Gå til innhold

Tips til forbedring av ny pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville vurdert Noctua kabinettvifte. Er vel "King of the road" når det gjelder vifter. Jeg er i alle fall meget godt fornøyd.

Scythe Ninja Plus er en god kjøler, men den bruker dessverre de orginale Intel festene, noe som kan medføre litt dårlig kontakt/skjev kontakt. Noe faktisk jeg har opplevd. Så det spørs om ikke Noctua sin kjøler, Thermaltake Sonic, Big Typhon eller Thermalright Ultra 120 er vel så bra valg.

Selv har jeg meget god erfaring med Seagate Barracuda i Raid. Har 4 stk som har 27 mnd driftstid 24/7 nå. Men Seagate NL35 er vel et ennå bedre valg. Er en knappe 200 kr dyrere for en 400 GB disk.

Lenke til kommentar
Scythe Ninja Plus er en god kjøler, men den bruker dessverre de orginale Intel festene, noe som kan medføre litt dårlig kontakt/skjev kontakt. Noe faktisk jeg har opplevd. Så det spørs om ikke Noctua sin kjøler, Thermaltake Sonic, Big Typhon eller Thermalright Ultra 120 er vel så bra valg.

Hm interessant. Skal kikke litt på de du foreslo der og se om ikke det er et bedre valg. Eneste jeg lurer litt på er hvor god pålass det er til de litt store kjølerne...

Lenke til kommentar

I kabinett-avdelingen på forumet er det en stor tråd om Antec p182. Står sikkert der et sted, evt du kan spørre i tråden.

Anbefaler heller ikke cpu-kjølere som bruker originalfestene. Disse blir "slitt", og kan som nevnt over føre til dårlig kontakt og skjev IHS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...