Gå til innhold

DD-WRT på WRT54GL. Garanti?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjøpte meg nylig en Linksys WRT54GL. Leser om dette DD-WRT greiene og ikke vet jeg helt hvorfor jeg har bruk for det, men det virker fristende.

Jeg har dog alltid vært skeptisk til slike ting pga. tap av garanti osv. Er det mulig å legge inn original firmware igjen (fra en backup e.l.) dersom det skulle være problemer?

Er DD-WRT egentlig å anbefale?

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er DD-WRT egentlig å anbefale?

9184322[/snapback]

Ja, og det er ikke noe problem og legge inn igjen orginal firmware hvis man ønsker det.

9184955[/snapback]

Men hvis noe går galt og man trenger garantien er det ikke sikkert man får lagt den tilbake igjen

Uansett koster vel routeren knapt 600kr, noe som jeg heller ville betalt for en ny, enn å risikere å betale en dyr reparasjon på en. Og så lenge man vet hva man driver med så har den ingen grunn til å dø heller

Lenke til kommentar
Hvordan går jeg fram for å legge inn gammel firmware igjen? På linksys sine sider finner jeg kun firmware til en eldre versjon av routeren (v1.0 - jeg har v1.1). Er det en slags backupfunksjon?

9185939[/snapback]

Du må velge Norway på Linksys.com for og finne den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
hm... ja, trenger man å ha linksys firmware ved innsendelse til reklamasjon?

Disse er jo laget for dd-wrt nesten så...

9532457[/snapback]

Nå vet ikke jeg helt hva reklamasjon er, men om det er snakk om å få igjen penger eller nytt produkt, reperasjon el.l. så får du nok ingenting uten original firmware

Disse er ikke laget for dd-wrt. dd-wrt er laget for den ;)

Lenke til kommentar

men så skryter jo linsys av open source firmware of greier, så det spørs om de ikke tar høyde for at folk gjør ting og tang med routerene sine. Selvsagt vil du ikke få en feilflashing på garanti, ettersom du selv har gjort noe galt med routeren, men en hardware feil skal da ikke avvises selv om det er "feil" firmware..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...