Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lufttrykk spørsmål på teoriprøven

kuroi

Anbefalte innlegg

Jeg fikk spørsmål på teoriprøven om hvilken påstand som var rett ifølge luftrykk i dekk

følgende påstander var noenlunde

A: for mye lufttrykk gir mindre veggrep

B: for lite lufttrykk gjør bilen vanskligere å svinge

C: Lufttrykk i dekk betyr ikke så mye

Jeg sliter fremdeles med om a) eller b) er rett og hadde håpet på om noen kunne si meg hvilket som er riktig eller om kanskje begge er

takk på forhånd :!:

Endret av kuroi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk spørsmål på teoriprøven om hvilken påstand som var rett ifølge luftrykk i dekk

følgende påstander var noenlunde

A: for mye lufttrykk gir mindre veggrep

B: for lite lufttrykk gjør bilen vanskligere å svinge

C: Lufttrykk i dekk betyr ikke så mye

Jeg sliter fremdeles med om a) eller b) er rett og hadde håpet på om noen kunne si meg hvilket som er riktig eller om kanskje begge er

takk på forhånd :!:

9183641[/snapback]

er ikke begge rett her da? når jeg tok teriprøven var det flere svar som kunne være riktige. sikker på at ikke det er tilfellet her også?

hva med å sjekke teoriboka?

Lenke til kommentar

Hvis du tok teoriprøven hos biltilsynet, er bare ett av svaralternativene riktige.

Det er enten a eller b som er riktig, men jeg setter en finger på A. som skal være det riktige alternative.

Og er du sikker på at du har skrevet opp svaralternativene helt riktig, slik som de sto hos biltilsynet?

Lenke til kommentar
Hvis du tok teoriprøven hos biltilsynet, er bare ett av svaralternativene riktige.

Det er enten a eller b som er riktig, men jeg setter en finger på A. som skal være det riktige alternative.

Og er du sikker på at du har skrevet opp svaralternativene helt riktig, slik som de sto hos biltilsynet?

9187568[/snapback]

har de sluttet å bruke multisvar på oppgavene?

Lenke til kommentar

9187568[/snapback]

har de sluttet å bruke multisvar på oppgavene?

9187735[/snapback]

Ja.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Teoriprøven ble tatt hos biltilsynet hvor du bare kan svare på et alternativ, selv har jeg lest teoriboka flere ganger og ikke funnet et eneste svar som har noe med dette å gjøre  :(

9188217[/snapback]

Jeg har sjekket boka "Førerkortet - Lærebok kl. B" og slik jeg ser det er alt. A det riktige alternativet (dårligere veigrep). Når det gjelder bilens svingegenskaper, nevnes ikke lufttrykk som en av faktorene. Derfor mener jeg at alt. A er det rette svaret. Husk at de nye teoriprøvene kun har ett riktig svar.

Jeg har også tatt en masse tester på Nettlappen, og her er riktig svar at feil lufttrykk gir dårligere veigrep...

Endret av lboy72
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

9187568[/snapback]

Begge alternativer er riktig, men om de har blitt så tullete at de skulle gi deg feil om du svarer A eller B, å det du svarer visstnok er feil, så kan du be de ringe Dekkmann Skien å spørre etter Daniel, så skal jeg prate med de ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...