Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke kontakt med CD rom

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettopp kjøpt nytt; hovedkort, RAM, og Prosessor til en gammel PC jeg har. Harddisken er nyformatert. Og strømmforsyningen er også ganske ny, på 550 W.

Men problemet mitt er at når jeg starter opp maskinen, så kommer den til det pungtet hvor den skal ha tak i CD'en til operativsystemet. Men da får jeg en feilmelding om at det er en Disc error. Jeg har prøvd å flytta på jumpere, å koble den til hovedkortet med forskjellige ledninger. CD rom en skal funke helt fint, p.g.a. at jeg hadde den på en annen PC før. Det eneste som den gjør, er å starte opp for å se om det står en plate inni med en gang maskinen starter opp. Eller så gjør den ingenting mer. Jeg har også prøvd med en annen CD'rom - helt likt.

Noen som kan hjelpe meg?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er ei lita midlertidig lausing sidan du skal på LAN allerede i dag. (fredag, right?)

Du kan ta harddisken din inn i ein anna pc som fungerer. Og så innstallerer du operativsystemet der og flytter harddisken over til maskina di igjen.

Merk at det her er som sagt ei midlertidig lausing sidan du sa at det her hasta og at du skulle på LAN.

Finner du cd-romma i bios?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Her er ei lita midlertidig lausing sidan du skal på LAN allerede i dag. (fredag, right?)

Du kan ta harddisken din inn i ein anna pc som fungerer. Og så innstallerer du operativsystemet der og flytter harddisken over til maskina di igjen.

Merk at det her er som sagt ei midlertidig lausing sidan du sa at det her hasta og at du skulle på LAN.

Finner du cd-romma i bios?

9198155[/snapback]

Ja, det LAN'et ble ikke noe av, men det var en GENIaL løsning :p

Ja, jeg finner CD-rommen i Bios, det er det som er litt merkelig .. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...