Thraze Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Trenger sårt et bra overklokkings program til pc'en... Noen som har forslag? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Til overklokking av cpuminnet har du et bra program som heter BIOS. Skjermkortet kan klokkes ved hjelp av powerstrip, rivatuner mm. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Til CPU bruker du BIOS, og til skjermkort så er nvmax et bra program - Azton Lenke til kommentar
Thraze Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Nytter ikke å stille på ting i bios'en min, stiller jeg fsb'en høyere enn 142, rebooter den seg etter 2 min... Noen oppdateringer eller noe kanskje? Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 altså, når det gjelder overklokking av cpu: 1. lås pci/agp på 33/66Mhz 2. still opp volten. Min CPU tåler iallefall 1.85v. lover -IKKE- at din gjør den men. 3. prøv å still på FSB igjen... 4. går den fortsatt ikke høyere - lev med det;) 5. kjør prime95 torture test, for å være sikker på at maskina er stabil Skjermkort: 1. finn ett program. NVmax, coolbits o.l 2. prøv å klokk til det lager artifacts, så klokk litt ned ;P 3. kjør MASSE loops i 3dmark, eller noe spill for å sjekke at det er stabilt.. Dette skulle vel være sånn i korte trekk ting du burde prøve;) Magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå