kjellmorrell Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 på firehjulingen våres går framhjula ut fra hverandre og er ganske skeive hva kan være galt? rattet er helt rett.. skulle ha vaska ann først Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 hvordan i all verden klarer du å kjøre rett fram? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 På firehjulingen min er det ihvertfall sånn at begge de metallstengene som går ut til hjulene og styrer selve hjula kan stilles på i lengden. Vet ikke om det er det på din, hvis det er det er det bare å finne fram fastnøkkel og stille til hjula står i rett posisjon (i forhold til styret når det er vendt rett fram da). Sikkert en tanke å jekke opp doningen foran når du gjør det. Lenke til kommentar
kjellmorrell Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 63+ + hvordan i all verden klarer du å kjøre rett fram? 9202734[/snapback] går fremover.. men sliter mye dekk Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) det dær kan justeres med verktøy Endret 14. august 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
kjellmorrell Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 det dær kan justeres med verktøy 9282252[/snapback] men ingenting er blitt skeivt?? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Prøvde du det jeg skrev eller suger jeg til å forklare? Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Skjønner ikke helt hva du mener her, men hvis jeg skjønner riktig så peker de ut fra hverandre? Det kalles toe-out, men du skal egentlig ha litt toe-in ( at hjulene ikke er parallelle med hverandre, men at de peker litt innover ). Eller mener du at hjulene er slik? / \ Det er heter negativ camber og brukes i de fleste drifteoppsett av biler =) Endret 19. august 2007 av L4ss3 Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Skjønner ikke helt hva du mener her, men hvis jeg skjønner riktig så peker de ut fra hverandre? Det kalles toe-out, men du skal egentlig ha litt toe-in ( at hjulene ikke er parallelle med hverandre, men at de peker litt innover ). Eller mener du at hjulene er slik? / \ Det er heter negativ camber og brukes i de fleste drifteoppsett av biler =) 9315618[/snapback] du klarte ikke å se på bildene du? Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Skjønner ikke helt hva du mener her, men hvis jeg skjønner riktig så peker de ut fra hverandre? Det kalles toe-out, men du skal egentlig ha litt toe-in ( at hjulene ikke er parallelle med hverandre, men at de peker litt innover ). Eller mener du at hjulene er slik? / \ Det er heter negativ camber og brukes i de fleste drifteoppsett av biler =) 9315618[/snapback] du klarte ikke å se på bildene du? 9321008[/snapback] Joda, har sett på de jeg. Men hvordan skal jeg vite om jeg ser det forfra eller ovenifra? Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Skjønner ikke helt hva du mener her, men hvis jeg skjønner riktig så peker de ut fra hverandre? Det kalles toe-out, men du skal egentlig ha litt toe-in ( at hjulene ikke er parallelle med hverandre, men at de peker litt innover ). Eller mener du at hjulene er slik? / \ Det er heter negativ camber og brukes i de fleste drifteoppsett av biler =) 9315618[/snapback] du klarte ikke å se på bildene du? 9321008[/snapback] Joda, har sett på de jeg. Men hvordan skal jeg vite om jeg ser det forfra eller ovenifra? 9347117[/snapback] Hmm, Tenkte det skulle være lett når man ser betongen under hjula, og skjermene ovenifra Lenke til kommentar
orginal Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Skjønner ikke helt hva du mener her, men hvis jeg skjønner riktig så peker de ut fra hverandre? Det kalles toe-out, men du skal egentlig ha litt toe-in ( at hjulene ikke er parallelle med hverandre, men at de peker litt innover ). Eller mener du at hjulene er slik? / \ Det er heter negativ camber og brukes i de fleste drifteoppsett av biler =) 9315618[/snapback] Hehehe.. Det hjelper lite å ha sittet å pugget tørr fakta/avanserte navn på saker og ting fra internett når man egentlig ikke har peiling på hva man leser om.......!!?? Endret 25. august 2007 av orginal Lenke til kommentar
eab Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Mange firehjulinger skal vel ha litt toe-out. Sjekk spesifikasjonene på din modell. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Ett bildet rett framifrå hadde gjort susen for min del. Lenke til kommentar
kjellmorrell Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Mange firehjulinger skal vel ha litt toe-out. Sjekk spesifikasjonene på din modell. 9504271[/snapback] ja de skal ha litt men ikke så mye Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Du må stille camber, du er i negativ camber som sakt over. I GoKart bruker vi litt på negativ Camber når det er vått på bana(bedre feste) Når det er fint vær står camber i 0 possisjon(heilt beine) Du kan stille camber med å skru på dei "metall røra" som går fra rattstammen og til hjulet på kvar side, prøv så godt du kan å få dei heilt beine. I GoKart bruker vi ein måleenhet som vi setter på kvar sidet av hjulbosset, låser rattet i bein posisjon og skrur på laser i kvar måleenhet så kan vi stille camber til negativ, positiv eller 0. Men sånne koster 2500,- og er til Gokart alså, men har du to lasera så kan du jo prøve å låse rattet i bein posisjon og feste laserane heilt likt på begge sida på hjula eller nokoå stille så dei lyser inn i kvarandre OBS: hjula skal ikkje vere HEILT beine, du skal spisse LITT, men ikkje mykje Endret 4. oktober 2007 av AMD94 Lenke til kommentar
bjeil Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Men hvordan skal jeg vite om jeg ser det forfra eller ovenifra? Hahah! Lenke til kommentar
eab Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Du må stille camber, du er i negativ camber som sakt over. I GoKart bruker vi litt på negativ Camber når det er vått på bana(bedre feste) Når det er fint vær står camber i 0 possisjon(heilt beine) Du kan stille camber med å skru på dei "metall røra" som går fra rattstammen og til hjulet på kvar side, prøv så godt du kan å få dei heilt beine. I GoKart bruker vi ein måleenhet som vi setter på kvar sidet av hjulbosset, låser rattet i bein posisjon og skrur på laser i kvar måleenhet så kan vi stille camber til negativ, positiv eller 0. Men sånne koster 2500,- og er til Gokart alså, men har du to lasera så kan du jo prøve å låse rattet i bein posisjon og feste laserane heilt likt på begge sida på hjula eller nokoå stille så dei lyser inn i kvarandre OBS: hjula skal ikkje vere HEILT beine, du skal spisse LITT, men ikkje mykje Hvordan i huleste klarer du å se at de hjula der har negativ camber? Camber er definert som hjulets hellning innover/utover i forhold til en tenkt loddrett linje. Endret 10. oktober 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
B25S Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 En venn av meg har opplevd dette før Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Juster styrestaget med en fastnøkkel. Det er altså de "stengene" som går fra rattstammen til hjulopphenget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå