efozo Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg tar en del produktbilder, hvordan kan jeg legge til en helt hvit bagrunn på disse? Jeg ønsker å beholde skyggene på bildene. Jeg bruker GIMP for behandling av bilder. Legger med et eksempel på et et bilde som jeg ønsker å gjøre dette med. Lenke til kommentar
peetah Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvorfor skal du ha bakgrunnen helt hvit? da ser det faktisk nesten uekte ut (som en dataanimert sko)... Men hvis du like vel har lyst så må du ha en helt hvit bakgrunn og så bruke masse lys så du totalt "brenner ut" bakgrunnen... skjønner? Lenke til kommentar
peetah Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg legger opp et bilde jeg har tatt.. jeg synes denne bakgrunnen er hvit nok. Min bakgrunn er muligens litt mer hvit enn din, men det er jo bare å justere litt exposure for å få den hvitere... Lenke til kommentar
efozo Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Hvorfor skal du ha bakgrunnen helt hvit? da ser det faktisk nesten uekte ut (som en dataanimert sko)... Men hvis du like vel har lyst så må du ha en helt hvit bakgrunn og så bruke masse lys så du totalt "brenner ut" bakgrunnen... skjønner? 9183311[/snapback] Grunnen til at jeg ønsker den hvit er at jeg skal bruke bilden i noen kataloger. og hadde håpet at dette kunne gjøres i et program. Slik at jeg ikke trenger å bruke så mye lys. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Peetah, din bakgrunn er ikke tilnærmet hvit en gang =) Ser jo mye grått i det. Off-white, at best. Bakgrunnen skal heller ikke være utbrent, men som sagt hvit (stor forskjell). Er den utbrent får jo objektet en slags glorie i rundt seg ^^ Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Den der ser bedre ut, men fortsatt litt utbrent akkurat over skoen osv, gå en tur med ett litt lav opactiy burn tool eller noe ^^ Lenke til kommentar
peetah Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Jeg skulle også gjerne ha fått hvitere bakgrunn uten å bruke så mye lys. Jeg skulle også ønske at jeg fikk like bra bilder med mobilen som jeg får med dslr'en. Men slike ting går dessverre ikke...!! Hvit BG = mye lys (en helt vanlig blitz med 30+ i ledetall burde holde)... Endret 1. august 2007 av peetah Lenke til kommentar
jonnyloe Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hei Hvis du benytter ulike lag for bakgrunn, forgrunn, og det du ønsker skal være i fokus, har du bedre muligheter til å få det uttrykket du ønsker. Etter 10 min i ps, fikk jeg til dette: hilsen JL Lenke til kommentar
efozo Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Hei Hvis du benytter ulike lag for bakgrunn, forgrunn, og det du ønsker skal være i fokus, har du bedre muligheter til å få det uttrykket du ønsker. Etter 10 min i ps, fikk jeg til dette: hilsen JL 9188321[/snapback] Hei! Ser meget bra ut. Har du en kjapp oppskrift på hvordan du fikk til dette? På forhånd takk! Lenke til kommentar
efozo Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Noe slikt? 9186298[/snapback] Hei! Kjempa bra, det var slik jeg tenkte meg. Har du en enkel oppskrift på hvordan du gjorde det? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå