AndyG Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Heisann. Kjøpte meg nylig en Linksys WRT54GL. Leser om dette DD-WRT greiene og ikke vet jeg helt hvorfor jeg har bruk for det, men det virker fristende. Jeg har dog alltid vært skeptisk til slike ting pga. tap av garanti osv. Er det mulig å legge inn original firmware igjen (fra en backup e.l.) dersom det skulle være problemer? Er DD-WRT egentlig å anbefale? Endret 31. juli 2007 av AndyG Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Er DD-WRT egentlig å anbefale? 9184322[/snapback] Ja, og det er ikke noe problem og legge inn igjen orginal firmware hvis man ønsker det. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Hvordan går jeg fram for å legge inn gammel firmware igjen? På linksys sine sider finner jeg kun firmware til en eldre versjon av routeren (v1.0 - jeg har v1.1). Er det en slags backupfunksjon? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Er DD-WRT egentlig å anbefale? 9184322[/snapback] Ja, og det er ikke noe problem og legge inn igjen orginal firmware hvis man ønsker det. 9184955[/snapback] Men hvis noe går galt og man trenger garantien er det ikke sikkert man får lagt den tilbake igjen Uansett koster vel routeren knapt 600kr, noe som jeg heller ville betalt for en ny, enn å risikere å betale en dyr reparasjon på en. Og så lenge man vet hva man driver med så har den ingen grunn til å dø heller Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hvordan går jeg fram for å legge inn gammel firmware igjen? På linksys sine sider finner jeg kun firmware til en eldre versjon av routeren (v1.0 - jeg har v1.1). Er det en slags backupfunksjon? 9185939[/snapback] Du må velge Norway på Linksys.com for og finne den. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Ta tenker jeg at jeg prøver. Om jeg bare kan legge inn gammel firmware igjen om jeg ikke liker dd-wrt. Takk agvg, fant riktig firmware nå :-) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 hm... ja, trenger man å ha linksys firmware ved innsendelse til reklamasjon? Disse er jo laget for dd-wrt nesten så... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 hm... ja, trenger man å ha linksys firmware ved innsendelse til reklamasjon? Disse er jo laget for dd-wrt nesten så... 9532457[/snapback] Nå vet ikke jeg helt hva reklamasjon er, men om det er snakk om å få igjen penger eller nytt produkt, reperasjon el.l. så får du nok ingenting uten original firmware Disse er ikke laget for dd-wrt. dd-wrt er laget for den Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 men så skryter jo linsys av open source firmware of greier, så det spørs om de ikke tar høyde for at folk gjør ting og tang med routerene sine. Selvsagt vil du ikke få en feilflashing på garanti, ettersom du selv har gjort noe galt med routeren, men en hardware feil skal da ikke avvises selv om det er "feil" firmware.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå