Gå til innhold

Vil flerkjerne-CPU forbedre filmavspilling?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå funnet ut at jeg skal kjøpe meg ny PC og i denne sammenheng dukket det opp noe jeg lurer på;

Si jeg spiller av en HD-film på en enkeltkjerne-prosessor som har en klokkehastighet på 2,2Ghz og dette går heller dårlig. Filmen hakker og prosessoren går på 100%. Vil jeg ved å kjøpe en flerkjerne-prosessor kunne forbedre ytelsen ved filmavspilling hvis kjernehastigheten på denne prosessoren er den samme, altså 2,2Ghz. Er det slik at flerkjerneprosessorer tar i bruk "neste" kjerne når den "første" er overarbeidet? Eller vil jeg slite med samme problemet siden filmavspilling bare bruker en kjerne?

Takker på forhånd for eventuelle svar.

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer ann på programmet, men de aller fleste programmer for HD-avspilling bruker så vidt jeg vet flere kjerner, og dessuten kan du bruke en av CPU-kjernene til os, antivirus, og andre oppgaver mens den anre konsentrerer seg om avpillinga, noe som gir bedre ytelse. Ergo, dobbelkjerne=bedre ytelse.

EDIT: Og skjermkort da. HD2400 og 2600 er bra på HD-avspilling, bedre enn 2900, men hvordan de er i forhold til GeForce 8 veit jeg ikke.

Endret av G.G.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...