-Teddy- Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Har egentlig ikke fjerneste anelse om hva som kommer til å skje, men jeg har min første kjøretime til billappen i morra. (Klasse B heter det vel?) Er det noe spesielt man bør passe på? Noe jeg ikke må glemme? Vanlige feil jeg helst skal unngå? Tenker på alt fra å glemme å trykke inn clutch / sette bilen i fri når man skal starte til å glemme å håndhilse og presentere seg for førelæreren... Lenke til kommentar
kenny11 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Er egentlig litt liten til å svare på dette, siden jeg selv ikke har bil, men jeg har hørt om mange som får stryk pga. de ser for lite i speilene.. Det er viktig .. Ellers så er det bare å holde ser rolig! :!: Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Dette får du vite av kjørelæreren din det. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Pass på å kjøre 'rolig', ikke ta brå sjanser, vent heller på plass i rundkjøringa enn å kaste deg ut, sjekk speilene ved feltskifte, legg deg godt til siden ved avkjøringer, pass opp for fotgjengere i bystrøk, se etter skilt, kast et øye på speedometeret iblant... Eller bare opptre normalt, som du ellers ville gjort. Spør om ALT du lurer på, og husk at kjørelæreren er der for å lære deg å kjøre. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 ettersom det er første kjøretime, så kommer de til å teste egenskapene dine når det gjelder giring og observering. Så bare vær deg selv, så ser lærern hvilke feil du gjør, også bruker dere tid på å venne deg av med feilene du gjør Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Takk for tips! Det gikk mycket bra. Har en time til i morra. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hvorfor ikke dobble kjøretimer? Hadde over 20 kjøretimer, men hadde aldri en enkel kjøretime mens jeg først var i gang. Både kjørelærer og jeg var enige om at det var kort tid, og at det ble lite ut av timene da. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Har tatt to enkle nå i starten, planlegger å ta noen doble. Har alt bestilt en, regner med at det blir flest (eller kun) doble etter hvert. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Ok Hadde mange kjøretimer tilsammen, og tok bare enkle kjøretimer de få dagene jeg hadde dårlig tid. Flere kjøretimer i slengen ga meg godt utbytte. Lenke til kommentar
Husee Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Vell, har du noen du kan øvelseskjøre med er det jo best og ha litt mellomrom mellom timene så du kan øve på de tingene kjørelæreren mener du trenger trening på. Driver selv og kjører til Lett mc, og pga mye øvningskjøring trenger jeg bare 4timer. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg hadde kjøretime i dag. Det gikk ganske bra, selv om jeg kvelte motoren et par-tre ganger Allerede i morgen har jeg første veiledningstime. Syntes det er ekstremt vanskelig å skulle vurdere seg selv. Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg hadde kjøretime i dag. Det gikk ganske bra, selv om jeg kvelte motoren et par-tre ganger Allerede i morgen har jeg første veiledningstime. Syntes det er ekstremt vanskelig å skulle vurdere seg selv. 9285723[/snapback] Skulle ha kjøretime i dag klokken 07.00, stod opp kl 06.00 dusjet og gjorde meg klar. Da jeg kom ut til kjøreskolen var det ingen der, viste seg at kjørelæreren hadde glemt å sende meg en melding om at kjøretimen var avlyst. Det er en grunn til at vi tar kjøretimer, blir ikke mester uten øvelse. Slik er det bare. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg hadde kjøretime i dag. Det gikk ganske bra, selv om jeg kvelte motoren et par-tre ganger Allerede i morgen har jeg første veiledningstime. Syntes det er ekstremt vanskelig å skulle vurdere seg selv. 9285723[/snapback] Skulle ha kjøretime i dag klokken 07.00, stod opp kl 06.00 dusjet og gjorde meg klar. Da jeg kom ut til kjøreskolen var det ingen der, viste seg at kjørelæreren hadde glemt å sende meg en melding om at kjøretimen var avlyst. Det er en grunn til at vi tar kjøretimer, blir ikke mester uten øvelse. Slik er det bare. 9291682[/snapback] Tja, det er vel ganske individuelt. Har kjørt opp for flere klasser allerede, og ikke på noen av dem syns jeg at jeg hadde noen særlig utbytte av kjøreopplæringen, ble litt sånn som at man bare må gå gjennom det for å ha det på papir at man kan det. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 De første gangene kjører dere på små ufarlige veier og slikt, og de har jo elever der som aldri har kjørt bil før, så det er ikke noe spesielt du burde tenke på enn vanlig vettig kjøring han forteller deg alt du må øve\se på osv. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Er du i tvil, sving inn på nærmeste busslomme og be kjørelæreren forklare. Lenke til kommentar
SF2-Guile Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Trykk inn kløtsjen ved hver fartsdump for økonomisk kjøring. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Mange kjøretimer trenger man egentlig? (Eksklusivt langkjøring/glattkjøring/kartkjøring) Bare lurer (Bare 3-4 mnd til jeg er 18, selvom jeg har kjørt endel har jeg ikke tatt en eneste kjøretime enda, selvom jeg ville si at jeg har ingen problemer på veien, kommer helt naturlig for min del) Bare lurer på det direkte kravet. (Tar teoriprøva til uka, tatt disse internett testene uten feil nå i et par uker så burde gå bra) Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Er ikke krav om noe spesielt timeantall. Jeg hadde 3 kjøretimer. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Det er jo diggbart, slipper jeg å kaste bort mye penger der hehe Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg hadde 2 kjøretimer, det obligatoriske, også kjørte jeg opp. Kjørelæreren sa at jeg fikk parkere bilen hans i gården når jeg var ferdig med den, for han regnet med jeg fikk lappen. Gjorde som avtalt. Kjørte også opp på min 18års dag... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå