Yoda211 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Har ett gainward 7800gt kort gpu: 400mhz minne: 512 som kjører på 1000mhz har prøvd litt å klokke dette skjermkortet, å klokke gpuen går problemfritt. men når jeg skal klokke minnet så blir det problemer når frekvensen rekker ca. 1268 mhz(på faresoneskalaen som går frå grønt-gult-rødt er dette helt i slutten på det grønne). Det som skjer er at: Det kommer små "fargete prikker" opp på skjermen med en gang, så 1 sek etterpå blir alt svart. Så må jeg slå av og på pcen før den funker igjen. Jeg bruker det programet som følgte med skjermkortet der gpuen kan klokkes frå 400-500mhz, og minne kan klokkes frå 1000-1500mhz. - Er dette normalt? - Er det muligens noe galt med minnet på skjermkortet? ~ André Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Har ett gainward 7800gt kortgpu: 400mhz minne: 512 som kjører på 1000mhz har prøvd litt å klokke dette skjermkortet, å klokke gpuen går problemfritt. men når jeg skal klokke minnet så blir det problemer når frekvensen rekker ca. 1268 mhz(på faresoneskalaen som går frå grønt-gult-rødt er dette helt i slutten på det grønne). Det som skjer er at: Det kommer små "fargete prikker" opp på skjermen med en gang, så 1 sek etterpå blir alt svart. Så må jeg slå av og på pcen før den funker igjen. Jeg bruker det programet som følgte med skjermkortet der gpuen kan klokkes frå 400-500mhz, og minne kan klokkes frå 1000-1500mhz. - Er dette normalt? - Er det muligens noe galt med minnet på skjermkortet? ~ André 9183213[/snapback] Har du prøvd med RivaTuner eller ATi-tool? Du finner de HER Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 9183213[/snapback] Har du prøvd med RivaTuner eller ATi-tool? Du finner de HER 9183690[/snapback] Det har har jeg ikke nei, takk for tipset. heller nå på å voltmodde det Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Husk å sjekke temperaturen! Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Husk å sjekke temperaturen! 9189632[/snapback] ja, skal hugse på det, men vet noen hva temperaturen ikke bør overgå for at ikke det skal gjøre noe som helst skade? Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Husk å sjekke temperaturen! 9189632[/snapback] ja, skal hugse på det, men vet noen hva temperaturen ikke bør overgå for at ikke det skal gjøre noe som helst skade? 9196345[/snapback] du bør holde deg unna 90* grader Celsius Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 - Er dette normalt? - Er det muligens noe galt med minnet på skjermkortet? 9183213[/snapback] 1. Det er normalt at det kommer forstyrrelser (artifacts) på skjermen om man klokker for langt. 2. Det er ikke noe galt med minnet, det er bare at du har klokket for langt. Minnet skal kjøre på 1000 MHz ut i fra spesifikasjonene til produsent. Alt over må jo anses som en "bonus". Selv om skalaen viser deg fargekoder for hva som angiveligvis er trygt og utrygt, er det ikke sikkert det fungerer helt i praksis. Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 - Er dette normalt? - Er det muligens noe galt med minnet på skjermkortet? 9183213[/snapback] 1. Det er normalt at det kommer forstyrrelser (artifacts) på skjermen om man klokker for langt. 2. Det er ikke noe galt med minnet, det er bare at du har klokket for langt. Minnet skal kjøre på 1000 MHz ut i fra spesifikasjonene til produsent. Alt over må jo anses som en "bonus". Selv om skalaen viser deg fargekoder for hva som angiveligvis er trygt og utrygt, er det ikke sikkert det fungerer helt i praksis. 9197698[/snapback] Ok, takk for tilbakemeldingene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå