Gå til innhold

CivX til DVD

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt en Nec DVD-brenner og har da noen spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

1. Finnes det programmer som 'dekodar' DivX slik at man kan brenne det på DVD slik at det går å se på en vanlig stationær DVD-spiller? Og da mener jeg ikke svcd eller vcd som helt tydelig har en dåligere kvalitet enn DivX.

2. Finnes det noen programmer som kan kopiere en DVD-plate rett av som som f.eks Clone CD e.l?

takknemlig for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SVCD med helt klart DÅRLIGERE kvalitet enn DivX ???

Hmmmm.... javel ?

Jeg har siste James Bond-filmen på SVCD. Den er IKKE screener, men dvd-kopi. Lurer på hva som er dårlig på den. :p

Perfekt bilde,bra lyd... ok. Den har ikke 5.1-lyd, Bare vanlig surround, men likevel. Jeg har vært borti en haug med dvd->divX-filmer, men ingen kan sammenliknes med den.

Men det er klart. Sammenlikner du en screener-svcd med en dvd-rippa divX-film på to plater, så skjønner jeg deg. For det er bra det også.

Vcd er derimot dritt. :x

Lenke til kommentar

Å konvertere fra DivX til SVCD, VCD eller DVD(?!) anbefales ikke. Det vil da være en kvalitetsforringelse 2 ganger (DVD -> DivX -> (S)VCD), noe som vil merkes på det endelige produktet. Dersom dette likevel er ønskelig kan TMPGenc lastes ned fra doom9.net.

Lenke til kommentar

herregud.

1) screener = pre-kommersiell DVD som sendes ut til aviser, kritikere etc for anmeldelser av filmene.

2) telesync = dårlig kvalitet. dette er filmer som er filmet med kamera i en kinosal, og har INGENTING med screenere og gjøre

3) svcd er et overlegent format kvalitetsmessig. det dere referer til som dårlig kvalitet skyldes heller at det kan være en telesync-svcd, men her kommer det inn å LESE NFO-FILEN.. grmpfh

Lenke til kommentar
herregud.

1) screener = pre-kommersiell DVD som sendes ut til aviser, kritikere etc for anmeldelser av filmene.

2) telesync = dårlig kvalitet. dette er filmer som er filmet med kamera i en kinosal, og har INGENTING med screenere og gjøre

3) svcd er et overlegent format kvalitetsmessig. det dere referer til som dårlig kvalitet skyldes heller at det kan være en telesync-svcd, men her kommer det inn å LESE NFO-FILEN.. grmpfh

Helt enig. Alle SVCD filmer med TS i fil navnet er filmet på kino. TS=Telesync. Så styr unna disse. Har selv Spygame på 3 CD'er SVCD og om jeg hadde vist filmen til noen andre, ville de ikke kunne sett forskjell fra DVD annet en lydmessig.

Lenke til kommentar
herregud.

Helt enig. Alle SVCD filmer med TS i fil navnet er filmet på kino. TS=Telesync. Så styr unna disse. Har selv Spygame på 3 CD'er SVCD og om jeg hadde vist filmen til noen andre, ville de ikke kunne sett forskjell fra DVD annet en lydmessig.

Enig. SVCD kan gi bildekvalitet som det er vanskelig å skille fra original DVD.

Imidlertid, det blir ikke automatisk bra SVCD kvalitet selv om kilden er DVD. Dette er avhengig av encoder'en som er brukt, bitraten og kompetansenivået på personen som har rippet filmen. Har sett mange SVCD filmer av lav kvalitet som er rippet direkte fra original DVD.

Lenke til kommentar

SVCD er uten tvil et bra format, men enkelte DivX-fimer jeg har sett har vært praktisk talt umulig å skille fra DVD. Man må også sammenligne den kvaliteten man får med SVCD i mot DivX på lik størrelse. Det råeste jeg har sett er DVD-rip av ID4 på 5x700MB DivX. Hvis du hadde skilt den fra DVD hadde jeg blitt impnert.

DivX kan nærme seg farlig nære DVD på én CD hvis den som har kodet vet hva han driver med, men det samme oppnår man ikke med SVCD som strengt tatt er avhengig av litt mer bitrate enn DivX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...