tomarild Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hei! Har en maskin som har fungert ganske dårlig helt fra den ankom frsa Komplett. Tenkte nå at jeg skulle forsøke å formatere C-disken (hvor operativystem og de fleste programmer ligger). Men... er det noen fare for at det skjer noe med innholdet på - eller tilgangen til andre harddisker jeg har koblet til? Jeg har en dedikert til spill, en til videoredigering og en til mediafiler. Håper noen kan svare meg på dette Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Spill må du nok komme til å reinstallere selv om du har dem installert på en annen disk, dette fordi de ofte knytter seg opp til registeret i windows o.l. og krever filer som du har fjernet da du formaterte. Ellers er det egentlig ingen fare for at du mister de andre stasjonene med mindre du klarer å gjøre noe veldig, veldig dumt når du skal installere windows igjen. Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Spill må du nok komme til å reinstallere selv om du har dem installert på en annen disk, dette fordi de ofte knytter seg opp til registeret i windows o.l. og krever filer som du har fjernet da du formaterte. Ellers er det egentlig ingen fare for at du mister de andre stasjonene med mindre du klarer å gjøre noe veldig, veldig dumt når du skal installere windows igjen. 9183661[/snapback] OK....takk for svar! Men videofilene mine ligger trygt tror du? Jeg har nemlig selve redigeringsprogrammet iggende på C:, mens alle klipp og filmer ligmer på E: Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvis du passer på å bare formatere C:\, så blir E:\ og de andre partisjonene uberørt Lenke til kommentar
Makky Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Så lenge du velger å formatere C, så forsvinner bare C. Alt det andre blir liggende til du er oppe igjen med windows Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Så lenge du velger å formatere C, så forsvinner bare C. Alt det andre blir liggende til du er oppe igjen med windows 9184246[/snapback] Nydelig! Takk for svar alle sammen! Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Det er lett å drite seg ut når det gjelder sånne ting.. Bruk ihvertfall tid og registrer det du leser ved formatering.. Hvis du ikke leser og registrerer det så kan du plutselig ende opp med å formatere d eller e istedenfor c...Sånne ting skjer lett hvis du har hastverk,vært våken i 24 timer eller mer.. Men som de andre sier..Sletter/formaterer du C:/ så forsvinner kun inneholder på C:/ stasjonen.. Og har du spill som du har f.eks innstallert på d:/ så må du nok innstallerer dette igjen senere da mange systemfiler fra spillet og filer blir lagret i registeret som vil forsvinne fra C:/ når du formater C:/ Endret 31. juli 2007 av Scortech Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Det er lett å drite seg ut når det gjelder sånne ting..Bruk ihvertfall tid og registrer det du leser ved formatering.. Hvis du ikke leser og registrerer det så kan du plutselig ende opp med å formatere d eller e istedenfor c...Sånne ting skjer lett hvis du har hastverk,vært våken i 24 timer eller mer.. Men som de andre sier..Sletter/formaterer du C:/ så forsvinner kun inneholder på C:/ stasjonen.. Og har du spill som du har f.eks innstallert på d:/ så må du nok innstallerer dette igjen senere da mange systemfiler fra spillet og filer blir lagret i registeret som vil forsvinne fra C:/ når du formater C:/ 9184382[/snapback] Takker scortech! Skal holde tunga rett i munnen! Nå er det bare om å gjøre å finne ut hvordan jeg avinstallerer. Det er jo ikke bare bare lenger! Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hvis du skal innstallere windows pånytt på C:/ stasjonen..Altså clean install (fjerne alt som er på C:/ så starter du bare maskinen med cd/dvd rom med xp eller vista cd/dvd platen i..Som regel så må du inn i biosen)som kommmer frem med engang du starter maskinen..ved å trykker DEL som delete og se/gjøre cd/dvd rom stasjonen som oppstart istedenfor harddisk.. Hvis du er usikker angående de andre diskene så må du gjerne koble fra de før du kjører igang clean install fra/til harddisk C:/ Skader ikke å være ekstra forsiktig hvis du ikke gjort dette før.. Lenke til kommentar
mamama Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Jeg hadde koblet fra de andre diskene før formatering, så fremt de ikke var partisjoner av en og samme disk. For sikkerhetsskyld, så du ikke roter til noe Endret 3. august 2007 av madsmaurstad_no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå