Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan jeg kan fjærne f.eks. Jeg har en listbox dær jeg adder alle sangene mine, men på slutten av vær sang står det ".mp3" bakom. Lurer på hvordan jeg fjærner dette ?

sangen blir sånn her ut " Keane - Bedshaped.mp3 "

takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkleste er å starte på slutte, leter etter "." derfra, og bytte det ut med 0 istedet, og evt. kopiere over i et mindre minneområde.

char *str = "Keane - Bedshaped.mp3";
char *end = str + strlen(str);
// Let etter punktum, og sjekk om vi er på begynnelsen av stringen
while(*end != '.' && end > str) end--;
if(end != str) // Sjekk at vi ikke er på begynnelsen av stringen
 *end = 0;

Lenke til kommentar

Nei, fordi jeg er ikke kjent med de cmd. Jeg vil bruke " ansi.pos og ansi.delete " til og finne ut hvor punktumet er og så slette det som er etter det. bruker en int til å finne tallet hvor punktom er slik:

int x = red.Pos(".");

Men klarer ikke å slette punktumet og "mp3" greia

Lenke til kommentar

Ok, greit, så får vi bruke AnsiString da.

AnsiString text("Keane - Bedshaped.mp3");

int pos = text.Pos(".mp3");
if(pos > 0)
 text.Delete(pos, 4);
else
 throw "Filename incorrect.";

Tror det skal fungere.

Jeg har aldri vært borti AnsiString klassen though...

off-topic:

Jeg er litt gammeldags, da jeg ikke bruker C++ til daglig, siden jeg har funnet ut at C++ egentlig er nesten helt unyttig utenfor kernelen.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...