Gå til innhold

Bestille varer fra danmark via internett - moms?

Torjus

Anbefalte innlegg

Hei, sitter her å vurderer om jeg skal bestille meg en forsterker fra en dansk nettbutikk siden de selger den for 2990 DKK. Den koster 5000kr i norge.

Jeg har hatt en dialog med dem ang frakt, toll, moms og så videre og har kommet frem til:

Hvor mye koster frakt?

Hvis vi skal sende pakken til Norge så er prisen 385,- Dkk og det tager ca 2 til 6 dage

Ok. Men hvordan er det med toll og sånt?

Told er med i fragten så den har vi ikke glemt

Men enda et spørsmål, hvordan er det med moms? Hvis jeg må betale det utenom, hvor mye kommer det på?

Tak for din mail, på vores pris som er opgivet i Danske kr. skal du fratrække momsen som er 25%, så skal du betale Norsk moms på 25% så det skulle blive det samme... du skal dog betale for udførslenangivelsen som er kr. 150,-

Hva tror dere? Vil det være lønnsomt å kjøpe den? Vil det komme noe ekstra moms eller ekstra beløp inn i bildet?

Nettbutikken:

http://audiosound.dk

Forsterkeren jeg vil kjøpe:

http://audiosound.dk/product.asp?product=46&sub=8&page=1

Endret av Torjus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei det tviler jeg på at det vil, bortsett fra et fortollingsgebyr til posten eller annen transportør. du får trukket fra den danske momsen, og må betale 25 % av beløpet i norsk moms før du får ut pakken.

eneste måtte være dersom produktet er tollpliktig. bestiller mye fra utlandet, og det eneste jeg har måtte betale toll på hittill er klær (10-12% ekstra).

Lenke til kommentar
Ok. Så prisen vil nok ikke overstige 4000kr?

9187207[/snapback]

nei det tror jeg ikke.

hvis du betaler 2990 for forsterkeren uten moms i danmark, skal du betale cirka 750 kroner i mva. Regn også med rundt 200 i tollbehandling. Da skulle totalen bli cirka 4000.

har du mulighet til en svipptur med ferga får du den med deg inn uten å betale noe ekstra i norge, men da må du nok betale mva i danmark, så du sparer neppe særlig på det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...