Gå til innhold

Usikrede T bane-perronger

Anbefalte innlegg

Bare et lite apropos; har en tidligere kollega av meg som jobber i ambulansetjenesten i Oslo og han var skikkelig oppgitt over hvordan pressen ofte prøver å 'uskylddigjøre' ofre og legge ansvaret på andre når ting som folk stort sett selv har ansvaret for går galt. Han nevnte nemlig følgende når jeg snakket med ham i går:

- Dama som skadet seg er en kjent narkoman og satt og dinglet med beina på kanten. Det er altså ikke snakk om at noen 'snublet og falt uti sporet'. Hun mistet heller ikke begge bena i ulykken.

En ganske annen historie enn det som pressen har skrevet med andre ord. Mange av sakene er jo spunnet rundt den første rapporten om hendelsen som kom inn til en nettavis der politiets leder ble intervjuet (han var ikke selv på stedet og støttet seg til foreløpige rapporter uten å vite alle fakta).

Spør du meg så burde dama anmeldes for traumene (og kostnadene) hun har påført medpassasjerer og T-baneføreren.

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For ca. 2 uker siden opplevde jeg at en sløv narkoman med "lave knær" deiset rett ned på skinnegangen på en innendørs T-banestasjen. Han fikk hjelp opp igjen før banen kom.

Jeg skjønner ikke at man lar disse syke menneskene virre fritt rundt i byen.

9196386[/snapback]

Tiltak som sannsynligvis hadde vært effektive for narkomane er vel lite politisk korrekte.

AtW

Lenke til kommentar

ang. han som hadde sett gjerder ved metroen så er det helt sikkert paris, for der har de et par nye linje med automatiske tog (uten fører, kan gå helt foran og se ut) og der er det glassgjerder som har porter som åpner seg når toget stopper (går til siden) men dette er mulig pga. automatiske tog

Lenke til kommentar
Tiltak som sannsynligvis hadde vært effektive for narkomane er vel lite politisk korrekte.

For å få gjort noe med problemet må man først akseptere at disse folkene har en sykdom. Og det nytter hverken å se en annen vei, å gi dem penger, å gi dem oppholdsrom eller at politiet flytter dem til et annet sted. Ville man gjort det samme med en annen sykdom?

Lenke til kommentar
ang. han som hadde sett gjerder ved metroen så er det helt sikkert paris, for der har de et par nye linje med automatiske tog (uten fører, kan gå helt foran og se ut) og der er det glassgjerder som har porter som åpner seg når toget stopper (går til siden) men dette er mulig pga. automatiske tog

Jo, men det er ute på Orly. De har også noe lignende på Stansted. Gjelder som sagt kun automatiske baner.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...