SisteBert Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Siste nytt er at en gatemusiker ikke får lov til å spille musikk på Egertorget i Oslo: http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/07/31/507643.html Jeg mener at politiet kommer for sent/gjør feil 9 av 10 ganger. De er flinke til passe på trafikken og det er vel det! Nå tenker jeg mest på uniformert gatepoliti. Annet politi vet jeg ikke nok om til å kritisere! Kan først nevne mine episoder med politiet 1. Klatrer på et tak 11 år gammel, 5 politimenn og kvinner kommer i to store biler. Setter håndjern på meg og skal ha meg til å tyste på alle vennene mine. 2. Jeg og en annen sloss litt, 30 min senere når alt var ferdig kommer politiet og tar inn folk som vanlig. 3. Jeg sitter på en benk, noen kaster snøballer på busser en stund. Politiet kommer, alle som var med på det løp. Jeg ble lagt i bakken med håndjern og kjørt hjem. 4. Jeg og to venner skøyt med en softgun 13 år gamle, politiet kommer løpende med pistol og skuddsikker vest. Når noen småunger løper rundt med en liten pistol og skyter masse skudd som ikke lager lyd engang. Herregud. 5. Politiet kommer på skolen og skal ha folk til å anngi noen som har vært rundt i området og klatret på tak. haha 6. Politiet kommer på skolen og forteller den kjente historien om hasj og heroin. Dette er noen av tingene husker ikke alt. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 6. Politiet kommer på skolen og forteller den kjente historien om hasj og heroin. Den samme historien hvor de sier man dør av 0,2 gram hasj og det er like vanedannende som heroin? haha, hørt den ja Politiet er ofte ubrukelige O rly? Norsk politi er ofte helt ekstreme! Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Denne karen må virkelig ha vært den treige i kompisgjengen,virker jo som han alltid var den som ikke kom seg unna Har også erfaringer med at politiet holder på med tull. Gikk som 11-12 åring inn på en Prixbutikk med flere lommer med Nintendo 64 spill(Hadde vært hos en kompis). Da jeg skulle ut igjen sto to politifolk der og ba meg ta ut hva enn jeg hadde stjålet. Så jeg tok ut spill etter spill for å vise at jeg ikke hadde tatt noe,fortsatt trodde de ikke på meg og satte i gang med skikkelig kroppsgjennomsøking(Ingen nasty tanker her ). Verste var da han ene kom med kommentaren "Du,bare ta det fram med en gang. Vi så deg ta noe!" Må si han følte seg ganske dum da det var helt klart at jeg ikke hadde tatt noe. Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Jeg må si meg enig i at politet - kanskje spesielt i Oslo - har gjort noen skikkelige taktiske brølere i det siste. I tillegg til gatemusikanten som nevnes i førsteinnlegget hadde vi jo nylig saken der politiet arresterte en fyr fordi han tok bilder av bøtelegging av noen biler. Selvfølgelig gjør de jobben sin, og bilene hadde parkert på et latterlig dumt sted og burde uten tvil bøtelegges eller taues, og de har vel lov til å arrestere folk som evt. provoserer slik fotografen muligens gjorde, men underholdningsverdien ligger jo i at under 100 meter unna så deales det dop dagen lang uten at politiet løfter en finger. Det blir derfor nok en spiker i kista til politiets troverdighet når de går ut mot en gatemusikant pga. at han har en liten høyttaler. Dette i samme gate som det deales dop helt åpent - bare gå i nedre del av Karl Johan - gjerne midt på lyse dagen, vent et minutt eller to og du får enten tilbud selv eller observerer at dop og penger bytter eiere. I tillegg kan man jo som mann ikke gå nedover Karl Johan på kvelden uten at en hore plutselig henger i armen din og klenger for å få deg med. Og både på dag- og kveldstid er byen full av rumenske tiggerturister som ikke bare står rolig og tigger men også ikke tar fem øre for å gå bort og direkte plage folk som venter på trikk og buss. Før de blir samlet inn i minibusser eller alle samles på samme trikk for å dra hjem når 'skiftet' deres er over. Nei, før politiet i Oslo faktisk tar tak i ting som veldig mange av byens brukere føler som ubehagelig så bør de jammen tenke seg om både en og ti ganger før de bruker ressurser på bagateller som gatemusikanten. Endret 31. juli 2007 av TheCooler Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Denne karen må virkelig ha vært den treige i kompisgjengen,virker jo som han alltid var den som ikke kom seg unna Har også erfaringer med at politiet holder på med tull. Gikk som 11-12 åring inn på en Prixbutikk med flere lommer med Nintendo 64 spill(Hadde vært hos en kompis). Da jeg skulle ut igjen sto to politifolk der og ba meg ta ut hva enn jeg hadde stjålet. Så jeg tok ut spill etter spill for å vise at jeg ikke hadde tatt noe,fortsatt trodde de ikke på meg og satte i gang med skikkelig kroppsgjennomsøking(Ingen nasty tanker her ). Verste var da han ene kom med kommentaren "Du,bare ta det fram med en gang. Vi så deg ta noe!" Må si han følte seg ganske dum da det var helt klart at jeg ikke hadde tatt noe. 9184483[/snapback] HEHe jeg er mer utholdende. Uansett da så er det ikke mye man får gjort når politiet plutselig kommer mot deg med våpen, eller når du sitter fredløst på en benk og en politimann slenger deg i bakken Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg mener at politiet kommer for sent/gjør feil 9 av 10 ganger. 4. Jeg og to venner skøyt med en softgun 13 år gamle, politiet kommer løpende med pistol og skuddsikker vest. Når noen småunger løper rundt med en liten pistol og skyter masse skudd som ikke lager lyd engang. Herregud. 9184415[/snapback] Dårlig eksempel synes jeg. Du mener ikke at politiet skulle gitt blankt faen i den situasjonen? Hvis folk ringer inn observasjoner gjort av to gutter med en pistollignende ting i hånda (som ikke lager lyd som du selv sier), er det ikke så rart om lovens lange arm bevæpner seg. Problemet med en god del softguns er de er kliss like ekte våpen, og det er ikke lenge siden en 13-åring med softgun ble skutt av politiet i USA pga dette. Hvis IKKE politiet hadde gjort noe i den situasjonen, er det større grunn til å sette de i tvil. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg har en bedre sak: En jeg vet om fikk juling på byen, ødlagt kjeve å greier. Han viste hvem som gjore det og at det sjedde uten spesiell grunn, angrep liksom bare. Det var mange vitner som fikk med seg alt. Han jobber også i securitas. Alle vitene så hvem som starta og hvordan. han anmelder det og det blir vitne avhør som vanlig. Så 4 uker senere kommer det pappir i posten om at saken er henlagt. O.o Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Jeg har en bedre sak:En jeg vet om fikk juling på byen, ødlagt kjeve å greier. Han viste hvem som gjore det og at det sjedde uten spesiell grunn, angrep liksom bare. Det var mange vitner som fikk med seg alt. Han jobber også i securitas. Alle vitene så hvem som starta og hvordan. han anmelder det og det blir vitne avhør som vanlig. Så 4 uker senere kommer det pappir i posten om at saken er henlagt. O.o 9186170[/snapback] Samme her. Jeg ble slått ned , mange vitner. skriv fra legen om 4 sting i bakhode, politiet kom på stedet, tok personalia av personen som startet alt. Saken henlagt. Ringte de jævla idiotene når brevet kom inn. Etterforskeren (om vi kan kalle dem det) sa "oi, den skulle ikke bli henlagt, det skal jeg fikse". Siden har jeg aldri hørt noe. Nesten så jeg burde anmelde etterforskeren for slepphent arbeid til SEFO. Endret 1. august 2007 av Wabby Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 I bladet Tromsø på mandag kunne ein lese om ein vennegjeng som fekk 10 000 kr i bot og ein tur på glattcella for ingenting. Politiet hadde visstnok framprovosert ein situasjon ut av ingenting. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Spørsmål: Dersom politiet gjør et dårlig arbeid evt helt feil. Kan man anmelde dem for tjenesteforsømmelse evt annet til SEFO? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg har en bedre sak:En jeg vet om fikk juling på byen, ødlagt kjeve å greier. Han viste hvem som gjore det og at det sjedde uten spesiell grunn, angrep liksom bare. Det var mange vitner som fikk med seg alt. Han jobber også i securitas. Alle vitene så hvem som starta og hvordan. han anmelder det og det blir vitne avhør som vanlig. Så 4 uker senere kommer det pappir i posten om at saken er henlagt. O.o 9186170[/snapback] Det gjør de for å teste om du virkelig mener noe med saken, i så fall klager du på henleggelsen og kverna går videre. De foretrekker selvsagt at du gir faen, da slipper de å bruke ressurser. En kompis av meg ble sparket og kvestet i kneet av en drittsekk, og med masse vitner (deriblant to politimenn) OG fullt brukbart videoopptak blir saken henlagt grunnet bevisets stilling. De gadd ikke dikte opp en mer troverdig unnskyldning engang. Lenke til kommentar
Laik Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 4. Jeg og to venner skøyt med en softgun 13 år gamle, politiet kommer løpende med pistol og skuddsikker vest. Når noen småunger løper rundt med en liten pistol og skyter masse skudd som ikke lager lyd engang. Herregud. Mener du? De kom med skuddsikker vest AHAHA :!: Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 4. Jeg og to venner skøyt med en softgun 13 år gamle, politiet kommer løpende med pistol og skuddsikker vest. Når noen småunger løper rundt med en liten pistol og skyter masse skudd som ikke lager lyd engang. Herregud. Mener du? De kom med skuddsikker vest AHAHA :!: 9186582[/snapback] De sikta ikke på oss da, men allikevel. Jeg begynte å le jeg, mens kompisen min begynte å grine. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg har en bedre sak:En jeg vet om fikk juling på byen, ødlagt kjeve å greier. Han viste hvem som gjore det og at det sjedde uten spesiell grunn, angrep liksom bare. Det var mange vitner som fikk med seg alt. Han jobber også i securitas. Alle vitene så hvem som starta og hvordan. han anmelder det og det blir vitne avhør som vanlig. Så 4 uker senere kommer det pappir i posten om at saken er henlagt. O.o 9186170[/snapback] Det gjør de for å teste om du virkelig mener noe med saken, i så fall klager du på henleggelsen og kverna går videre. De foretrekker selvsagt at du gir faen, da slipper de å bruke ressurser. En kompis av meg ble sparket og kvestet i kneet av en drittsekk, og med masse vitner (deriblant to politimenn) OG fullt brukbart videoopptak blir saken henlagt grunnet bevisets stilling. De gadd ikke dikte opp en mer troverdig unnskyldning engang. 9186422[/snapback] Klagen ble også henlagt Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Siste nytt er at en gatemusiker ikke får lov til å spille musikk på Egertorget i Oslo:http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/07/31/507643.html Jeg mener at politiet kommer for sent/gjør feil 9 av 10 ganger. De er flinke til passe på trafikken og det er vel det! Nå tenker jeg mest på uniformert gatepoliti. Annet politi vet jeg ikke nok om til å kritisere! gatemusikantene må ha tilatelse av politiet for å spille med høyttalere, har de ikke det, ser jeg ikke noe galt i å få de bort. Kan først nevne mine episoder med politiet 1. Klatrer på et tak 11 år gammel, 5 politimenn og kvinner kommer i to store biler. Setter håndjern på meg og skal ha meg til å tyste på alle vennene mine. Politiet kan ha trodd at dere drev med noe annet, enn bare å klatre på taket. 3. Jeg sitter på en benk, noen kaster snøballer på busser en stund. Politiet kommer, alle som var med på det løp. Jeg ble lagt i bakken med håndjern og kjørt hjem. Hvis politiet ser at du kaster snøballer ut i veien på busser, så kan du også like godt også kaste på personbiler, og lage bulker og andre farlige situasjoner 4. Jeg og to venner skøyt med en softgun 13 år gamle, politiet kommer løpende med pistol og skuddsikker vest. Når noen småunger løper rundt med en liten pistol og skyter masse skudd som ikke lager lyd engang. Herregud. Herregud hvor dum går det ann å være? Da mener jeg ikke politiet, men deg. Man løper ikke rundt med softgun blandt folk, hvor dum er du egentlig? Tror du alle ser forskjell på en softgun og en ordentlig gunner på avstand? Og det er sikkert noen som har ringt til politiet og sagt at det er noen unger som løper rundt med våpen. 5. Politiet kommer på skolen og skal ha folk til å anngi noen som har vært rundt i området og klatret på tak. haha Ligger sikkert mere bak også. 6. Politiet kommer på skolen og forteller den kjente historien om hasj og heroin. Den kjente historien har jeg ingentig til overs for Dette er noen av tingene husker ikke alt. 9184415[/snapback] Etter det jeg ser her, og det du skriver har politiet gjort jobben sin. Når du klatrer på et tak, hvordan skal du forvente at politiet tror at du bare skal være på taket? Du kunne like greit ha vert på vei inn i en bygning via taket elns. Når det gjelder softgunen din, er du bare dum. man løper ikke rundt ute blandt folk bevæpnet med noe som ligner et skytevåpen. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 1. Klatrer på et tak 11 år gammel, 5 politimenn og kvinner kommer i to store biler. Setter håndjern på meg og skal ha meg til å tyste på alle vennene mine. Politiet kan ha reddet deg fra alvorlige skader om du falt ned. Jeg tror ikke du bør klage på dette. 2. Jeg og en annen sloss litt, 30 min senere når alt var ferdig kommer politiet og tar inn folk som vanlig. Politiet har jo ikke en magisk lampe som lyser når noen havner i slosskamp - når de fikk et anrop om en slosskamp er det vel mer kritikkverdig om de ikke hadde rykket ut. Det tok dem for lang tid, dog. 3. Jeg sitter på en benk, noen kaster snøballer på busser en stund. Politiet kommer, alle som var med på det løp. Jeg ble lagt i bakken med håndjern og kjørt hjem. Snøballer på frontruter kan være ganske farlig, spesielt om det er småsteiner og lignende i snøballene. 4. Jeg og to venner skøyt med en softgun 13 år gamle, politiet kommer løpende med pistol og skuddsikker vest. Når noen småunger løper rundt med en liten pistol og skyter masse skudd som ikke lager lyd engang. Herregud. Ser du forskjell på den og en ekte pistol? 5. Politiet kommer på skolen og skal ha folk til å anngi noen som har vært rundt i området og klatret på tak. haha Jeg vil påstå at det er en god ting å stoppe en slik trend før noen faller ned og skader seg. 6. Politiet kommer på skolen og forteller den kjente historien om hasj og heroin. Har ikke hørt den historien, så kan ikke uttale meg om den. Jeg er enig i at politiet henlegger voldssaker og lignende alt for ofte, men det er da bedre at de rykker ut, som i dine eksempler, enn at de ikke gjør det. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Kanskje vi bare skal avskaffe politi? Virker jo som noen her vil det... Husker ikke hvor, men skal prøve å finne det igjen. Jeg leste på en internasjonal undersøkelse, at norge har både noe av det beste innenfor militære styrker og noe av det beste politiet som er. Det dere gjør, er å sette noen få av 1000 daglige saker på spissen... Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Er det bare meg eller stiller jeg meg sterkt tvilende til fleste av historiene dine? 11-åringer som blir lagt i jern for å sitte på en benk der noen kaster snøballer? Og det er trist at politiet bryr seg. De burde egentlig bare overse alt som ikke er ran og drap. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Det er vel liten tvil om at politiet bruker ressursene sine feil til tider. Jeg tenker tilbake på en episode som hendte i nabobyen for noen år siden. En full mann bryter seg inn i et husvære. Huseieren ringer til politiet, og han får beskjed om å ta det med ro og ikke provosere inntrengeren. Deretter ringer politiet til naboen, og gir beskjed om at han må gripe inn. Politiet er for opptatt med trafikkontroll. Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Politiet kan ha reddet deg fra alvorlige skader om du falt ned. Jeg tror ikke du bør klage på dette. Hvis de skulle "redde" oss så måtte de ha kommet opp, ikke hoppet på oss når vi kom ned igjen. Skriver ned navn og behandler oss som kriminelle. Politiet har jo ikke en magisk lampe som lyser når noen havner i slosskamp - når de fikk et anrop om en slosskamp er det vel mer kritikkverdig om de ikke hadde rykket ut. Det tok dem for lang tid, dog. JEg så de som ringte politiet, de så alt som skjedde. Og det var bare en liten slosskamp mens 10-20 så på. Så var det ferdig og alt gikk sin gang igjen. Så kommer en vimsete politimann med blålys og driter seg ut. (ubrukelig) Snøballer på frontruter kan være ganske farlig, spesielt om det er småsteiner og lignende i snøballene. Kasta fra siden på passasjerene, jeg bare så på faen. Men to stk sa at jeg gjorde det til politiet så ble de masse stress. Ser du forskjell på den og en ekte pistol?Jeg vil påstå at det er en god ting å stoppe en slik trend før noen faller ned og skader seg. Vi skøyt jo på hverandre lenge, hadde erteskytere også. Så kommer politiet med pistol, skuddsikkervest og driter seg ut. Kan også nevne at engang JEG ringte politiet fordi noen ble banka opp, så kom de ikke. Jeg er enig i at politiet henlegger voldssaker og lignende alt for ofte, men det er da bedre at de rykker ut, som i dine eksempler, enn at de ikke gjør det. De rykker ut til feil sted og tid. Jeg gikk opp Karl Johan i går. Fikk to roser av noen som ikke kunne norsk. Hun sa: Here. Så tok jeg den og gikk fort, mens hun ropte LOOK LOOK. Sånne irriterende blomsterselgere får gå fritt. Jeg skal være ærlig jeg så ikke mange narkomane eller tiggerere i Karl Johan så det har blitt bedre der i det siste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå