Kurthelg Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Det gjelder D-link 614+ Har fått det til og kjøre mellom to pc'er men etter oppgradering av ny pc MSI 845E max2 hovedkort og Intel 2,1 prosessor win xp home har alt krøllet seg til. For det første så klarer ikke pc en og finne det trådløse kortet,DWL520+ prøver også og intallere det fra veiviseren men der jeg skal velge nettverkskortet som sammsvarer med maskinvaren dukker det opp under produsent kun Microsoft altså ingen nettverkskort produsenter. Har prøvd og byttet om på psi portene også, ved et par anledninger har pc'en funnet kortet men da låste maskinen seg med en gang. sitter nå på 3 dagen, er gått tom for ideer!!!! Har noen tid og gidda så e æ spent på om det er noen som har en løsning. Ha en ellers så fin kveld MVH Kurt Helgesen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Har noen tid og gidda så e æ spent på om det er noen som har en løsning. Ha en ellers så fin kveld MVH Kurt Helgesen har du nyeste driver til det? låser den seg i windows eller når du starter den? Du kan sjekke om du har nyeste BIOS. Lenke til kommentar
Kurthelg Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Har noen tid og gidda så e æ spent på om det er noen som har en løsning. Ha en ellers så fin kveld MVH Kurt Helgesen har du nyeste driver til det? låser den seg i windows eller når du starter den? Du kan sjekke om du har nyeste BIOS. Den låser seg i windows, når de først blir funnet. Ang. nyeste bios?? Satt inn nytt hovedkort og prosessor for få dager siden. fikk da ikke formatert/instalere window før det trådløse nettverkskortet var tatt ut. Er det vanlig og mått oppgradere bios?? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Den låser seg i windows, når de først blir funnet. Ang. nyeste bios?? Satt inn nytt hovedkort og prosessor for få dager siden. fikk da ikke formatert/instalere window før det trådløse nettverkskortet var tatt ut. Er det vanlig og mått oppgradere bios?? Tja, hvis det er kommet noen nyere og du har sære problemer så er det jo helt kurrant det. Lenke til kommentar
Kurthelg Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Den låser seg i windows, når de først blir funnet. Ang. nyeste bios?? Satt inn nytt hovedkort og prosessor for få dager siden. fikk da ikke formatert/instalere window før det trådløse nettverkskortet var tatt ut. Er det vanlig og mått oppgradere bios?? Tja, hvis det er kommet noen nyere og du har sære problemer så er det jo helt kurrant det. He He nei da, såå sære problemer har jeg ikke, men jeg laster nå ned "live update" så får jeg se om det løser seg. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 He He nei da, såå sære problemer har jeg ikke, men jeg laster nå ned "live update" så får jeg se om det løser seg. Nåja, HW trøbbel og Xp kan nok være sært det. Med liveupdate er det jo en lek og oppdatere BIOS. Lenke til kommentar
Kurthelg Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 He He nei da, såå sære problemer har jeg ikke, men jeg laster nå ned "live update" så får jeg se om det løser seg. Nåja, HW trøbbel og Xp kan nok være sært det. Med liveupdate er det jo en lek og oppdatere BIOS. Mulig det,,,ble litt engstelig så jeg avbrøt.... Skulle først gå inn i Bios setup før flashing prosedyre. skulle merke av for (disable) bios protecktion.Nå fant jeg nå ikke Bios protecktion i Bios setup??? Så her sto vi da. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Mulig det,,,ble litt engstelig så jeg avbrøt.... Skulle først gå inn i Bios setup før flashing prosedyre. skulle merke av for (disable) bios protecktion.Nå fant jeg nå ikke Bios protecktion i Bios setup??? Så her sto vi da. Hvis den er der og er på så får du ikke oppdatert BIOS og ingenting skjer. Ikke alle MSI-kort har denne. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg har også en D-Link 614+ og to D-Link 520+ PCI kort. Jeg hadde problemer med begge maskinene som jeg satte dem i. I den ene hadde jeg Windows ME. Jeg fikk opp kortet, men det var værre med nettverksforbindelsen. Etter en stund hoppet jeg i det og installerte XP Pro. Da suste nettverksforbindelsen opp med en gang. En annen maskin jeg hadde så fikk jeg problemer med et ISDN kort som jeg må ha i samtidig. Det viste seg at det var IRQ konflikter. Det kan løses ved å bytte om på hvis man plasserer kort i PCI bussene, eller f.eks. i bios (krasjet med integrert skjermkort IRQ). Enden på visen ble at jeg kastet ut ISDN kortet og kjøpte meg en demobruk USB ISDN adapter. Det vanlige trikset med å avinstallere, installere på nytt, avinstallere, installere er vel gammel og kjent. Se også på enhetsprofiler under system i kontrollpanelet for å se om det er noe problemer med noe av hardware/drivere. En reinstallasjon av OS kan også være en ide hvis det er lenge siden sist. Lenke til kommentar
Kurthelg Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Mulig det,,,ble litt engstelig så jeg avbrøt.... Skulle først gå inn i Bios setup før flashing prosedyre. skulle merke av for (disable) bios protecktion.Nå fant jeg nå ikke Bios protecktion i Bios setup??? Så her sto vi da. Hvis den er der og er på så får du ikke oppdatert BIOS og ingenting skjer. Ikke alle MSI-kort har denne. Så med andre ord jeg kan bare sette igang prosedyren, jeg har ikke forandret eller stilt på noe i Bios setup. er en smule nervøs for dette, fikk en advarsel at dette skulle gjøres?? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Så med andre ord jeg kan bare sette igang prosedyren, jeg har ikke forandret eller stilt på noe i Bios setup. er en smule nervøs for dette, fikk en advarsel at dette skulle gjøres?? http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/ami.htm Som sagt så er dette en skrivebeskyttelse som vil hindre deg i og oppdatere hvis den er på. hvis du ikke finner noe slikt i BIOS så er den ikke utstyrt med dette så det er bare og kjøre i vei. Lenke til kommentar
Kurthelg Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg har også en D-Link 614+ og to D-Link 520+ PCI kort. Jeg hadde problemer med begge maskinene som jeg satte dem i. I den ene hadde jeg Windows ME. Jeg fikk opp kortet, men det var værre med nettverksforbindelsen. Etter en stund hoppet jeg i det og installerte XP Pro.Da suste nettverksforbindelsen opp med en gang. En annen maskin jeg hadde så fikk jeg problemer med et ISDN kort som jeg må ha i samtidig. Det viste seg at det var IRQ konflikter. Det kan løses ved å bytte om på hvis man plasserer kort i PCI bussene, eller f.eks. i bios (krasjet med integrert skjermkort IRQ). Enden på visen ble at jeg kastet ut ISDN kortet og kjøpte meg en demobruk USB ISDN adapter. Det vanlige trikset med å avinstallere, installere på nytt, avinstallere, installere er vel gammel og kjent. Se også på enhetsprofiler under system i kontrollpanelet for å se om det er noe problemer med noe av hardware/drivere. En reinstallasjon av OS kan også være en ide hvis det er lenge siden sist. Jeg skal også bruke ISDN kort i den ene maskinen (dele internett) har formatert og installert noen ganger etter dette problemet dukket opp, har også byttet om på korta i PCI bussen utallige ganger..men det var jo en ide' og legge inn xp pro, da er det vel ut at jeg må ut på bygda for å skaffe den . Kurt Lenke til kommentar
Kurthelg Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Så med andre ord jeg kan bare sette igang prosedyren, jeg har ikke forandret eller stilt på noe i Bios setup. er en smule nervøs for dette, fikk en advarsel at dette skulle gjøres?? http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/ami.htm Som sagt så er dette en skrivebeskyttelse som vil hindre deg i og oppdatere hvis den er på. hvis du ikke finner noe slikt i BIOS så er den ikke utstyrt med dette så det er bare og kjøre i vei. Stoler på deg, blir det svart skjerm så blir det ikke mer mas fra meg :wink: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Stoler på deg' date=' blir det svart skjerm så blir det ikke mer mas fra meg :wink: [/quote'] Da vet vi grunnen hvis denne tråden dør, enten døde HK eller så virket nettkortet Lenke til kommentar
Kurthelg Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Stoler på deg' date=' blir det svart skjerm så blir det ikke mer mas fra meg :wink: [/quote'] Da vet vi grunnen hvis denne tråden dør, enten døde HK eller så virket nettkortet Heisan Neida, Hk lever, det skjedde ingen ting fikk bare en kjap beskjed om å disable protection,,,, er ikke så inne i dette, så det er mulig en mer kyndig hadde funnet funksjone til og stille på.... Men takk for støtten, en lærer hele tiden,. :oops: Lenke til kommentar
Kurthelg Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Stoler på deg' date=' blir det svart skjerm så blir det ikke mer mas fra meg :wink: [/quote'] Da vet vi grunnen hvis denne tråden dør, enten døde HK eller så virket nettkortet Heisan Neida, Hk lever, det skjedde ingen ting fikk bare en kjap beskjed om å disable protection,,,, er ikke så inne i dette, så det er mulig en mer kyndig hadde funnet funksjone til og stille på.... Men takk for støtten, en lærer hele tiden,. PS var inne i Bios igjen, kan det være at det her kalles Flash protection isteden for Bios protection ?? :oops: Lenke til kommentar
Kurthelg Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Stoler på deg' date=' blir det svart skjerm så blir det ikke mer mas fra meg :wink: [/quote'] Da vet vi grunnen hvis denne tråden dør, enten døde HK eller så virket nettkortet Heisan Neida, Hk lever, det skjedde ingen ting fikk bare en kjap beskjed om å disable protection,,,, er ikke så inne i dette, så det er mulig en mer kyndig hadde funnet funksjone til og stille på.... Men takk for støtten, en lærer hele tiden,. :oops: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Neida, Hk lever, det skjedde ingen ting fikk bare en kjap beskjed om å disable protection,,,, er ikke så inne i dette, så det er mulig en mer kyndig hadde funnet funksjone til og stille på.... Men takk for støtten, en lærer hele tiden,. :oops: Du fikk ikke oppgradert? Lenke til kommentar
Kurthelg Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Neida, Hk lever, det skjedde ingen ting fikk bare en kjap beskjed om å disable protection,,,, er ikke så inne i dette, så det er mulig en mer kyndig hadde funnet funksjone til og stille på.... Men takk for støtten, en lærer hele tiden,. :oops: Du fikk ikke oppgradert? Nei jeg gjorde ikke det men, jeg var inne i Bios igjen, kan det være at det her kalles Flash protection isteden for Bios protection ?? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Nei jeg gjorde ikke det men, jeg var inne i Bios igjen, kan det være at det her kalles Flash protection isteden for Bios protection ?? Ja, det vil jeg tro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå