Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så har jeg også forvillet meg hit med en brukerguide. Denne er ikke helt ferdig, men oppdateringer kommer etterhvert. Denne guiden tar for seg veldig mye grunnleggende. Og jeg tror det er bra å begynne med denne guiden hvis du skal begynne med Delphi-programmering. Så jeg håper at jeg har klart å formidle noe i denne guiden hvertfall :p

Kommentarer ønskes :)

Delphi brukerguide.

OBS! Krever Adobe Acrobat eller Adobe Acrobat Reader.

EDIT 1: Endret på linken, kunne visst ikke ha mellomrom, måtte ha %20 :p

EDIT 2: Etter mye om og men fant jeg endelig igjen guiden :) Har lagt den ut på egen server, har ikke den beste linja så det kan ta litt tid. guiden er ikke gjort noe med siden 2007, så den er litt gammel.

Endret av hjahre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Det ser ut som en tidlig versjon av VB eller noe slikt.

Kompileres dette til maskinkode?

*ingen peiling*

9261386[/snapback]

Delphi kompilerer til maskinkode ja, og faktisk veldig effektiv kode også. Men selve språket virker som et dårlig språk som henger igjen fra 70-tallet, spør du meg :p

Lenke til kommentar
Delphi kompilerer til maskinkode ja, og faktisk veldig effektiv kode også. Men selve språket virker som et dårlig språk som henger igjen fra 70-tallet, spør du meg :p

9261724[/snapback]

Jeg vil ikke si at språket er dårlig. Jeg personlig syns det er enkelt og kraftig. Nå driver jeg ikke å programmerer spill, men jeg veit det funker :p Syntaksen er også veldig forskjellig fra c/c++, men jeg syns den var veldig lett å sette seg inn i. Så alt i alt syns jeg det er et godt språk, selvom det virker som om det henger igjen fra 70-tallet :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Personlig syns jeg Delphi var et greit språk å begynne med. Hvis man vil ha resultater, så får man det ved noen tastetrykk. Det er ikke vanskelig heller. Selv om syntaksen anderledes enn f.eks. C/C++. og mer lik Visual Basic, så betyr ikke det at det er et dårlig språk :) En dum ting med Delphi er at det ikke er så mange som programmerer i det, hvertfall ikke i forhold til C/C++. Håper dette var greit nok :) Men som sagt, så syns jeg Delphi er et greit språk å starte med. Og det går helt greit å "hoppe" over til andre språk når man har skjønt prinsippet bak.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...