Gå til innhold

2 samtidige skjermkort - ikke SLI

xvis

Anbefalte innlegg

Har et eVGA 680i hovedkort med 3 spor for skjermkort. 2 x PCIX16 spor for SLI og et 'vanlig' PCI express spor for ekstra grafikkort.

Jeg bruker til vanlig et XFX 8800GTX kort, men har altså muligheten til å sette inn et ekstra kort (nVidia Quadro FX 550 i mitt tilfelle) som er egnet for DAK (OpenGL applikasjoner).

I dag kjører jeg desktop'en over 2 skjermer, noe jeg kunne tenkt meg å fortsette med. Lurer på om noen her som kjører noe tilsvarende, og om det evt er noen problemstillinger som en bør tenke på før en setter igang.

Noen som har info/erfaring med et slikt oppsett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et eVGA 680i hovedkort med 3 spor for skjermkort. 2 x PCIX16 spor for SLI og et 'vanlig' PCI express spor for ekstra grafikkort.

Jeg bruker til vanlig et XFX 8800GTX kort, men har altså muligheten til å sette inn et ekstra kort (nVidia Quadro FX 550 i mitt tilfelle) som er egnet for DAK (OpenGL applikasjoner).

I dag kjører jeg desktop'en over 2 skjermer, noe jeg kunne tenkt meg å fortsette med. Lurer på om noen her som kjører noe tilsvarende, og om det evt er noen problemstillinger som en bør tenke på før en setter igang.

Noen som har info/erfaring med et slikt oppsett?

9183852[/snapback]

Jeg har ikke erfaring nei, men jeg vet at man kan kjøre Dual-Screen på et skjermkort, for å så bruke det andre skjermkortet til en eller to andre skjermer, eller kjøre alle sammen for et ekstra bredt desktop.

Poenget er at det du spør om vil fungere. Eneste problemet ville vært hvis du hadde planer for SLI, noe du ikke har planer om, og som du ikke har muligheten til (du har jo to forskjellige kort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...