relsafus Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Jeg tok et bilde av min sønn og en steinhelle i dag og mixet disse til et surrogatisk bilde, som jeg syns ikke ble så galt ? EDIT: Byttet bilde til et mer moderat MIX Noen som liker slikt ? /L Endret 1. august 2007 av relsafus Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Ikke at jeg har greie på bilder og slikt, men når jeg så "Portrett- Texture av min sønn" og jeg så det bildet der, trudde jeg det var uvennskap mellom dere. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 He, he, nei det er ikke tilfelle. Leker meg bare med PS og Texture effekt. Så det så j--ig ut da ? Meninga er jo ikke at han som motiv skal se ut som han er, men litt stenaktig derfor tittelen /L Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 ser nok litt steinaktig ut ja:) Nå holder jeg meg til Polaroid kameraet ennå. Men var en fin måte og fremstille et bilde på Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Lyst å dele framgangsmåten din? han Lelakis karen har jo noen slik. Vet ikke helt hva han heter... Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 For de som er interessert: http://www.designtutorials.info/texturing-basics/ Nå har ikke jeg fulgt denne slavisk, men denne guiden satt meg på sporet av denne litt morsomme effekten. Opphavsbildet bør være av rimelig høy kvalitet, "problemet" er å finne bilder av den struktur du ønsker "under". Fint om noen legger inn tilsvarende bilder. /L Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Noe tilsvarende, kanskje. Lekte meg for lenge siden. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Juliess, du er syk Endret 31. juli 2007 av turnipkongen Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Noe tilsvarende, kanskje. Lekte meg for lenge siden. "Grusomme" bilder dette, er de basert på samme teknikk ? Bilde nr1 var jo svært så trivelig /L Endret 31. juli 2007 av relsafus Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Tror det er et bilde av rust jeg har brukt. Ellers funker gammelt treverk og ting som er litt hakkete/stripete ganske bra. Legger det som øverste layer, og drar det rundt omkring på litt lav opacity for å feks putte på teksturen på haka. Så velger man en blend som gjør at det ser fælt ut, legger til litt blod eller lignende Bare å prøve seg frem, det er jo ikke meningen at det skal se pent ut. Men må jo viske vekk det som kommer rundt, f. eks ser det jo ikke bra ut med tekstur på resten av bildet også. Det beste er jo om huden ser råtten/skadet ut. Gjør ingenting med effekt på resten av bildet, men det må jo ikke se ut som om huden forsvinner ut i resten av bildet Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Tydeligvis en "effekt" som de fleste oppfatter som syk eller stygg, men det er jo lov å leke med slike effekter for å bli litt utenfor "boksen" er min mening. Noen som har flere bidrag eller meninger ? /L Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Synes ikke overhodet at du har lyktes med denne effekten her.. Lyser amatør photoshop lang vei, typisk bilde som tar 30 sek og lage. Komposisjonen i selve bildet er heller ikke noe å skryte av. Teksturen blir alt for dominerende og hele bildet blir bare en stor grøt. Beklager, men slik er det jeg ser på det. Da likte jeg Juliess bidrag mye bedre, det siste gule. Synd at kvaliteten på det var litt laber, mobilbilde kanskje? Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Synes ikke overhodet at du har lyktes med denne effekten her.. Lyser amatør photoshop lang vei, typisk bilde som tar 30 sek og lage. Komposisjonen i selve bildet er heller ikke noe å skryte av. Teksturen blir alt for dominerende og hele bildet blir bare en stor grøt. Beklager, men slik er det jeg ser på det. Da likte jeg Juliess bidrag mye bedre, det siste gule. Synd at kvaliteten på det var litt laber, mobilbilde kanskje? 9188895[/snapback] Takk for tilbakemelding phax, Jeg overdrev som vanlig struktur effekten og tok den helt ut. Jeg hadde ikke noen egnede portrett bilder liggende og kun bilde av en steinhelle så jeg tar selvkritikk og skal få til noe bedre. Det var selve effekten som for meg var "ny". /L Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Byttet ut bildet med et litt mere gjennomtenkt "mix". Mangler fremdeles "riktig" motiv til dette men tester ut effekten, PS. Greide ikke å la være å teste ut Aurora i samme slengen da det ble mye hvite partier. Lot skyene skli litt inn i motivet og brukte smudge tool i håret for å viske motiv sammen med skyer etc. ? /L Endret 1. august 2007 av relsafus Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Dette likte jeg mye bedre hvertfall! Litt klipp og lim følelse, spesiellt med håret, men alt i alt en stor forbedring! :thumb: Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Dette likte jeg mye bedre hvertfall! Litt klipp og lim følelse, spesiellt med håret, men alt i alt en stor forbedring! :thumb: 9190438[/snapback] Takk igjen for kommentar phax, hyggelig at du likte dette bedre enn første utgave. Årsaken til "klipp og lim effekten" er min totale uvitenhet til Aurora 2.1 som dannet skyene. Så da ble det betydelige skiller mellom motiv og skyer. Brukte "gnikke og gnu" metoden, som du ser for og prøve å jevne ut skille, men det er ingen god jobb, som du påpeker. Motivet kommer litt bedre frem og jeg har valgt en beskjering som ikke er symmetrisk. Noe annet jeg bør tenke på med slike MIXèr ? Dette er kun for å lære (driter egentlig i bildet, da det er teknikken jeg ønsker å slipe litt) /L Endret 1. august 2007 av relsafus Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Nytt fra meg Takk for at du følger opp Juliess, et riktig bra bilde. Det jeg kan se av slike Texture bilder er at alle portretter ser rimelig sjuke ut. Hva daua denne dama av tenkte jeg . Ser hun Martha`s engler der oppe ? /L Endret 1. august 2007 av relsafus Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Takktakk. Ditt var bedre nå, enn det første Ja, er ikke meninga det skal være pent, hehe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå