Gå til innhold

Styr unna Netcom UCAN2!

Anbefalte innlegg

Har du betalt noe til UCAN2? De er useriøse ja, du finner mange tråder om de her på forumet. Jeg ser at du ikke har UCAN2 nå, har du gått tilbake til OneCall?

Fikk ikke engang igjen kr 200 for nytt simkort:-(

UCAN" er det mest useriøse selskapet jeg har vært i kontakt med.

Robban

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk du noe av dette skriftlig?

Jeg syns å huske at med oppsøkende telefonsalg så er selgeren pliktig å ta opp samtalen. Uten dette så kan det bli vanskelig for deg å bevise at de lovet deg alt dette her. Og at de deaktiverer ditt gamle simkort før de i det hele tatt sender deg det nye er jo håpløst

Lenke til kommentar
Og at de deaktiverer ditt gamle simkort før de i det hele tatt sender deg det nye er jo håpløst

Når man porterer et nummer til en ny operatør så blir det kansellert av den gamle operatøren automatisk når porteringen er fullført. NetCom/Ucan2, i dette tilfellet, har ingenting med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Fikk du noe av dette skriftlig?

Jeg syns å huske at med oppsøkende telefonsalg så er selgeren pliktig å ta opp samtalen. Uten dette så kan det bli vanskelig for deg å bevise at de lovet deg alt dette her. Og at de deaktiverer ditt gamle simkort før de i det hele tatt sender deg det nye er jo håpløst

Fikk dette kun muntlig. Bergenseren som ringte sa han skulle være min personlige kontakt ved problemer eller forespørsler. Jeg har telefonlister over alle samtaler jeg hadde med han, og alle sms. Bestilling ligger der, men den er kansellert uten at noen vet hvorfor. Altså på mobiltelefonene. Min samboer fikk heller aldri sim kort eller mobil.

Han innrømmet også på tlf til meg at mitt gamle abonnement hadde blitt deaktivert for 10 dager siden. Også han som bad meg springe å kjøpe sim kort på Expert.

Vi trodde vi hadde bra sak ettersom vi hadde tlf lister, vi var flere om ikke hadde mottatt noe, hverken sim kort eller mobiler. Vi ble enige om løpende kontakt til dette kom i orden var avtalen vi hadde selger å jeg. Jeg fikk altså en muntlig garanti på at mitt abonnement ikke skulle sies opp før det nye var på plass, selger garanterte dette.

Men den gang ei...

Robban

Lenke til kommentar
Og at de deaktiverer ditt gamle simkort før de i det hele tatt sender deg det nye er jo håpløst

Når man porterer et nummer til en ny operatør så blir det kansellert av den gamle operatøren automatisk når porteringen er fullført. NetCom/Ucan2, i dette tilfellet, har ingenting med dette å gjøre.

Jo, det er Netcom/UCAN2 sitt ansvar å sende nyt simkort til kunde før porteringen er gjennomført

Lenke til kommentar

Det høres ikke ut som en bra sak nei, men tror ikke du skal regne med at Ucan2/NetCom dekker det økonomiske tapet ditt. I NetCom sine systemer står det at SIM-kort er sendt, men om det kortet ikke kommer frem til deg så får ikke NetCom vite om dette før kortet enten kommer i retur til de, eller før du varsler de om dette.

Når man bestiller portering får man et tidspunkt for når dette skal være fullført, og hvis man vet på forhånd at man kan risikere et potensielt økonomisk tap på flere titalls tusen kroner dersom noe går galt, så er det mulig å være litt proaktiv selv for å forhindre dette. Når SIM-kort ikke har kommet når man nærmer seg porteringsdato så bør det være en selvfølge at man da tar kontakt med operatøren (NetCom) og etterlyser kortet. I dette tilfellet kunne du selv dratt til en forhandler og kjøpt SIM-kort før porteringstidspunktet, slik at du hadde hatt et aktivt SIM-kort med et aktivt abonnement når ditt gamle ble deaktivert. Da hadde du ikke fått dette tapet som du visstnok fikk.

Dette skal selvfølgelig ikke være nødvendig når man kjøper en vare, men om man vet at det står mange tusen kroner på spill så må man være påpasselig selv også. En form for kompensasjon er det helt sikkert mulig å få fra NetCom på grunn av dette, men å tro at de skal dekke det økonomiske tapet ditt er bortkastet, i mine øyne.

Når det gjelder abonnementet du fikk tilbud om, så stemmer det du fikk beskjed om i etterkant. Man kan få abonnement med en telefon, eller med en ringetidsrabatt, men ikke med begge deler. Om du mener at selgeren har lovet deg begge deler så er det ikke værre enn å kontakte NetCom, så kan du få spillt av lydopptaket fra salget. I tillegg så får man som kunde tilsendt avtalevilkår når man tegner nytt abonnement. Hvis man ser at dette ikke samsvarer med selgeren har sagt, så er det bare å angre kjøpet. Hvis man har mottatt avtalevilkårene, men ikke lest dem på grunn av at "ingen" andre gjør det heller, så har man kun seg selv å takke.

Når det er sagt, så vet jeg av personlig erfaring både som selger og kundebehandler i telekombransjen gjennom en årrekke, at omtrent 90% av som kunder påstår at en selger ikke har opplyst om et eller annet tar feil, og de innser dette selv etter å ha fått hørt lydbåndopptak fra salget. Jeg aner selvfølgelig ikke om dette er tilfellet i din sak, så hvis du vil vite dette så tar du kontakt med selger og ber om å få høre salgssamtalen.

Men som sagt, det virker helt klart at det har skjedd noe feil her som ikke er din skyld. At du skal betale for et SIM-kort som du har hentet i en butikk, når du ikke har mottatt det de har sendt, er helt feil. Dette skal det ikke være noe problem å få refundert.

Endret av Bretteville
Lenke til kommentar
Jo, det er Netcom/UCAN2 sitt ansvar å sende nyt simkort til kunde før porteringen er gjennomført

Jeg har ikke sagt noe annet heller. Det jeg sier er at det ikke er NetCom/Ucan2 som deaktiverer kundens gamle SIM-kort.

Operatøren sender SIM-kort til kunden, men hvis kunden ikke har mottatt kortet når porteringsdatoen nærmer seg, så må kunden gi beskjed til operatøren at kortet ikke har kommet frem. Hvis kunden ikke gjør det så får ikke operatøren vite noe om det før SIM-kortet eventuelt kommer i retur fra Posten.

Endret av Bretteville
Lenke til kommentar
Det høres ikke ut som en bra sak nei, men tror ikke du skal regne med at Ucan2/NetCom dekker det økonomiske tapet ditt. I NetCom sine systemer står det at SIM-kort er sendt, men om det kortet ikke kommer frem til deg så får ikke NetCom vite om dette før kortet enten kommer i retur til de, eller før du varsler de om dette.

Når man bestiller portering får man et tidspunkt for når dette skal være fullført, og hvis man vet på forhånd at man kan risikere et potensielt økonomisk tap på flere titalls tusen kroner dersom noe går galt, så er det mulig å være litt proaktiv selv for å forhindre dette. Når SIM-kort ikke har kommet når man nærmer seg porteringsdato så bør det være en selvfølge at man da tar kontakt med operatøren (NetCom) og etterlyser kortet. I dette tilfellet kunne du selv dratt til en forhandler og kjøpt SIM-kort før porteringstidspunktet, slik at du hadde hatt et aktivt SIM-kort med et aktivt abonnement når ditt gamle ble deaktivert. Da hadde du ikke fått dette tapet som du visstnok fikk.

Dette skal selvfølgelig ikke være nødvendig når man kjøper en vare, men om man vet at det står mange tusen kroner på spill så må man være påpasselig selv også. En form for kompensasjon er det helt sikkert mulig å få fra NetCom på grunn av dette, men å tro at de skal dekke det økonomiske tapet ditt er bortkastet, i mine øyne.

Når det gjelder abonnementet du fikk tilbud om, så stemmer det du fikk beskjed om i etterkant. Man kan få abonnement med en telefon, eller med en ringetidsrabatt, men ikke med begge deler. Om du mener at selgeren har lovet deg begge deler så er det ikke værre enn å kontakte NetCom, så kan du få spillt av lydopptaket fra salget. I tillegg så får man som kunde tilsendt avtalevilkår når man tegner nytt abonnement. Hvis man ser at dette ikke samsvarer med selgeren har sagt, så er det bare å angre kjøpet. Hvis man har mottatt avtalevilkårene, men ikke lest dem på grunn av at "ingen" andre gjør det heller, så har man kun seg selv å takke.

Når det er sagt, så vet jeg av personlig erfaring både som selger og kundebehandler i telekombransjen gjennom en årrekke, at omtrent 90% av som kunder påstår at en selger ikke har opplyst om et eller annet tar feil, og de innser dette selv etter å ha fått hørt lydbåndopptak fra salget. Jeg aner selvfølgelig ikke om dette er tilfellet i din sak, så hvis du vil vite dette så tar du kontakt med selger og ber om å få høre salgssamtalen.

Men som sagt, det virker helt klart at det har skjedd noe feil her som ikke er din skyld. At du skal betale for et SIM-kort som du har hentet i en butikk, når du ikke har mottatt det de har sendt, er helt feil. Dette skal det ikke være noe problem å få refundert.

Hei:-)

Tror mange ikke har lest igjennom det jeg har skrevet skikelig. Avtalen med selger var at jeg MÅTTE ha simkort og abonnement klart med Netcom/UCAN2 før mitt gamle abonnement ble kansellert. Det var DERFOR vi hadde avtale om løpende kontakt selger og jeg og derfor jeg brukte tlf lister sammen med min advokat for å bevise dette.

Jeg hadde kontakt med selger hele tiden som visste jeg ikke hadde mottatt noe, og gang på gang sa han skulle fikse dette. Jeg poengterte også gang på gang at jeg ikke måtte miste mitt gamle nummer imens.

Så joda, jeg hadde avtale om at de ikke skulle overføre noe abonnement før de fikk konfirmasjon fra meg om at alt var mottatt. Fikk aksept for dette av selger.

Joda, jeg hadde kontakt med dem hele tiden, ikke bare når det gikk helt galt mot slutten.

Joda, jeg kunne sprunget og kjøpt sim kort selv tidligere, OM jeg visste ingen kunne nå meg FØR den 25, 10 dager etter de koblet meg av. Var ingen grunn til å ikke tro på selger.

Joda, muntlige avtaler er bindende, og etter loven og min advokat så har Netcom/UCAN2 opptrådt uaksomt. Tror nok advokaten kan dette bedre enn mange her:-)

Visste aldri før til slutt, (da jeg fikk vite at jeg var koblet av hos Onecall og at mobiltelefoner var kansellert av NEtcom/UCAN2 tross at INGEN visste hvorfor), at selger gav tilbud om bådebillig/gratis mobil og ringe rabatt. Kan sikekrt få avspilt det båndet flere nevner, jeg jeg begynner bli skeptisk. Dette koster masse.

Som jeg OGSÅ nevnte mottok jeg ingenting, heller ikke avtale på det nye abonnementet. Hverken jeg eller min samboer. Så det ar jeg ikek "giddet" lese stemmer ikke.

Setter pris på kommentarer, men vær så snill å les historien først da, for jeg kommer ikke som nå å skrive det på nytt igjen ting som allerede er nevnt:-)

Takk:-)

Robert

Lenke til kommentar

I dette tilfellet ville jeg nok kontaktet Netcom, ikke selger, for å få klarhet i saken. Det stemmer nok ikke at INGEN vet hvorfor abonnement ble avsluttet.

Jeg vet at SIM-kort sendes til folkeregistrert adresse...bor du på folkeregistrert adresse? Hvis ikke, kan det jo være derfor at hverken SIM eller avtalevilkår har kommet fram?

Lenke til kommentar
Du sier at advokaten din sa det var en soleklar sak. Så sier du at advokaten din ikke kan hjelpe deg. Betyr det at det ikke var så soleklart likevel ? Og dersom advokaten din ikke kan hjelpe deg så tviler jeg på at noen andre kan ?

Hei.

Joda, hun sa det var en soleklar sak, men jeg tror jeg overvurderte henne. Hun kommer ingen vei og jeg må gjenta meg selv til stadighet og vise til tidligere skrevne brev.

Men nå etter at jeg kontaktet Nettavisen så er både Netcom/UCAN2 og Mobilen.no på banen. NÅ er de mer interesserte i å starte en dialog enn da jeg hadde min advokat på saken.

Robert

Lenke til kommentar
Joda, hun sa det var en soleklar sak, men jeg tror jeg overvurderte henne. Hun kommer ingen vei og jeg må gjenta meg selv til stadighet og vise til tidligere skrevne brev.

Dersom hun er så dårlig som du sier hadde jeg ihvertfall nektet å betale advokatregningen. Kanskje betalt henne en halvtime for å ha sett på saken.

Men nå etter at jeg kontaktet Nettavisen så er både Netcom/UCAN2 og Mobilen.no på banen. NÅ er de mer interesserte i å starte en dialog enn da jeg hadde min advokat på saken.

Spent på å høre resultatet :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei.

Jeg har tidligfere jobbet for både Tele2 innkommende support, samt telenor Bedrift, utgående salg, og når det gjelder taping av samtaler så er det pålagt å tape samtaler på f.eks support som har innkommenede, men derimot ikke på utgående.

Der må du ikke tape en eneste samtale.

De som har blitt ringt opp av en selger, har dere fått beskjed om at samtalen blir tatt opp?

Hvis ja, så blir samtalen tatt opp, hvis ikke så nei, det er lovpålagt at det blir informert i samtalen, ellers er det også pålagt at samtaøen blir slettet fra systemet da ikke rettningslinjene for personvern har blitt fulgt.

Ville bare inforemere om dette :).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har heldigvis hatt Ucan2 så lenge at bindingstiden min er over. Er ett greit abonnement vist du bruker telefonen din lite, men kan bli veldig dyrt vist du er aktiv bruker av sms/ringing.

Fikk med ganske mange av vennene mine når jeg først fikk det men alle skifta abonnement fordi de fikk regninger på opp imot 1000kr. Skal skifte vekk fra dette idag, siden jeg aldri ringer til personer med netcom abonnement eller Ucan2. På telefonregningene ringe seg somregel 1 gang til Netcom nummer og resten Telenor.

Men det mest irriterende er at de ringer konstant og gir seg aldri med tilbud og andre ting. Fikk sikkert telefon en gang i uken helt til jeg slutta å svare på telefoner fra dem. Begynte å sende meldinger og mase. Dette orker jeg ikke og finner heller en litt mer troverdig leverandør!

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei, jeg er en av de siste idiotene som har et enkeltmannsforetak som ikke regner seg som Næringslivet når denne betegnelsen blir brukt i kontrakten.

Har nylig sendt Takk til 26112, det betyr 24mnd hos Netcom, via Ucan2.

Prøvde å unngå dette abonnementet ved å sende en Mail til ucan2 , innenfor 48 t , som virker som en frist de fleste seriøse selskaper bruker på næringsavtaler.

Svar; ingen angrefrist.

Netcom kundeservice; ingen angrefrist/ kontaktucan2.

For min del er dette ikke noen stor økonomisk sak, det er snakk om hvordan selgeren presenterte produktet.

Det ser ut som Netcom/Ucan2 har funnet sin NIGERIAløsning på hvordan man spesielt kan "overtale" småbedrifter.

JEG HAR VÆRT VELDIG NAIV!

MEN!!!!!!!

I resten av mitt liv skal ikke noen av min nærmeste familie/venner bruke Netcom.

Ifuconmeiconu2

Lenke til kommentar

Hei, jeg er en av de siste idiotene som har et enkeltmannsforetak som ikke regner seg som Næringslivet når denne betegnelsen blir brukt i kontrakten.

Har nylig sendt Takk til 26112, det betyr 24mnd hos Netcom, via Ucan2.

Prøvde å unngå dette abonnementet ved å sende en Mail til ucan2 , innenfor 48 t , som virker som en frist de fleste seriøse selskaper bruker på næringsavtaler.

Svar; ingen angrefrist.

Netcom kundeservice; ingen angrefrist/ kontaktucan2.

For min del er dette ikke noen stor økonomisk sak, det er snakk om hvordan selgeren presenterte produktet.

Det ser ut som Netcom/Ucan2 har funnet sin NIGERIAløsning på hvordan man spesielt kan "overtale" småbedrifter.

JEG HAR VÆRT VELDIG NAIV!

MEN!!!!!!!

I resten av mitt liv skal ikke noen av min nærmeste familie/venner bruke Netcom.

Ifuconmeiconu2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...