HaraldCL Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Men hvis ucan2 er et eget selskap, hvorfor legger netcom seg da oppi mitt bytte? Det er netcom jeg har fått sms fra, og det er dem jeg har blitt bedt om å henvende meg til. Hei! U can 2 er underlagt NetCom, men styrer seg selv. NetCom tar seg av kundeservice og fakturering, og leverer dekning og support på abonnementet. I realiteten er det et NetCom abonnement som en gruppe "superselgere" skal selge, og kun dem. Derfor har det et eget navn. Dersom du mener at du ikke har inngått avtaletid, så er det etter min mening bare rett og rimelig at du betaler tilbake det du har fått i rabatt, (sjekk dette på fakturaene som ligger i nettbanken din), og få avtaletiden fjernet. Nå er temaet uansett over for trådstarter sin del, men på generelt grunnlag vil jeg si at nei, dette er ikke greit. Trådstarter burde få bindingstid fjernet uten å måtte betale tilbake rabatten han fikk mot binding. Til alle de som får telefoner fra Ucan2 der selger påstår at han har snakket med alle kompisene dine - dette er bløff fra ende til annen. Ucan2 abo. gir en viss mengde venner utenfor Ucan2 man kan snakke gratis med, og ringer disse opp, og bruker den opprinnelige Ucan2 kunden som referanse. F.eks, min svoger hadde meg på listen, og en sleiping ringte meg og sa: "hei, jeg har snakket med XXX..." etc. Forøvrig kan det nevnes at selskapet er dårlig til å vaske ringelistene sine mot Brønnøysund - de er de eneste jeg har fått telefoner fra etter jeg reserverte meg mot telefonsalg. Endret 13. april 2008 av HaraldCL Lenke til kommentar
Roab Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Når de ringer deg opp og sier at de har snakket med din svoger etc og han har byttet over så er det faktisk sant. De har ingen rett til å lyve. Dobbelt sjekket du med han? Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Når de ringer deg opp og sier at de har snakket med din svoger etc og han har byttet over så er det faktisk sant. De har ingen rett til å lyve. Dobbelt sjekket du med han? "de" eller "vi"? (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=10958605) Uansett - UCAN2-selgere tar som alle andre selgere en "spansk en" innimellom, og selv om de sier at de har "snakket med" din svoger, el. så skal du ikke legge så mye i det Det hele koker ned til om det lønner seg for deg - og da bør du se forbi det glansbildet som UCAN2 ofte pakker tilbudet sitt inn i ... Lenke til kommentar
Roab Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 De, jeg jobber på smartclub avdelinga. Takler ikke å bli ringt av telefonselgere og i allefall ikke jobbe som en da. Jeg husker jo at jeg var på opplæring der da vi fikk beskjed om at vi kunne si til kundene hvis de ville gi oss en liste så kunne de det med 10 navn + - Han/Hun må jo ha fått nr fra et sted når de bruker et sånn argument. Selgere er jo pliktet til å opplyse om hele abenomanget. Er litt usikker på det her, men alle samtaler blir jo tatt opp på telefon så burde ikke være et så stort problem akkurat det her. Så er ikke noe glansbilde. Kan hende du er litt stressa og ikke får med deg alt, men du blir jo opplyst. dessverre ikke i TS sitt tilfelle. Så alt koker vel egentlig ned til hvor flink selger det er du snakker med? Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Så alt koker vel egentlig ned til hvor flink selger det er du snakker med? Vel, om ikke jeg er helt enig i resten av det du skriver, så har du rett i den siste der Lenke til kommentar
Gjest bruker-37275 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Netcom suger spør du meg....27.12.2007 mottok jeg en purring på en faktura jeg visstnok ikke hadde betalt. Der sto det følgende: Purredato 24.12.07 Vi viser til tidligere tilsendt faktura,(som jeg aldri har fått)og tillater oss å minne om at betalingsfristen for denne har løpt ut. Ubetalte forfalte fakturaer pr 24/12/2007 utgjør kr xxxx Vi ber Dem derfor om å betale forfalt faktura snarest, og senest innen 14 dager fra dato på dette varsel. Hvis vi ikke har mottatt Deres innbetaling innen fristen må vi dessverre sperre Deres abonnement. Deretter står det opplyst om purregebyr og evt gjenåpningsgebyr. Den 31.12.07 blir plutselig abonnementet mitt stengt og jeg ringer selvsagt Netcom og spør hva i alle dager de driver med. Jeg får da beskjed om at jeg kan betale beløpet via Visa slik at abonnementet kan gjenåpnes med en gang. Jeg viser til at det står senest innen 14 dager i kravet deres og at det kun har gått tre dager siden jeg mottok purringen. Jeg får beskjed om at jeg ikke skal betale noe åpningsgebyr kun et purregebyr. På neste faktura står det likevel et gjenåpningsgebyr for gjenåpning 31.12.07. Jeg ringer til Netcom og viser igjen til samtale hvor jeg gjenåpnet og fikk beskjed om at ikke jeg skulle betale annet enn purregebyr.Da tillater kundebehandler seg å påstå at jeg likevel må betale fordi kravet gjelder for 2 fakturaer for november og desember. Jeg viser igjen til at det står 14 dager fra dato på dette varsel og spør hvordan de får 31.12.07 til å bli 14 dager fra 24.12.07. Dette vil han ikke svare på og sier at jeg må betale ellers vil jeg få inkasso. Jeg er selvsagt livredd for å få inkasso og betaler regningen med gebyret. Så neste måned stenger netcom igjen abonnementet mitt og refererer til at jeg ikke har betalt gjenåpningsgebyr for 31.12.07 (det jeg fikk beskjed om at ikke jeg skulle betale og som jeg likevel måtte betale.) Jeg ringer igjen til Netcom og får snakke med en person som heller ikke får det til å være 14 dager mellom julaften og nyttårsaften. Personen jeg snakker med sier at jeg likevel må betale gjenåpningsgebyr fordi jeg ikke har betalt fakturaen den måneden (en faktura jeg hadde ringt og fått 30 dagers utsettelse på). Jeg sier selvsagt at jeg ikke vil betale gjeåpningsgebyret og får da beskjed om at jeg må betale ellers så kan de ikke åpne det igjen. Ja, jeg må jo bare godta det da, men jeg sier at jeg kommer til å omtviste kravet. Jeg får beskjed om at det er greit, men dette må gjøres skriftlig. Det er jo greit, så jeg sender en mail til dem via nettsidene deres der jeg refererer til ovennevnte historie. Jeg mottar måneden etter et krav med gjenåpningsgebyr. Jeg betaler beløpet uten gebyret siden jeg allerede har sendt dem skriftlig varsel om dette. Så får jeg en regning og betaler denne som vanlig uten å tenke noe på dette siden det stemmer overens med det jeg har brukt. (Netcom young talk med påfylling.) Så neste måned så fikk jeg ikke det månedlige beløpet fylt på min konto. Jeg fyller umiddelbart opp med 200 kr og ringer til netcom igjen. Jeg får ikke noe respons og har ikke tenkt noe mer på det før jeg nå likevel har blitt fakturert for de 200 jeg ikke har fått. Jeg har nå sagt opp abonnementet og porterer til annet selskap, og siden jeg har bindingstid igjen så må jeg betale for dette. Jeg vil betale gebyret, men trekker fra de 200 jeg aldri fikk så får vi se om jeg får noen flere regninger. Jeg skal ringe til Netcom i morgen og be om å få en utskrift av påfyllingene de har gjort og skal be dem å bevise at jeg har fått dem. Antakelig så kommer jeg vel ikke noen vei, men de skal i allefall få jobbe litt. Jeg kommer til å fortelle alle jeg kjenner om dette slik at de mister flere kunder. De bryr seg sikkert ikke siden jeg bare er til bry, men nå er i allefall jeg kvitt dobbelte regninger selv om jeg må betale det avbruddsgebyret så blir det jo billigere enn å betale to ganger. Jeg skal nå følge nøye med på regningene fra mitt nye selskap som tidligere har vært litt sløve i fakturering de også selv om det var internett da. Jeg har også lært at jeg skal skrive ned navn og dato når jeg ringer kundeservice og kan nå også ta opp samtalen dersom jeg ringer fra mobil. Jeg skal i allefall ikke godta noe tull. Lenke til kommentar
georgios Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 virker som du har vært uheldig, fått dårlig forklart eller at du har blitt miisforstått, send meg en PM så kan jeg se på nr ditt å ringe deg opp. Lenke til kommentar
equalern Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) UCAN2 var et bedrift abo. for ikke så veldig lenge siden, der hvor de solgte det kun til store bedrifter. Men nå har de også åpnet for oss vanlige privat personer. Det er eid av netcom, men styres av et annet firma. Altså UCAN2 er et underfirma til Netcom ( men i hovedsak eier Netcom, UCAN2.) Nå bladde jeg meg inn hos UCAN2 og trykte på den enkle knappen "Hva er UCAN2? Og whips, der sto det svart på hvit: Vi har 12 måneders bindingstid og månedsavgift. Tilbake til deg gir vi kr 100,- pr måned i ringetid eller supre priser på de aller fleste mobiltelefoner i markedet. Månedsavgiften er kr 128,-. Vi har selvsagt ingen innmeldingsavgift. SMS- og minuttprisen til andre abonnenter er bare 0,59 øre. I tillegg får du knallgode utenlands- priser, noe man gjerne glemmer å spørre om når man velger abonnement, men som man fort husker når regningen fra ferien lander i postkassen... Som Ucan2-kunde får du dessuten meget god kundeservice sentralt hos Netcom. Du er hjertelig velkommen til å sende oss en e-post, ringe oss eller lese mer her på våre nettsider. Utdrag derfra: Vi har 12 måneders bindingstid og månedsavgift. Tilbake til deg gir vi kr 100,- pr måned i ringetid eller supre priser på de aller fleste mobiltelefoner i markedet. Månedsavgiften er kr 128,-. Vi har selvsagt ingen innmeldingsavgift. Også på Spørsmål og Svar på siden til UCAN2, finner jeg følgende: 7. Er det bindingstid på abonnementet selv om jeg ikke har kjøpt telefon? Dersom du ikke velger å kjøpe en subsidiert mobiltelefon med abonnementet får du i stedet 1200,- kr i gratis ringetid (100,- kr i gratis ringetid hver mnd i 12 mnd). Abonnementet har derfor 12 måneder avtaletid. Så du har nok skutt deg selv. Beklager. Endret 9. juni 2008 av poppehs Lenke til kommentar
Roab Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 altså, nå er det jo en selger som har solgt det til han dvs at han ikke har bestilt via nettet. Og da skal selger jo opplyse om det. uansett så er jo tråden eldgammel så har på følelsen at det ikke noe bidningstid der igjen;) Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 UCAN2 var et bedrift abo. for ikke så veldig lenge siden, der hvor de solgte det kun til store bedrifter.Men nå har de også åpnet for oss vanlige privat personer. Det er eid av netcom, men styres av et annet firma. Altså UCAN2 er et underfirma til Netcom ( men i hovedsak eier Netcom, UCAN2.) UHm? Ucan 2 har solg til privatpersoner i flere år. Og det er heller ikke Netcom som eier ucan2. Ucan 2 er en salgspartner. De selger abonnement basert på Netcoms løsninger, men har ellers ingenting med Netcom å gjøre. Kundene må ikke ringe Netcom med spørsmål, for dette selskapet har sin egen kundesørvis. Kilde: Kommunikasjonsrådgiver Øyvind Vederhus i Netcom. Lenke til kommentar
georgios Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Ikke helt riktig, "vanlige" kundeservice spørsmål skal rettes til NetCom kundeservice. behandles som en vanlig NetCom kunde ved feks fakturaspm. Lenke til kommentar
zzzindre Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Vel jeg har vært telefonselger, og det skal ligge en muntlig avtale. Du hadde takket ja via telefom ikke sant? Da må selgeren ta deg igjennom en verifisering, det er et lydopptak de må ha som bevis på at avtalen har funnet sted. Så du har rett å høre på eller forlange at du får høre verifiseringen om det er tvil om avtalen.! (jeg skal aldri bli telefonselger igjen, etter 1/2 års arbeid).. Lenke til kommentar
Roab Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 nå skjedde jo det her for et år siden. Så tviler på at det er noe stort problem lenger Lenke til kommentar
Core-1 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Eneste måten du muligens kunne ha en sak, er hvis du kan bevise at han fortalte deg at abonomentet han tilbyr både har ingen binningstid og koster 25 i månedsavgift. Og det virker det som om du ikke kan. Blir ikke alle samtaler tatt opp da? Lenke til kommentar
Roab Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Eneste måten du muligens kunne ha en sak, er hvis du kan bevise at han fortalte deg at abonomentet han tilbyr både har ingen binningstid og koster 25 i månedsavgift. Og det virker det som om du ikke kan. Blir ikke alle samtaler tatt opp da? alle samtaler blir tatt opp jo. Lenke til kommentar
youcan2 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Hahaha! sjekk ut FJERNET Det er en side som utnytter navnet til FJERNET! Genialt trekk! ALle som er imot FJERNET burde gå inn der og trykke litt rundt! Endret 3. juli 2008 av Aetius Lenke til kommentar
pobban Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Hei. Har som mange andre blitt lurt trill rundt av UCAN2. En selger ringte også opp meg og min samboer og tlbød oss mobiltelefoner og abonnement som skulle være billigt. Ettersom jeg driver et litet IT-firma, enmannsforetak, så poengterte jeg gang på gang at de IKKE måtte dekativere mitt gamle abonnement før det kom mobiltelefoner og nytt simkort. De LOVTE dette. Dette var så viktig for meg ettersom mine annonser på nett, bilreklame, annonser i aviser og visittkort inneholder KUN dette nummeret for firmaet mitt. Tross dette dekativerte de mitt gamel nummer. Mobiltelefoner eller sim kort kom aldri. INGEN av mine kunder, gamle eller nye kunne nå meg på 10 dager og selger innrømmet etterhvert feilen. Nå etterpå innrømmer de ingeting. Jeg måtte selv kjøpe et nytt sim kort for 200 kr, heller ikke dette ertattet de. Da hadde jeg over 40 tapte anrop fra kunder og estimert inntekt på kr 20 000.-. Jeg søkte om tapt arbeidsinntekt for denne tiden og regnet med at et selskap som dette innrømmer og står for sine feil, og prøvde få svar på hvorfor ingenting kom, hvorfor de ikke informerte meg. BLANKT avslag, tross at jeg la ved estimert inntekt for perioden fra min regnskapsfører. Jeg kontaktet advokat som mente dette burde være en soleklar sak. Etter masse mail frem og tilbake så avslår de BLANK alle rettferdige krav jeg har. Advokat kan ikke hjelpe meg så her står jeg... Nå sitter jeg her med advokat regning, mistet mange kunder, fikk aldri mobiltelefon, måtte skaffe nytt abonnement igjen og tapte enda mer tid, og UCAN2 fortsetter uavbrutt sin agressive jakt på nye offer. STYR UNNA, UCAN2 ER DET VERSTE, MEST USERIØSE SELSKAPET JEG HAR VÆRT SÅ UHELDIG Å MÅTTE FORHOLDE MEG TIL! Jeg limer inn et brev her for de som vil vite mer om hva som skjedde og hvordan dette selskapet lurer folk landet over. Som nystartet firma og enkeltmannsforetak vil jeg si det er katastrofalt for meg det som har skjedd. Men UCAN2 bruker heller dyre advokater for å avvise mitt helt naturlige krav enn å som normale folk med folkeskikk innrømme feilen som kostet meg kr 20 000.- og erstattet det. Robert Brev: Historien er som følger: En selger ringte meg og Mari min samboer ang nytt tilbud/abonnement fra www.ucan2.no som visstnok hadde Netcom som leverandør. Dette gikk ut på at vi skulle betale 128.- kr/mnd, få 3 timer gratis ringetid hvem som helst pr mnd, til alle andre, gratis ringetid til alle Netcom eller ucan2 abonnement, og en Sony Ericsson W890i til kr 1.-. Det viste seg etterpå at det var ENTEN kr 100 pr mnd å ringe for ELLER en mobil til kr 1.-, ikke begge deler som selger hevdet. Jeg poengterte uendelig mange ganger at de IKKE måtte kutte mitt firma mobilnummer, 920 56 101, før nytt sim kort og mobil var mottatt av meg, fordi jeg bruker dette nummer i min daglige jobb/firma. Jeg bruker KUN dette nummer i reklamen/bildekoren, jeg bruker kun dette nummer i reklamen i avisene, på mine visittkort, på hjemmesiden min og all annonsering på internett. Det var derfor essensielt at dette nr IKKE ble stående uten operatør slik at mine kunder ALLTID kunne nå meg, gamle som nye. Vi mottok aldri mobiler, og ikke kom det sim kort heller, og vi ringte og spurte flere ganger hva som hadde skjedd, men konsulenten som vi ble oppringt av kunne ikke lenger nåes. Hans nummer var ## telefonnummer anonymisert av ilpostino ##. Jeg reagerte så på at det var så ufattelig lite oppringinger på firma mobilen min, men hadde ingen annen forklaring enn at det var ferietid. Jeg ringte igjen til konsulenten, denne siste gangen jeg fikk tak i han, og han sa at mitt abonnement fra Onecall, som jeg hadde tidligere, IKKE var fjernet men fortsatt aktivt, men at jeg hadde fått mitt nye Netcom abonnement fra den 15. Juli samtidig. Dette var den 25. juli. Jeg trodde på han. DA skjønte jeg at jeg ikke kunne nåes på dette nummer lengre og at de hadde overført meg til Netcom UTEN å gi beskjed, UTEN å sende nytt sim kort eller sende ny mobil og selvsagt kuttet ut mitt abonnement med Onecall TROSS at de GARANTERTE at dette IKKE skulle skje. Mitt siste mottatte anrop var den 15. juli. Det var umulig å ringe til dette nummeret de 10 dagene, tross at jeg kunne ringe ut. De hadde overført meg til netcom/ucan2. INGEN av de som trengte mine tjenester i mitt firma kunne nå meg denne perioden 15-25 juli! Konsulenten innrømmet da at det hadde skjedd nok en feil, og bad meg springe bort på Expert å kjøpe et simkort fra Netcom. Da jeg satte i dette, hadde jeg over 40 tapte anrop fra kunder. Jeg betalte også selv for nytt simkort, jeg tapte oppdrag de 10 dagene, min annonsering var bortkastet og kostet meg penger og jeg taper også på å bruke dette abonnementet ettersom jeg her må betale for første minutt, men på mitt tidligere abonnement kunne ringe 120 minutter gratis pr mnd. I tillegg fikk jeg vite i dag da jeg ringte en annen konsulent ved Ucan2 eller Netcom at de hadde slettet vår bestilling, og ingen visste hvorfor. Vi ventet med andre ord FORTSATT på noe om ikke kom og som vi bare tilfeldigvis oppdaget ved å selv ringe igjen. Jeg vil derfor kreve tapt arbeidsinntekt for perioden 15-25 juli. Kompensasjon for bortkastet reklamering og annonsering, og refundert utlegget til nytt sim kort. Dere har tidligere ikke svart på denne henvendelsen, men jeg råder dere til å ta denne dialogen med meg snarest. Jeg har allerede kontaktet min advokat og min regnskapsfører. Jeg ønsker ikke at dette skal gå videre til forliksrådet. Har dere andre forslag til løsninger, er jeg åpne for dette. Mobile telefon og fritt bruk kunne være noe opp til denne summen ettersom jeg driver virksomhet. Robert Endret 19. januar 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Har du betalt noe til UCAN2? De er useriøse ja, du finner mange tråder om de her på forumet. Jeg ser at du ikke har UCAN2 nå, har du gått tilbake til OneCall? Lenke til kommentar
pixl Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Mareritt situasjon, bra at du deler den med andre. Er dessverre slike situasjoner som dukker opp når "operatører" leier inn små dritt-firmaer som er fulle av søppel-selgere på mer eller mindre 100% provisjons-kontrakter for korte oppdrag uten produktopplæring. Lenke til kommentar
pobban Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Har du betalt noe til UCAN2? De er useriøse ja, du finner mange tråder om de her på forumet. Jeg ser at du ikke har UCAN2 nå, har du gått tilbake til OneCall? Hei:-) Ja nå er jeg tilbake til Onecall som jeg er veldig fornøyd med. De tar ting seriøst om man ringer dem, ihvertfall fra meg. Faktura kommer på e-post, lett å kopiere å lime in KID osv i Nettbank. Og jeg har lave regninger. Absolutt å anbefale:-) Robban Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå