Gå til innhold

Første kjøretime i morra, noe jeg skal passe på?

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hadde 2 kjøretimer, det obligatoriske, også kjørte jeg opp. Kjørelæreren sa at jeg fikk parkere bilen hans i gården når jeg var ferdig med den, for han regnet med jeg fikk lappen. Gjorde som avtalt. Kjørte også opp på min 18års dag... :)

9367386[/snapback]

Hvor lenge siden er dette da?

Jeg hadde minimalt med timer- akkurat det han trengte for å ha fullt lista til punkt og prikke. Og hadde da 4 dobble timer.

Og etter det obligatoriske kjørte jeg også opp på 18års dagen :)

Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke til å klare å kjøre opp til 18-års dagen. Men håper å ha lappen innen en mnd.

9398738[/snapback]

Da skulle du sikkert ha startet tidligere da vettu :yes:

9400014[/snapback]

Det er somregel lettere sagt en gjort virker det som : p Værfall for noen, sånn er det ikke for meg.

Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke til å klare å kjøre opp til 18-års dagen. Men håper å ha lappen innen en mnd.

Det er somregel lettere sagt en gjort virker det som : p Værfall for noen, sånn er det ikke for meg.

That's right.

Jeg skulle egentlig starte mye tidligere, men plutselig hadde jeg sommerjobb og tida bare forsvant. Men jeg føler ikke at det haster.

Lenke til kommentar

That's right.

Jeg skulle egentlig starte mye tidligere, men plutselig hadde jeg sommerjobb og tida bare forsvant. Men jeg føler ikke at det haster.

9403124[/snapback]

Det er jo helt opp til være enkelt hvor mye det haster da. :) Og hvor mye man gidder og stresse med det.

Jeg var omtrent klar til å ta lappen når jeg var 16 1/2 jeg. Tok grunnkurset da jeg var fyllt 15. Gikk 1 år og begynnte og kjøre på dagen jeg ble 16. Siden da kjørte jeg ofte og mye. Og bare gikk og ventet på dagen jeg ble 18 og kunne kjøre opp.

:w00t:

Lenke til kommentar

Kjørte opp i 1998..

Det som avgjør hvor god man er eller kan bli på å kjøre bil, tror jeg er følgende:

Teknisk innsikt (hvordan alt henger sammen på bilen og fungerer) og kroppslig dynamikk (hvor god kontroll har du på armer og bein) + Trafikkal forståelse (hjernekapasitet)

Alt dette øker selvsagt etterhvert som man blir bedre til å kjøre, men noen har noen begrensninger (alle egentlig), som gjør at de når et lavere nivå enn andre, og blir derfor dårligere bilførere.

Å klare å kjøre fort rundt en race-bane gjør deg ikke nødvendigvis god i trafikken, og en som er god i trafikken klarer seg nødvendigvis ikke veldig bra på en race-bane om det er en god tid man er ute etter.

Kunne sikkert hatt et graderingssystem på hvor god man egentlig var.. det kunne vært f.eks 10 variabler hvor man fikk fra 0-10 i karakter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...