ZanZel Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Hey Jeg lurer på om Sata hdd'er fungerer sammen med vanlige ide kontakter på hovedkortet. Med andre ord kan jeg kjøpe meg en ny sata disk og bruke den på et gammelt hovedkort som ikke har sata kontakt? (det skal vel være mulig for det går jo andre veien: vanlige ide disker på sata kontroller, men jeg har ikke funnet noen informasjon om dette og spør derfor.) Håper noen kan hjelpe meg. Mvh ZanZel Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Vell kontaktene er jo helt forskjellige. Så da må vell hardisken også ha en EIDE kontakt. tror jeg... Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 er klar over at kontaktene er forskjellige, men det finnnes adaptere slik at du kan bruke vanlige disker på en sata kontroller. Så da burde det vel egentlig fungere andre veien og eller?? (men det er det jeg ikke finner en adapter eller noen informasjon om det går den andre veien) Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 er det virkelig ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Vet ikke, men kom over denne With the help of Serial-ATA bridges (chip pictured above), Serial ATA drives can be run using conventional IDE and ATA controllers. Small adapters are also possible with these bridges. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 takker for svar! Jeg leste hele artikkelen hos toms HWG, men det var liksom ikke noe håndfast å hente der. Tydlig at dette med S-ata ikke er helt inne i markedet enda.. Så man får vel bare å vente å se... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå