Gå til innhold

GeForce 8800GTS 320MB med HDMi

Anbefalte innlegg

Jeg er altså på utkikk etter et DX10 GeForce 8800GTS-kort som har HDMi-ut. Jeg klarer meg med 320MB-utgaven, men er litt usikker på hvilke kort som har HDMi-port da man som oftest bare kan lese HDCP utfra detaljene, og dette sier meg ingenting. Er det kanskje sånn at alle 8800GTS-versjonene har HDMi-ut?

Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eksisterer ingen 8800 GTS med HDMI.

HD 2900 XT har derimot DVI-HDMI 1.2 som faktisk kan overføre lyd (lignende til hva S/PDIF kan: "16-bits / 48kHz PCM (2.0) and regular Dolby Digital and DTS (5.1)").

HDCP (High-Bandwidth Digital Content Protection)

This is a DRM (Digital Rights Management) technology which currently is being used by HD-DVD and Blu-Ray movies. The movie industry thinks this will reduce piracy but it makes it a lot harder for people to back-up their originals. 

You need a video card and monitor/HDTV which are both HDCP ready if you want to use digital connections (HDMI, DVI).

Analogue connections have currently no such limitations since ICT (Image Constraint Token) is not yet implemented – when it’s (2009 or even as late as 2012) the resolution will be reduced to 540p or not allowed at all. It should be noted that AACS (Advanced Access Content System) don’t allow component to transfer more than a maximum 1080i - VGA on the other hand has no such restrictions.

hdcphn3.png

Lenke til kommentar

Komponent (opp til 1080i hvis mediumet bruker HDCP).

Du kan også bruke andre kabler (VGA, DVI), men ingen av disse kan overføre lyd (utenom HD 2000-serien sin DVI til HDMI-overgang) og de har begrensninger pga. HDCP.

Du kan som nevnt eventuelt kjøpe HD 2900 XT eller bruke 8800 GTS sin DVI + HDMI-adapter (hvis du ikke har DVI) + S/PDIF / optisk kabel (usikker på hvor mange PCM-kanaler optisk støtter, to?) for lyd.

Hvis du liker PCM så vil alt på PC-markedet være uaktuelt til HDMI 1.3 kommer, men ordinær Dolby Digital og DTS er greit.

HD 2600 og 8600 kan dekode video mye mer effektivt enn de nevnte.

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Jeg er altså på utkikk etter et DX10 GeForce 8800GTS-kort som har HDMi-ut. Jeg klarer meg med 320MB-utgaven, men er litt usikker på hvilke kort som har HDMi-port da man som oftest bare kan lese HDCP utfra detaljene, og dette sier meg ingenting. Er det kanskje sånn at alle 8800GTS-versjonene har HDMi-ut?

9182103[/snapback]

Skal du koble skjermkortet til TV?

8800GTS støtter HDCP over DVI (samme som HDMI, bare uten lyd). Lyd kan du kjøre separat fra lydkort på PC til TV eller sorround-forsterker.

Lenke til kommentar
Ja, jeg skal koble til TV. Tingen er at TV'n min har ikke DVI-inngang, bare VGA og HDMI og da er det å foretrekke å sende digitalt over HDMI. :ermm:

9184949[/snapback]

Hva har du av lydinganger?

Isåfall kan du bruke en DVI->HDMI kabel. Det fungerer bra, man lyden må du sende ved siden av HDMI kablen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...