Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

error: Unmountable boot volume


Anbefalte innlegg

Jeg var på ferie i 2 uker og når jeg kom hjem og skulle slå på min stasjonære PC kom det opp en blåskjerm som sier: Unmountable boot volume (og masse annet rart)

 

Jeg mistenker at lyn har ødelagt noe av konponentene i PCen min.

 

Jeg er villig til å miste alt på harddisken og kjøpe noe nytt( hovedkort, strømforsyning, harddisk e.l.)

 

Når jeg setter inn Windows XP cd-en kommer det opp: Trykk en tast for å boote opp fra CD-ROM. Jeg trykker på en tast og så kommer det bare opp en svart skjerm som det er ett blinkene _ (Understrek)

 

Har prøvd å boote opp fra windows-cden uten harddisken koblet til og da kommer den samme svarte skjermen med blinkene _

 

Det jeg trenger hjelp til er: hva jeg kan gjøre/kjøpe for at PCen min skal funke?

 

Bare spør om det er noe dere lurer på.

 

All hjelp hadde vært kjempebra! Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å google, men det virker som dems problem er litt annerledes en mitt! For de er det bare å innstalere windows på nytt, men de vil ikke det.

Jeg kan godt det, men får det ikke til! (Kommer bare svart skjerm og _)

 

er det noen som vet hva lynet kan ha ødelagt hvis det var det det var?

 

Takk for hjelp.

Lenke til kommentar

Kan være feil på ei ram brikke.

Om du har mer enn 1 så prøv å ta ut en og en, flytt om på dem, gjerne prøv andre brikker også..

Har før hatt problemer med å boote fra cd, og noen ganger har jeg hatt flaks, og bare bytta om på no ram brikker så har jeg fått starta opp.

Andre ganger har det vært værre ting, som f.eks. defekt hovedkort.

 

evt koble fra alt i pc'n du ikke trenger for å starte den opp, dra ut ekstra kort osv..

Om det funker da så er det bare å setta innat en og en del til du får problemer igjen!

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

Ja! Det er MSI K8N jeg har.. (nesten da) Den holder på å blinke nå. Har holdt på en stund men vi får se.

 

Genialt tips Npulz. Skal prøve å se om jeg finner noen PCer med S-ATA ledning. Tusen takk folkens dere er geniale (men hjelp mottas fortsatt)

Endret av Per_Oskar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...