Da_Assassin Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Jeg må innrømme at jeg går litt blind i prisguiden på jakt etter data-komponenter for tiden. Og jeg har litt vanskelig for å finne gode, nye tester av 20" LCD. Mulig dette ikke er så veldig "hot" lenger, men for min egen del trenger jeg ikke noe større da jeg kommer til å sitte relativt nærme skjermen. Som sagt er det litt vanskelig å bare plukke en skjerm ut av det store og delvis rimelige utvalget av 20" skjermer. Jeg har kikket på noen skjermer, blant annet fra Samsung og LG som virker relativt billige, men jeg antar det er eldre teknologi på de billigste skjermene? Blant annet tenker jeg på skjermene: Samsung: SyncMaster 205BW, 206BW og 2032BW. LG: Flatron L204WT, L204WT-SF og L206WTQ-SF. Bruksbehovet jeg har er relativt standard. Surfing, filmer, studiebruk, tekstbehandling og kanskje litt spill. Ang. spill er det ikke bare snakk om FPS, selvom det kan forekomme. Antar det er best med en widescreen skjerm til ett blandet bruk. Om noen hadde vært så snille å gi noen råd og tips til en som er litt rådvill. Det kan jo og nevnes at jeg ikke akkurat har satt noe stort budsjett, så jeg kommer nok ikke til å velge en veldig dyr skjerm (i forhold til de billigere skjermene). Kan nevnes at jeg skal bytte ut min gamle EIZO FlexScan F77 21" CRT med LCD. Edit: (PS: En funksjon jeg på mange måter savner i prisguiden er dato når produktet er lagt til... samtidig som jeg vil ha billig, så vil jeg og ikke kjøpe katta i sekken, f.eks. ett gammelt, billig produkt med gammel teknikk om det er bedre til samme pris-klasse.) Takker for alle svar og innspill på forskudd Endret 31. juli 2007 av Da_Assassin Lenke til kommentar
Henrix.no Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg veit ikke hvor mye dette er til hjelp for deg, men slik jeg ser det er å kjøpe en 20" med 16/10 widescreen å gå ett hakk ned, i forhold til 20" med 4/3. Maks oppløsning på 20" widescreen er 1650x1080, kontra 1600X1200 på 4/3. For min del står derfor valget mellom Samsung 24" LCD Syncmaster 245B(1920X1200) til 5000,- , eller Samsung 204B eller Sony SDM-S205F (20 tommere med 1600X1200) Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg ser poenget ditt, og har stusset litt over dette selv. Dog, fattig student som jeg er, har jeg ikke mye penger å bruke for tiden. Planen var å bygge ny pc til høsten, ettersom det jeg har er _litt_ utdatert. Så jeg tror ikke jeg kan bruke stort mer enn 2500kr... mulig jekke meg litt opp, men ikke så veldig mye mer ihvertfall. Det vil i bunn og grunn skrante på budsjettet (som jeg forøvrig ikke har helt oversikten over enda) for resten av maskinen, hvis du skjønner hva jeg mener. Men takk for innspill, og jeg er egentlig helt enig i deg. Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Ja... var en tur i butikken (ComputerCity) idag for å kikke på hvordan bildet egentlig er på Samsung 206BW... og de hadde 226BW til "bare" ca.3000kr... og da var jeg solgt etter å ha testet litt... så jeg kjøpte den jeg... litt over budsjettet mitt, men for en skjerm. Denne tråden kan ses på som ferdig. Endret 1. august 2007 av Da_Assassin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå