Gå til innhold

Problem med nettverk på LAN


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sitter nå på lan og trenger mest mulig hjelp så fort som mulig. Alle er koblet til nettverk utenom meg som kom etterpå. Har prøvd resette hub, pc og det som er. Har og fiklet med innstillinger, men ingenting funker. Når jeg feilsøker på på msn står det at der gateway som er problemet. Noen som vet hva jeg må gjøre her?? Trenger hjelp fort som mulig :)

 

zaltmann

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gir absolutt ingen opplysninger om hvilke innstillinger du har satt på din PC.

sjekk ipconfig på en annen PC, og se om de har samme gateway som deg,

 

ipconfig /all viser alle nettverksinnstillinger som er relevante, kjør denne kommandoen på din egen PC, og en annen PC, og se om noe avviker !

 

Sett deretter samme innstillingerr på DIN PC (NB! ikke samme ipadresse, men gateway og subnet + DNS innstillinger)

 

Om de kjører DHCP der, sjekk at du ikke har fått en ip som starter på 169.x.x.x , da har du ikke kontakt med nettet , sjekk forbindelsen til HUB/SWITCH, og bytt eventuelt kabler !

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
Du gir absolutt ingen opplysninger om hvilke innstillinger du har satt på din PC.

sjekk ipconfig på en annen PC, og se om de har samme gateway som deg,

 

ipconfig /all viser alle nettverksinnstillinger som er relevante, kjør denne kommandoen på din egen PC, og en annen PC, og se om noe avviker !

 

Sett deretter samme innstillingerr på DIN PC (NB! ikke samme ipadresse, men gateway og subnet + DNS innstillinger)

 

Om de kjører DHCP der, sjekk at du ikke har fått en ip som starter på 169.x.x.x , da har du ikke kontakt med nettet , sjekk forbindelsen til HUB/SWITCH, og bytt eventuelt kabler !

 

:ph34r:

9182619[/snapback]

ok, nå sitter jeg på en kompis sin pc og følgende står i kommando: "ipconfig"

 

Ip adresse: 172.29.1.125

Nettverksmaske: 255.255.0.0

Gateway: 172.29.0.1

 

På min står det:

 

Ip adresse: 169.254.80.157

Nettverksmakse. 255.255.0.0

Gateway: Der står det ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...