Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverks kort som ikke slår på skjermen når det restartes!

Anbefalte innlegg

Når jeg skal restarte maskinen så kommer ikke skjermene på igjen. Det gjelder bare når jeg har Netgear sitt nettverks kort i maskinen. Visst jeg trykker på restart 2 ganger som kommer den igjen. Er det noe gale med driverne? Eller kortet? Noen lure triks noen? Kanskje jeg bare skal la maskinene stå på hele døgnet ??

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg skal restarte maskinen så kommer ikke skjermene på igjen.  Det gjelder bare når jeg har Netgear sitt nettverks kort i maskinen.   Visst jeg trykker på restart 2 ganger som kommer den igjen.  Er det noe gale med driverne?  Eller kortet?  Noen lure triks noen?   Kanskje jeg bare skal la maskinene stå på hele døgnet ??    

Christian

Sjekk om det er nye drivere, flytt det til et annet PCI-spor, hvis ingenting av dette hjelper bytt det ut. Du får nye koert for 150,- så det er ikke så mye og bruke mange timer med fikling på.

Lenke til kommentar

Merkelig. Ville ha kjøpt meg et nytt kort fra 3com f.eks. Koster lite.  

Ser du noe feil i settningen over?

Jeg gjør, nemlig 3com og koster lite.

Gi meg en grunn til at man som hjemmebruker eller på maskiner som ikke maxer ut nettkortet konstant skal kjøre 3com?

Realtek eller noen av de andre holder i massevis.

Lenke til kommentar

Merkelig. Ville ha kjøpt meg et nytt kort fra 3com f.eks. Koster lite.  

Realtek eller noen av de andre holder i massevis.

Jeg har 3 pcer med Realtek kort. Fungerer ok, men merk at du kan lett skade "kontakt-pinnene" i kortet. Det har jeg gjort to ganger ved å sette inn kontakten litt feil/skjeft. Da må det kirutgisk hjelp til.

Lenke til kommentar

Jeg har 3 pcer med Realtek kort. Fungerer ok, men merk at du kan lett skade "kontakt-pinnene" i kortet. Det har jeg gjort to ganger ved å sette inn kontakten litt feil/skjeft. Da må det kirutgisk hjelp til.

Ja, det er litt forskjeller på kvaliteten, Realtek lager kun brikken på kortet og resten er det vel stort sett en kopi av referansedesignet med varierende kvalitet. Selv har jeg brukt mye Cnet-kort samt i den siste tiden skikkelig billige Realtek som ser ut til fungerer bra.

Lenke til kommentar

Tilbake til topic:

Det høres ut som et problem med IRQ! Har du en gammel pc? Gammelt hk? ISA-slotter? Jeg ville prøvd å bytte posisjonene på skjermkort og nettverkskort, og evt. innstallere driverne på nytt.

Å ha pc-en på betyr ikke at du er nødt å ha verken vannkjøling eller flytende nitrogen.

Jeg har en server, og den står på i 14 dager til en måned i strekk. Det er ikke slik at CPU bilr varmere for hver dag som går... :-)

Lenke til kommentar

Det kan selvsagt være noe gale med kortet også, men det kan ikke jeg si for sikkert.

En god ide ville selvsagt være å prøve nettverkskortet i en annen maskin, men jeg står fremdeles og gjetter på IRQ-konflikt.

Ang. Realtek vs 3com...

Vel... 3com koster ikke særlig mer enn Realtek, så hvorfor ikke kjøpe 3com når det allround er et bedre merke?

Lenke til kommentar

Vel... 3com koster ikke særlig mer enn Realtek, så hvorfor ikke kjøpe 3com når det allround er et bedre merke?

Hvor selger man 3com til litt over hundrelappen?

Hvem bryr seg om merke så lenge det gjør jobben som det skal?

Det finnes antagelig maskinvareonanister som kjører 1Gb kort mot ADSL også, men om det er spesielt fornuftig bruk av penger kan jo disskuteres.

Og f.eks 3com-kort for ADSL o.l havner farlig nær samme kategori etter min mening.

Lenke til kommentar
Hvis man først skal kjøpe nytt kort er det jo like greit å kjøpe det beste hvis det ikke koster mer, hvis du fikk valget mellom en gammel rusten lada og en ny bmw til samme pris ville ikke valget vært vanskelig

Hvem f*aen bryr seg? Det er jo bare et nettkort.

Det eneste som betyr noe er at det utfører jobben som det skal. Det finnes tilfeller hvor man bør kjøpe dyre nettkort men det er ytters skjelden dette er verd pengene for privatpersoner. Skulle jeg anbefale f.eks folk som legger inn 384/128 ADSL og kjøpe 3com for de det er et bra merke? Og med hvilken begrunnelse?

Lenke til kommentar

du skulle anbefale 3com fordi noen lengre oppe her sier at de koster det samme. Man tar selvfølgelig det beste man kan for prisen. 3com har også et rykte på å ha stabile drivere, det er viktig. I tillegg vil jeg tro at garanti ol er bedre hos de enn på billig kort

Lenke til kommentar
du skulle anbefale 3com fordi noen lengre oppe her sier at de koster det samme. Man tar selvfølgelig det beste man kan for prisen. 3com har også et rykte på å ha stabile drivere, det er viktig. I tillegg vil jeg tro at garanti ol er bedre hos de enn på billig kort

Yepp, det billgste kortet hos komplett koster 93,- det billigste 3com lå på ca 330,- det er en viss forskjell.

Av HW så er det nettkort som har voldet meg minst bry så alt snakket om drivere og problemer med innstallering ser jeg på som sterkt overdrevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...