Tharos. Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 God kveld! Skal snart kjøpe meg nye fronthøyttalere, til 7.1 anlegget mitt, med forsterker. Jeg er amøbe i hifi-verdenen, og trenger selvsagt dertil egnet hjelp! Fra før har jeg en Denon AVR-2805 receiver som driver hele stasen her. Har tenkt på Dali Concept 10 eller Ikon 6 eller 7, gi meg gjerne tanker rundt disse. Så trenger jeg en stereoforsterker som gir meg litt trøkk på disse, og her har jeg ingen anelse hva jeg skal gå etter. Kom gjerne med forslag fra Hifiklubben, da det sikkert blir dit jeg drar. Som et tilleggsspørsmål kjøpte jeg for ikke lenge siden en senterhøyttaler fra Dali. Denne har imp. på 4 ohm, mens receiveren min har imp. på 8 ohm (etter hva jeg har lest meg til). Har dette noe å si? Vil lyden bli dårligere? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Regner med det er effektforterker du er ute etter. NAD C272 funker nok fint til de høyttalerne. Endret 1. august 2007 av Lefse Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hvilket sett er det du har fra før? Er jo alltid en fordel å holde lydsignaturen så lik som mulig om man kan det. Ikon er jo serien over Concept så det sier seg selv at de har det lille ekstra ovenfor dem. Men du skal jo innom der uansett så du får jo hørt hva som tiltaler deg mest. Selv liker jeg lyden i Concept best,men mange som faller for lyden fra bånddiskanten i Ikon. NAD er kjent for gode effektforsterkere og er også kjent for å låte godt med Dali så det tipset er bra det. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Jeg har Dali senter, og Dali bakhøyttalere, så det er liksom Dali det går i her... Må også kjøpe nye sidehøyttalere, og kommer sikkert til å kjøpe samme som jeg har bak, ikke overraskende: Dali. Da skal jeg ihvertfall prøve ut NAD C272. Kanskje kjøper jeg brukt forsterker også, har sett en del gode på avforum, men dette må jeg vel vurdere litt... Har et nytt spørsmål ang. kabel. Bruker nå noen forferdelige dårlige kabler, som nesten kan sammenlignes med sånne ringeklokkeledninger. Hvor store kabler bør man ha til side/bakhøyttalere? Det er vel ikke all verdens til effekt som går igjennom disse? På den andre side er det jo litt lengde på dem igjen, så...? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hm, Dali Red Wave eller QED Original skulle nok gjøre susen. QED-kabelen er litt rimeligere da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå