Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Next Gentel, noen erfaring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Nextgentel, og hadde det der jeg bodde før også, min erfaring er at linjene dems er ustabile, og skal noe blir gjort må man ringe mer enn en gang.

Fikk nettopp nytt modem så alt funker som det skal nå, men trokke jeg kommer til å velge dem igjen.

Mulig bare jeg som er kresen...

Lenke til kommentar

Hadde NGT (Nextgentel) hvor jeg bor i ca 2 år. Dette fungerte igrunn svært dårlig. Grunnet at sentralene til NGT (Husker ikke om de hadde egne, eller leide ifra Telenor) var noe ustabile.

Det som var problemet med NGT, var at jeg fikk en ganske mye lavere hastighet, enn det vi betale for, selv om vi bodde 2 km unna sentralen. Så er erfaringene at med andre ISPer vi hadde hatt, fikk vi en større hastighet.

Svartiden (ms) er også ekstremt høy iforhold til jeg er vant til. Jeg hadde en svartid hos NGT på hele 60-70 ms, ved bruk av samme utstyr hos Ventelo var svartiden 20-30 ms, og Tele2 30-35 ms. NGT sin svartid er heller ikke stabil, av og til fikk jeg også pinghopp på linjen. Testet både med tilkobling med og uten privat router, og med forskjellige modemer, hvor resultatene på de forskjellige ISPene var akkurat det samme.

Har andre bekjente som bor atmed en sentral, 200 meter, og han har NGT, hvor han har svartid på 60-70 ms, samt pinghopp i ny og ned.

Kundeservicen til NGT var for noen år siden svært vanskelig og få tak i. Var nesten umulig og kontakte disse vi telefon. Men ettersom jeg har merket når jeg har hjelpet bekjente med oppkobling osv. Har jeg fått svar hos NGT med en gang, dette kan jo være tilfeldig og engangstilfeller, men har ikke ringt dem så mye så kan ikke si noe på den fronten lengre.

Men har også hørt at det varierer på hvordan linjen fungerer i praksis ifra hvor du ligger henne i landet, så derfor kan argumentene her være unøyaktige ifra plass til plass.

Har Ventelo Bluecom nå, og er storfornøyd med dem, har ekstremt fin svartid ut mot nettet, er en god linje og spille på. Svært lite nedetid (har ikke hatt noen til nå som er ISPen sin feil). Kundeservicen derimot er så som så, kom et par ganger til personer som ikke hadde peiling over hva jeg spurte om, som burde være generelt normal kunskap når en skal være kundesupporter innenfor xDSL. De burde vite hva de selger for og si det slik.

Er 100% sikker på at det ikke hadde/har noe med det interne eller eksterne kabelnettet og gjøre. Grunnet at jeg skifetet over til Ventelo og her funegerte alt utmerket

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med de når linjen er oppe. Har MANGE dritthistorier på lager om dårlig kundeservice. Han lovte han skulle sende disken den ene dagen, men skjedde ikke noe hele uken før vi ringte de og spurte om hvor den ble av. I går ringte jeg for å få de til å ordne telefonljnen. Jeg satt i over en time og var satt på vent. Jeg tror jeg satt i en og en halv time, nå vet jeg at telefontelleren ikke går lengre enn 60 minutter. Ikke hørte jeg noe fra han, måtte jo legge på til slutt.

Lenke til kommentar
Jeg er på mitt tredje modem fra de, ikke det beste modemet jeg kunne få. Sperrene de har lagt inn for kunder er heller ikke et pluss.

9185973[/snapback]

Hvilken sperrer?

9185984[/snapback]

For å bruke tjenester som gratis DNS, offentlig IP ---> server og så videre. Veldig irriterende.

Lenke til kommentar

Dette er jo fordi du ikke har en fast ip adresse ifra ISP leverandøren?

Jeg kunne hvertfall når jeg hadde NGT, hoste egne private servere som var åpent for allemenheten den tiden jeg hadde NGT.

Eneste du trenger og gjøre, er og sette åpne portene for hvilken applikasjon du ønsker og kjøre.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt NGT siden 2003 og er fornøyd så langt. Har hendt jeg har måttet kontakte kundeservice og kom greit gjennom etter litt venting bare. Måtte bare oppgradere modemet da vi kjøpte IP-telefon fra Telio.

Hvis du tenker å skaffe deg internett, bør du undersøke markedet godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...