suzukitsx Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hei, Jeg har nettopp kjøpt nytt; hovedkort, RAM, og Prosessor til en gammel PC jeg har. Harddisken er nyformatert. Og strømmforsyningen er også ganske ny, på 550 W. Men problemet mitt er at når jeg starter opp maskinen, så kommer den til det pungtet hvor den skal ha tak i CD'en til operativsystemet. Men da får jeg en feilmelding om at det er en Disc error. Jeg har prøvd å flytta på jumpere, å koble den til hovedkortet med forskjellige ledninger. CD rom en skal funke helt fint, p.g.a. at jeg hadde den på en annen PC før. Det eneste som den gjør, er å starte opp for å se om det står en plate inni med en gang maskinen starter opp. Eller så gjør den ingenting mer. Jeg har også prøvd med en annen CD'rom - helt likt. Noen som kan hjelpe meg? Takk Lenke til kommentar
suzukitsx Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 INGEN som vet? Jeg må ha den ferdig til Fredag, fordi da skal jeg på LAN Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Skudd i mørke her, men jeg vil tippe at CD-stasjonen er ødelagt. Har du en annen du kan teste med, for å utelukke evt. defekt hovedkort e.l.? Lenke til kommentar
suzukitsx Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Skudd i mørke her, men jeg vil tippe at CD-stasjonen er ødelagt. Har du en annen du kan teste med, for å utelukke evt. defekt hovedkort e.l.? 9186870[/snapback] Lenke til kommentar
suzukitsx Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Jeg har også prøvd med en annen CD'rom - helt likt. 9183982[/snapback] Som jeg har skrevet, så har jeg testa med en annen CD rom. Det var helt likt - de vil ikke komunisere i det hele tatt. Endret 1. august 2007 av suzukitsx Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Dobbeltsjekk jumpersettingen og hvor på signalkabelen du kobler den til (master skal ytterst på 80-leders kabel). Sjekk boot-rekkefølge i Bios. Lenke til kommentar
suzukitsx Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Dobbeltsjekk jumpersettingen og hvor på signalkabelen du kobler den til (master skal ytterst på 80-leders kabel). Sjekk boot-rekkefølge i Bios. 9187035[/snapback] Skal prøve det Lenke til kommentar
suzukitsx Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Dobbeltsjekk jumpersettingen og hvor på signalkabelen du kobler den til (master skal ytterst på 80-leders kabel). Sjekk boot-rekkefølge i Bios. 9187035[/snapback] Prøvte det nå, men det funker ikke. Kan ikke fatte hva som er galt Lenke til kommentar
Quote Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Her er ei lita midlertidig lausing sidan du skal på LAN allerede i dag. (fredag, right?) Du kan ta harddisken din inn i ein anna pc som fungerer. Og så innstallerer du operativsystemet der og flytter harddisken over til maskina di igjen. Merk at det her er som sagt ei midlertidig lausing sidan du sa at det her hasta og at du skulle på LAN. Finner du cd-romma i bios? Lenke til kommentar
suzukitsx Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Her er ei lita midlertidig lausing sidan du skal på LAN allerede i dag. (fredag, right?) Du kan ta harddisken din inn i ein anna pc som fungerer. Og så innstallerer du operativsystemet der og flytter harddisken over til maskina di igjen. Merk at det her er som sagt ei midlertidig lausing sidan du sa at det her hasta og at du skulle på LAN. Finner du cd-romma i bios? 9198155[/snapback] Ja, det LAN'et ble ikke noe av, men det var en GENIaL løsning Ja, jeg finner CD-rommen i Bios, det er det som er litt merkelig .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå