på en fest har nå hvert til avhør og skal i konfliktråd.

9232687[/snapback]

Likevel så skrive3r snublefot dette:

QUOTE(Snublefot @ 05/08-2007 : 03:47)

*

Lenke til kommentar

9232687[/snapback]

Likevel så skrive3r snublefot dette:

QUOTE(Snublefot @ 05/08-2007 : 03:47)

*

9232917[/snapback]

Jeg er enig i at politi kan være en slitsom og krevende jobb, og at mange gjør den godt. Men er det s risikabelt her til lands? Jeg ville gjette det er mer risikabelt å være anleggsabeider feks, uten at jeg har noen tall på det.

AtW

Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

Som i Midtøsten, hu jenta som BLE STEINA TIL DØDE fikk INGEN hjelp! Politiet sto bare og SÅ PÅ HVA SOM SKJEDDE! Dette omhandler kanskje ikke denne tråden (handler bare om Norge?) Men hvor dum går det ann og bli? Ser du en liten jente på 15-20 år som blir steina av 5-10 gutter, så griper du jo for faenma inn? Det er jo merklig at politiet ikke hadde med seg popcorn og! Så morro som de har det! Sorry, men jeg har blitt en Hans bauge xD

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at politi kan være en slitsom og krevende jobb, og at mange gjør den godt. Men er det s risikabelt her til lands? Jeg ville gjette det er mer risikabelt å være anleggsabeider feks, uten at jeg har noen tall på det.

AtW

Hallo hvor er politiet, virker ikke som om de har noen farlig jobb. De har det ikke fakta bevist punktum.

Norges farligste yrker:

Tall i (parentes) er hvor mange som strøk med i 2006

Bygg- og anleggsvirksomhet (9)

Eiendomsdrift, forretningsmessig tjenesteyting og utleie (5)

Jordbruk og skogbruk (4)

Industri (4)

Transport og kommunikasjon (3)

Varehandel. Reparasjon av kjøretøyer og husholdningsartikler (2)

Helse- og sosialtjenester (2)

Kraft- og vannforsyning (1)

Hotell- og restaurantvirksomhet (1)

Yrker med flest arbeidsskader:

Tall i (parentes) er hvor mange som skader seg.

Helse- og sosialtjenester (1.241)

Undervisning (748)

Bygge- og anleggsvirksomhet (635)

Transport og kommunikasjon (530)

Offentlig forvaltning (438)

Produksjon av nærings- og nytelsesmidler (334)

Varehandel. Reparasjon av kjøretøyer og husholdningsartikler (310)

Produksjon av transportmidler (237)

Produksjon av metaller og metallvarer (220)

Produksjon av trevarer (153)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

VErste yrker for morroskyld

Kjørelærer: Hormonelle tenåringer. Bak rattet. Du har ansvaret.

Parkeringsvakt: Ingen liker parkeringsvakter.

Kontrollør i mattilsynet: Hvor mange kakerlakker, skitne kjøkken og hvor mye råttent kjøtt kan du se før du lover deg selv at du ALDRI MER skal spise eller drikke noe du ikke har laget selv?

Renholdsmedarbeider på sykehus: Sykehusbakterier.

Brittany Spears' pressetalsmann: Hørte vi noen si overtid?

Assistent på et begravelsesbyrå: Det er ikke så glamorøst å jobbe med døde mennesker som det kan virke på CSI.

Bombeekspert: - Hvordan var det nå igjen? Den røde? Eller den blå tråden?

Rørlegger: Ifølge Jobprofiles er tamponger den største grunnen til tette toalettrør i USA. Den nest største grunnen kan du jo tenke deg selv...

Sanitærmedarbeider: Jobbe med septiktanker. Ferdig snakket.

Urintestanalytiker: OK. Du analyserer kanskje andre ting også, men det forhindrer ikke at du må analysere flere hundre menneskers urin hver måned.

Livvakt for rapartist: Alle jobber der skuddsikker vest inngår i arbeidsuniformen er i utgangspunktet risikable. Denne er blant de mer risikable.

Adm. dir. i tobakksselskap: Hva sier du når noen spør deg om hva du jobber med på fest?

Psykolog som forsker på rusmiddelskader: Se over.

Krabbefisker: Ifølge Jobprofiles.org er dette et av verdens farligste yrker!

Bonde: Norges farligste yrke.

Jobbe i Nikita: Du har sparken!

Sparringpartner: Bak enhver bokseproff står det en rekke gule, blå, grønne og lilla-flekkete sparringpartnere.

Endret av Mrfluesikring
Lenke til kommentar
4. Jeg og to venner skøyt med en softgun 13 år gamle, politiet kommer løpende med pistol og skuddsikker vest. Når noen småunger løper rundt med en liten pistol og skyter masse skudd som ikke lager lyd engang. Herregud.

Når softgunnene ikke lager lyd, hvordan kan man da vite at de er softguns?

Ladde håndvåpen lager heller ikke lyd når man ikke skyter med dem.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Den vanlige personen som leser vg/dagbladet/lokalavisa og ser på nyhetene får bare vite "skrekkhistoriene" som skjer rundt i landet, avisene følger ikke opp helt vanlige voldsnyheter, og vi får skjeldent høre om at en sak blir løst, da det ikke er noe interessant.

9289822[/snapback]

Virker som om sistebert snakker av egen erfaring da.

Enhver idiot vet at media lyver!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...