Gå til innhold

TomTom One vs Garmin Nüvi 200

phax

Anbefalte innlegg

Hei, trenger en rimelig men ok GPS for å finne frem her nede på østlandet.. Har lest litt rundt og kommet frem til TomTom One eller Garmin Nüvi 200. Har erfaring med litt dyrere modeller av Garmin, 350 tror jeg det var, og den likte jeg forsåvidt godt. Ikke alltid den var helt 100% men sånn er det vel med de fleste gps'er den dag i dag.. TomTom har jeg ingen erfaring med men hørt at de gjørt det godt i test på lik linje med Garmin.

Er TomTom'n verdt de ekstra kronene?

Og har lagt merke til at de kommer med minnekort leser, hva brukes den til egentlig. Lagring av selve kartene eller er det noen ekstra finesser?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg ville godt for tomtom one scandinavia. Den får du for 1999.- på elkjøp sin nettside og av og til i butikk. Den er enkel gps, men litt forandirng fra hvordan nuvi sine er. Men ikke vanskelig.

Minnekort følger med, grunnet at kartet ligger på disse. Men evtuelt så er det mulig å kjøpe ett nytt sd-kort og kopiere alt over på det nye hvis du trenger mer plass til evt. POI, fotoboks, musikk, bilder osv....

Min erfaring er at det er lite som skiller disse gps'ene, men alle har forskjellige meninger.

Lenke til kommentar
Garmin 250W(wide) er ikke så verst den heller?

9262899[/snapback]

Sikkert fin den, men koster rimelig mye mer så den er ikke aktuell.

Har vel strengt tatt bestemt med for Garmin Nüvi 200 nå, etter å ha forhørt meg litt rundt omkring og testet ut litt forskjellig. Bare venter på lønna nå.. :wee:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var innom Lefdal og da tok valget en uventet vending, endte opp på en Packard Bell Compasseo 300 på tilbud til 995,-

Må si at jeg er faktisk stor imponert over ytelse i forhold til pris! Selvsagt ikke helt på høyde med den Garmin jeg har testet før, men nå kostet den 5 ganger så mye ny så det er vel ikke annet og vente.

for de som trenger en billig gps så kan jeg anbefale denne på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...