Sir James Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 God kveld! Mitt eneste (elendige) fotokamera knakk for noen uker siden og nå er jeg ute etter digitalt videokamera. Det hadde vært ønskelig å kunne ta stillbilder av ok kvalitet i tillegg (minst 1.5 MP) siden jeg nå er uten fotokamera. Jeg er student og trenger penger til alkohol i tillegg til videokamera, men kan spandere rundt 10 k. Kameraet skal brukes til fest (mørke forhold), snowboard, natur, ferie, jenter, kortfilmer, osv.. Størrelsen på kameraet spiller ingen rolle!! Mitt første spørsmål i forbindelse med kameravalg er om det finnes rimelige DV kameraer på markedet med ok stillbildekvalitet. Mitt andre spørsmål gjelder Digital 8 vs. mini DV. Jeg veit du kan spille Hi8 filmer på digital 8, og det er ikke aktuelt for min del, men digital 8 kameraene er jo også flere tusen lapper billigere! Jeg er også klar over forskjellen i størrelse, men det spiller også liten rolle for min del. Optikken er selvsagt viktig så jeg lurer først og fremst på om det er store forskjeller her? I bunn og grunn bildekvaliteten! Hva skal jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå