fossxplorer Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hei, jeg skal hjelpe en med å importere en Audi A3 1.9 TDI 2001-2003 modell. Det blir enten 101 eller 131hesters pumpedyse motor. Jeg trenger råd og tips om hva jeg bør sjekke på disse bilene. Og hva som er svakhet ved disse og evt hvilken årsmodell har hva av svakhet? Har aldri hatt en slik bil, så jeg har ingen erfaring med A3. Han har bestemt seg for en A3... så jeg må bare sjekke alt som går an å sjekke før vi henter en fra Tyskland.... Takk på forhånd Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Det pleier å være småplukk. Irriterende og overraskende dyrt å fikse. Sjekk slik som sentrallås vindusheisere tankmåler For øvrig syns jeg trådens tittel er meget godt beskrivende ... Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Det pleier å være småplukk. Irriterende og overraskende dyrt å fikse. Sjekk slik somsentrallås vindusheisere tankmåler For øvrig syns jeg trådens tittel er meget godt beskrivende ... 9187330[/snapback] Ok, Takk for svar. Jeg skriver ned en liste med sjekkpunkter før vi reiser ned. Foreløpig Liste: Servicehefte Reg.reim skifte evt. KM stand garanti Turbo byttet? sentrallås vindusheisere tankmåler Hva mer skulle jeg hatt med i emnetittel liksom? kanskje ordet import eller Endret 1. august 2007 av vwlt Lenke til kommentar
Saga-gull Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hei Ser at du har skrevet skiftet turbo på listen din. Hvis det er blitt byttet turbolader på 2001-2003 model 1.9tdi så bør det ringe en bjelle hos deg. Da har bilen mest sannsynlig blitt skamkjørt. Ellers ville jeg anbefale å ta med det glimrende verktøyet VAG-Com,hvis du har dette tilgjengelig. Dette er et diagnose apparat som kan lese ut hver eneste feilkode på Vag konsernets biler. Har en slik kabel selv til mine Audier og jeg er meget fornøyd. Lykke til med importen. Mvh Tommy Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 (endret) HeiSer at du har skrevet skiftet turbo på listen din. Hvis det er blitt byttet turbolader på 2001-2003 model 1.9tdi så bør det ringe en bjelle hos deg. Da har bilen mest sannsynlig blitt skamkjørt. Ellers ville jeg anbefale å ta med det glimrende verktøyet VAG-Com,hvis du har dette tilgjengelig. Dette er et diagnose apparat som kan lese ut hver eneste feilkode på Vag konsernets biler. Har en slik kabel selv til mine Audier og jeg er meget fornøyd. Lykke til med importen. Mvh Tommy 9191373[/snapback] OK, takk. Det var en som skrev på bilforumet.no at 1.9TDI'er som har kjørt 150-200T KM kan ha slitne turbo. Men hvor kjøpte du diagnoses-saken? Og pris? Høres smart ut det og kunne ta med det!! Jeg har en Passat 99 mod, er det lik interface som på A3 2001-2003 mod? Endret 2. august 2007 av vwlt Lenke til kommentar
Saga-gull Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Ja hvis de er kjørt så langt som mellom 160 og 200 tusen,så kan det være greit å sjekke turboladeren. Men igjen er bilen kjørt fint skal de holde en god stund til. Jeg kjøpte en Hex-USB+Can kabel til kr 3295 hos http://www.vag-com.no/ Denne kabelen passer til både passaten din og audien du har tenkt å importere. Mvh Tommy Nilsen HeiSer at du har skrevet skiftet turbo på listen din. Hvis det er blitt byttet turbolader på 2001-2003 model 1.9tdi så bør det ringe en bjelle hos deg. Da har bilen mest sannsynlig blitt skamkjørt. Ellers ville jeg anbefale å ta med det glimrende verktøyet VAG-Com,hvis du har dette tilgjengelig. Dette er et diagnose apparat som kan lese ut hver eneste feilkode på Vag konsernets biler. Har en slik kabel selv til mine Audier og jeg er meget fornøyd. Lykke til med importen. Mvh Tommy 9191373[/snapback] OK, takk. Det var en som skrev på bilforumet.no at 1.9TDI'er som har kjørt 150-200T KM kan ha slitne turbo. Men hvor kjøpte du diagnoses-saken? Og pris? Høres smart ut det og kunne ta med det!! Jeg har en Passat 99 mod, er det lik interface som på A3 2001-2003 mod? 9192439[/snapback] Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 OK. Takker for svar. Vet du hvor OBD2 kontakten sitter på A3? Fant nettopp ut på min Passat Ja hvis de er kjørt så langt som mellom 160 og 200 tusen,så kan det være greit å sjekke turboladeren. Men igjen er bilen kjørt fint skal de holde en god stund til. Jeg kjøpte en Hex-USB+Can kabel til kr 3295 hos http://www.vag-com.no/ Denne kabelen passer til både passaten din og audien du har tenkt å importere. Mvh Tommy Nilsen HeiSer at du har skrevet skiftet turbo på listen din. Hvis det er blitt byttet turbolader på 2001-2003 model 1.9tdi så bør det ringe en bjelle hos deg. Da har bilen mest sannsynlig blitt skamkjørt. Ellers ville jeg anbefale å ta med det glimrende verktøyet VAG-Com,hvis du har dette tilgjengelig. Dette er et diagnose apparat som kan lese ut hver eneste feilkode på Vag konsernets biler. Har en slik kabel selv til mine Audier og jeg er meget fornøyd. Lykke til med importen. Mvh Tommy 9191373[/snapback] OK, takk. Det var en som skrev på bilforumet.no at 1.9TDI'er som har kjørt 150-200T KM kan ha slitne turbo. Men hvor kjøpte du diagnoses-saken? Og pris? Høres smart ut det og kunne ta med det!! Jeg har en Passat 99 mod, er det lik interface som på A3 2001-2003 mod? 9192439[/snapback] 9194247[/snapback] Lenke til kommentar
Saga-gull Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Bare hyggelig, Enten sitter den i det bakre askebegeret eller i nærheten av hendelen til å åpne panseret. OK. Takker for svar. Vet du hvor OBD2 kontakten sitter på A3?Fant nettopp ut på min Passat Ja hvis de er kjørt så langt som mellom 160 og 200 tusen,så kan det være greit å sjekke turboladeren. Men igjen er bilen kjørt fint skal de holde en god stund til. Jeg kjøpte en Hex-USB+Can kabel til kr 3295 hos http://www.vag-com.no/ Denne kabelen passer til både passaten din og audien du har tenkt å importere. Mvh Tommy Nilsen HeiSer at du har skrevet skiftet turbo på listen din. Hvis det er blitt byttet turbolader på 2001-2003 model 1.9tdi så bør det ringe en bjelle hos deg. Da har bilen mest sannsynlig blitt skamkjørt. Ellers ville jeg anbefale å ta med det glimrende verktøyet VAG-Com,hvis du har dette tilgjengelig. Dette er et diagnose apparat som kan lese ut hver eneste feilkode på Vag konsernets biler. Har en slik kabel selv til mine Audier og jeg er meget fornøyd. Lykke til med importen. Mvh Tommy 9191373[/snapback] OK, takk. Det var en som skrev på bilforumet.no at 1.9TDI'er som har kjørt 150-200T KM kan ha slitne turbo. Men hvor kjøpte du diagnoses-saken? Og pris? Høres smart ut det og kunne ta med det!! Jeg har en Passat 99 mod, er det lik interface som på A3 2001-2003 mod? 9192439[/snapback] 9194247[/snapback] 9194561[/snapback] Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Stenges Sidan trådstarter ikkje har brydd seg om henvisning frå modertor blir tråden stengt. Eit bilnavn og modell seier veldig lite om kva tråden handler om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg