relsafus Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Labba opp til tårnet som fungerer som Backup for Tryvan tror jeg, helt på toppen av Grorud/Romsås i dag og tok noen bilder med Sigma 10-20. Ett av disse ble dette: EDIT-2: Nytt bilde denne gang JPEG versjonen, da RAW 4.0 editoren til CS3 tydeligvis lagrer endringer rett i NEF fila Synspunkter ? /L Endret 1. august 2007 av relsafus Lenke til kommentar
Dork1337 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Flott bilde, men jeg syns du har vært litt raus med fill-light. Bildet får nesten HDR-look i tillegg til en halo rundt kantene av tårnet. Fargene ser også litt for gilde ut - på min skjerm ihvertfall. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Du har helt rett, det ble så mørkt under plattåene at jeg guffa vel på litt mye. Skal endre det og legge ut et litt mer realistisk bilde EDIT, Bildet er endret nå, bedre ? /L Endret 31. juli 2007 av relsafus Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 hmm, pent bilde, men jeg syns tårnet skulle vært midstilt. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Tårnet ser greit ut, men haloen trekker ned. Syns også at himmelen blir litt for unaturlig. Er litt usikker på om jeg liker grenne oppe i høyre hjørnet. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Endret bildet til JPEG varianten, da RAW 4.0 editoren i CS3 tydeligvis lagrer de endringer man gjør uten å varsle om det (Grrr). Så jeg finner ikke tilbake til slik NEF fila opprinnelig var. Ta kopi av slike filer før man editerer ! Det som er gjort med JPEG fila er relativt lite, men lagt på et nytt lag og brukt ca. 20% Overlay" for å få opp litt kontrast i fargene og smart sharpen Synspunkter ? /L Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 ville også redigert bort de buskene du har øverst i bilde Lenke til kommentar
Dork1337 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg ville dratt ned ennå litt til på fill-light er fortsatt tendenser til litt glorie og HDR-look. Ser ut som bildet har pådratt seg noen komprimerings "artifacts" rundt antennen på toppen også - uten at det burde bety for mye. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 OK, Kameraet gjør nok jobben alene bedre enn meg Bildet som nå ligger fremme på post 1 er JPEG med kun Cropp (og litt clone for å bli kvitt grenene i høyre hjørne) Bedre ? /L Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 tror jeg ville burna skyene som er rundt tårnet, de ser på en måte utbrennt ut. Lenke til kommentar
kak Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Kan dere være så snill og IKKE erstatte det opprinnelige bildet når det gjøres endringer? Når det gjøres er det klin umulig for oss som ikke sitter her på forumet 24-7 å følge med på hva som skjer. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 tror jeg ville burna skyene som er rundt tårnet, de ser på en måte utbrennt ut. 9189337[/snapback] Burn Tool kan ikke gjennskape det som ikke er der (og NEF filen er endret av RAW 4.0 editoren). Tror jeg lar det være som det er inntil videre. Er det ikke mulig å "resette" RAW 4.0 til default values ? /L Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå