Gå til innhold

Oppfølger bedre enn originalen

athorb

Anbefalte innlegg

I de aller fleste tilfeller er oppfølgeren en dårlig kopi eller ren spinoff av originalen, men det forekommer i noen tilfeller at oppfølgeren er bedre.

Gudfaren 2 er jo det beste eksempelet. Det å overgå 1ern er en enorm prestasjon.

Ellers synes jeg Kill Bill 2 er hakket bedre enn 1ern, men det er muligens fordi jeg foretrekker spaghettiwestern over kung-fu-filmer.

Har ikke sett Evil Dead-filmene (skal gjøre det snarest dog), men jeg hører rykter om at 2ern er bedre enn 1ern, at 1ern var en nullbudsjettsfilm laget for moro skyld, mens 2ern var en slags forbedret versjon av den. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Star Wars V blir av mange sagt å være den beste i rekken. Clint Eastwoods westernfilmer får gjerne det samme stempelet, mange mener de senere er bedre.

Edit: Skrev først IV, mente selvfølgelig V.

Endret av Anigmama
Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg trekke frem Lethal Weapon, hvor filmene bare blir bedre og bedre desto lengre ut i rekken du går. 4'ern er soleklart best i min bok.

Ellers har vi...

-Olsenbanden. Flere av oppfølgerne er bedre enn den første.

-Star Wars. Episode V er definitivt best.

-Indiana Jones. I mine øyne er den tredje filmen et bittelite hakk bedre enn originalen. 2'ern er ikke så veldig bra.

-Terminator. 2'ern slår 1'ern langt ned i støvlene.

-Die Hard. Jeg liker 2'ern best.

-The Godfather. Liker Part II bedre enn 1'ern.

-James Bond-filmene. Nå er jo den første filmen temmelig laber, så mange av oppfølgerne knuser den rimelig enkelt.

Lenke til kommentar
Først og fremst vil jeg trekke frem Lethal Weapon, hvor filmene bare blir bedre og bedre desto lengre ut i rekken du går. 4'ern er soleklart best i min bok.

Nå må du gi deg, den første er jo soleklart best. (1,4,2,3)

Ellers har vi...

-Olsenbanden. Flere av oppfølgerne er bedre enn den første.

Husker pokker meg ikke vilken som var den første (gidder ikke å sjekke heller), men det er jo en del middelmådige filmer inne i der for å si det fryktelig pent

-Star Wars. Episode V er definitivt best.

Her er vi helt på nett :)

-Indiana Jones. I mine øyne er den tredje filmen et bittelite hakk bedre enn originalen. 2'ern er ikke så veldig bra.

Vel vi er i hvertfall om nummer 2...

-Terminator. 2'ern slår 1'ern langt ned i støvlene.

Det gjør den, men kanskje støvlene dine er høyere en mine...

-Die Hard. Jeg liker 2'ern best.

For å sittere Lex Lutor fra Superman Returns: Wrong! Den første er jo soleklart den beste i serien etterfulgt av nr. 3, 4 og til slutt 2...

-The Godfather. Liker Part II bedre enn 1'ern.

Så var vi enige igjen...

-James Bond-filmene. Nå er jo den første filmen temmelig laber, så mange av oppfølgerne knuser den rimelig enkelt.

Knuser synes jeg blir for kraftig å bruke for å si det sånn, er å blir en av mine favoritter i serien, men Goldfinger som kom som nr. 2 er å blir den beste filmen. Men Dr. No er fremdeles blandt topp fem hos meg...

Edit:

Faen meg godt vi ikke alle har samme mening ;)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Er nok flere som er uenige, men jeg synes "Aliens" (2'eren) er bedre enn "Alien". 3'ern og 4'ern derimot.... :cry:

9185450[/snapback]

Jeg er enig. På tross av supertøffe soldater med supertøffe våpen er det den psykologiske spenningen og frykten for at slemmingene kan være rundt neste hjørne som bærer Aliens og jeg finner filmen mer spennende enn Alien.

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Harry Potter filmene er vel gode eksempler?

Jo lenger ut i filmene vi har kommet, jo bedre har de nesten blitt :)

Og noen mener at Shrek 2 nesten er bedre en enern, noe jeg ikke er helt sikker på syns de er like bra jeg.

Men er det en 2er film jeg har forhåpninger til, så er det Sin City 2!! :yes:

Lenke til kommentar
Min mening:

Terminator 2: Judgment Day

Aliens

Star Wars: Episode V - Empire Strikes Back

Etter min mening de eneste filmene som er like bra, eller kanskje overgår orginalene på en del områder.

9185875[/snapback]

Helt enig. Når det kommer til Leathal weapon som er nevnt ovenfor her synes jeg 1`ern er best.

Endret av Rock90
Lenke til kommentar

The Godfather 2 - Den er såvidt bedre enn nr. 1, tidenes filmer i min bok :)

Terminator 2 - Aldri vil det komme en actionfilm som er så tøff noensinne igjen, Arnold i sin livs rolle. James Cameron har peiling på action.

Aliens - Nok en Cameron-film, dette er det nærmeste man kommer T2 i actionverdenen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...