tardkid Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Lurer på hvordan jeg kan fjærne f.eks. Jeg har en listbox dær jeg adder alle sangene mine, men på slutten av vær sang står det ".mp3" bakom. Lurer på hvordan jeg fjærner dette ? sangen blir sånn her ut " Keane - Bedshaped.mp3 " takk for alle svar! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Enkleste er å starte på slutte, leter etter "." derfra, og bytte det ut med 0 istedet, og evt. kopiere over i et mindre minneområde. char *str = "Keane - Bedshaped.mp3"; char *end = str + strlen(str); // Let etter punktum, og sjekk om vi er på begynnelsen av stringen while(*end != '.' && end > str) end--; if(end != str) // Sjekk at vi ikke er på begynnelsen av stringen *end = 0; Lenke til kommentar
tardkid Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Det der funket ikke allefall. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Vel, jeg har ikke testet det selv, skrev det på jobben. Men da vet du ihvertfall sånn ca hvordan det evt kan gjøres, og da kommer en programmerers største oppgave: debug. Lenke til kommentar
tardkid Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Nei, fordi jeg er ikke kjent med de cmd. Jeg vil bruke " ansi.pos og ansi.delete " til og finne ut hvor punktumet er og så slette det som er etter det. bruker en int til å finne tallet hvor punktom er slik: int x = red.Pos("."); Men klarer ikke å slette punktumet og "mp3" greia Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Ok, greit, så får vi bruke AnsiString da. AnsiString text("Keane - Bedshaped.mp3"); int pos = text.Pos(".mp3"); if(pos > 0) text.Delete(pos, 4); else throw "Filename incorrect."; Tror det skal fungere. Jeg har aldri vært borti AnsiString klassen though... off-topic: Jeg er litt gammeldags, da jeg ikke bruker C++ til daglig, siden jeg har funnet ut at C++ egentlig er nesten helt unyttig utenfor kernelen. Endret 1. august 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
tardkid Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 hehe, okei. Men det funket nå takk skal du ha Lenke til kommentar
martbo Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg