Gå til innhold

Første kjøretime i morra, noe jeg skal passe på?

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Har egentlig ikke fjerneste anelse om hva som kommer til å skje, men jeg har min første kjøretime til billappen i morra. (Klasse B heter det vel?)

Er det noe spesielt man bør passe på? Noe jeg ikke må glemme? Vanlige feil jeg helst skal unngå? Tenker på alt fra å glemme å trykke inn clutch / sette bilen i fri når man skal starte til å glemme å håndhilse og presentere seg for førelæreren...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pass på å kjøre 'rolig', ikke ta brå sjanser, vent heller på plass i rundkjøringa enn å kaste deg ut, sjekk speilene ved feltskifte, legg deg godt til siden ved avkjøringer, pass opp for fotgjengere i bystrøk, se etter skilt, kast et øye på speedometeret iblant... Eller bare opptre normalt, som du ellers ville gjort. Spør om ALT du lurer på, og husk at kjørelæreren er der for å lære deg å kjøre. :)

Lenke til kommentar

Vell, har du noen du kan øvelseskjøre med er det jo best og ha litt mellomrom mellom timene så du kan øve på de tingene kjørelæreren mener du trenger trening på.

Driver selv og kjører til Lett mc, og pga mye øvningskjøring trenger jeg bare 4timer.

Lenke til kommentar
Jeg hadde kjøretime i dag. Det gikk ganske bra, selv om jeg kvelte motoren et par-tre ganger :p Allerede i morgen har jeg første veiledningstime. Syntes det er ekstremt vanskelig å skulle vurdere seg selv.

9285723[/snapback]

Skulle ha kjøretime i dag klokken 07.00, stod opp kl 06.00 dusjet og gjorde meg klar. Da jeg kom ut til kjøreskolen var det ingen der, viste seg at kjørelæreren hadde glemt å sende meg en melding om at kjøretimen var avlyst.

Det er en grunn til at vi tar kjøretimer, blir ikke mester uten øvelse. Slik er det bare.

Lenke til kommentar
Jeg hadde kjøretime i dag. Det gikk ganske bra, selv om jeg kvelte motoren et par-tre ganger :p Allerede i morgen har jeg første veiledningstime. Syntes det er ekstremt vanskelig å skulle vurdere seg selv.

9285723[/snapback]

Skulle ha kjøretime i dag klokken 07.00, stod opp kl 06.00 dusjet og gjorde meg klar. Da jeg kom ut til kjøreskolen var det ingen der, viste seg at kjørelæreren hadde glemt å sende meg en melding om at kjøretimen var avlyst.

Det er en grunn til at vi tar kjøretimer, blir ikke mester uten øvelse. Slik er det bare.

9291682[/snapback]

Tja, det er vel ganske individuelt.

Har kjørt opp for flere klasser allerede, og ikke på noen av dem syns jeg at jeg hadde noen særlig utbytte av kjøreopplæringen, ble litt sånn som at man bare må gå gjennom det for å ha det på papir at man kan det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mange kjøretimer trenger man egentlig? (Eksklusivt langkjøring/glattkjøring/kartkjøring)

Bare lurer :) (Bare 3-4 mnd til jeg er 18, selvom jeg har kjørt endel har jeg ikke tatt en eneste kjøretime enda, selvom jeg ville si at jeg har ingen problemer på veien, kommer helt naturlig for min del)

Bare lurer på det direkte kravet. (Tar teoriprøva til uka, tatt disse internett testene uten feil nå i et par uker så burde gå bra)

Lenke til kommentar

Jeg hadde 2 kjøretimer, det obligatoriske, også kjørte jeg opp. Kjørelæreren sa at jeg fikk parkere bilen hans i gården når jeg var ferdig med den, for han regnet med jeg fikk lappen. Gjorde som avtalt. Kjørte også opp på min 18års dag... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...