Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Cleane frontfanger på Golf

Anbefalte innlegg

Tenkte å tette igjen blinklys-/tåkelyshullene i fronten på Golfen min før jeg lakkerer. Tenkte da å plastsveise dem igjen (hvor kan man kjøpe plast til dette?) og sparkle over. Så er spørsmålet:

Må jeg ha blinklys fremme? Tar også i mot kreative forslag til hvor jeg kan legge dem, uten å bryte noen lover og at det ser bra ut.

Kanskje sette inn klare blinklys fra Golf II, de er jo en del mindre - men er vel bare å fylle på med plast rundt. Passer kabelene?

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte å tette igjen blinklys-/tåkelyshullene i fronten på Golfen min før jeg lakkerer. Tenkte da å plastsveise dem igjen (hvor kan man kjøpe plast til dette?) og sparkle over. Så er spørsmålet:

Må jeg ha blinklys fremme? Tar også i mot kreative forslag til hvor jeg kan legge dem, uten å bryte noen lover og at det ser bra ut.

Kanskje sette inn klare blinklys fra Golf II, de er jo en del mindre - men er vel bare å fylle på med plast rundt. Passer kabelene?

9180848[/snapback]

Er vell påbudt med blinklys forran, men jeg tar kanskje feil.. :ermm:

Lenke til kommentar
Vet hva blinklys er til ...

Luret på om de var påbudt, da sideblinklys ikke er påbudt. Uansett, noen forslag til hvor jeg kan legge dem for å få det pent?

9182649[/snapback]

det står vel i loven at blinklysene skal kunne sees klart fra både foran, bak og fra siden. vis du ser på MB 190E så ser du at de som kjører i norge har sideblinkers men ikke de i tyskland.(vel iallefall en del av dem) det er fordi blinklysene forran og bak på disse bilene ikke var godt nok synlig for norsk stat.

du kan jo prøve å finne noen speil med blinklys i til bilen din.

Lenke til kommentar
Vet hva blinklys er til ...

Luret på om de var påbudt, da sideblinklys ikke er påbudt. Uansett, noen forslag til hvor jeg kan legge dem for å få det pent?

9182649[/snapback]

det står vel i loven at blinklysene skal kunne sees klart fra både foran, bak og fra siden. vis du ser på MB 190E så ser du at de som kjører i norge har sideblinkers men ikke de i tyskland.(vel iallefall en del av dem) det er fordi blinklysene forran og bak på disse bilene ikke var godt nok synlig for norsk stat.

du kan jo prøve å finne noen speil med blinklys i til bilen din.

9186444[/snapback]

Takker for svar!

Speil: vil de være frontblinklys eller sideblinklys? :)

Vet at mange bruktimporterte Mercer ikke har sideblinkers.

Lenke til kommentar

I henhold til reglene skal en bil ha 2 lykter fremme, 2 på sidene og 2 bak som gir blinkende lys, så regner med at speilblinkers regnes som sideblink.

Står man i et kryss er det ikke sikkert at alle vil se speilet ditt om man står dumt plassert.

Om du har G4-look har vel disse plass til blink inni? Mange har også ferdige blinklys i lyktene.

Om du skal cleane er det også pent å cleane skiltgropa og flytte skiltet ned, dog muligens noen problemer med lovlig plassering av dette.

Lenke til kommentar

Tenkte å sparkle igjen de "linjene" som går circa midt på fangeren og få et galttere utseende. Bakluken skal nok ikke cleanes for skilt, synes det blir for tomt, i hvert fall på G3. Derimot synes jeg det er pent når man fjerner låsen og listen og kun har innfellingen.

Vurderer sistenevnte, men lakk er så fryjtelig dyrt. :p

Lenke til kommentar

Det kom ikke frem av innlegget mitt, men det var skiltgropa i frontfanger jeg mente. :) Å fjerne den linja blir nok også bra. :)

Å fjerne hele skiltgropa bak er ikke fullt så pent, det er jeg enig i. Liker bedre det du nevner, evt Cult-lista om man ikke vil gå så grundig til verks. :)

Lenke til kommentar

Har sanen for Cult-styling, hvem forhandler det forresten? :)

Fjerne skiltgrope fremme er jo en mulighet, skal se litt på det og finne ut hvor mye arbeid det er. Har en kamerat som er sveiser, en som er lakkerer og så lakkerer jeg selv, så det som evt. koster er egentlig bare lakken (~1200 kr/l). :)

Vurderer også å fjerne:

- Vindusvisker bak, alt for klumpete og stygg.

- Antenne fremme

Listene på siden er for mye arbeid, forskjellig profil oppe og nede. :/

Hva bør jeg bruke til å sparkle med? Sparkel har vel lett for å sprekke?

Lenke til kommentar

2574_g3-l-160.jpg

Disse lyktene er de jeg har. De er kolet opp med parklys på de innerste pærene, og disse har et oransje-aktig skjær. Kan disse kobles som blinklys, lovlig? Kan jo ringe forhandleren å høre, men det virker som en del av dere her inne kan det. :p

Eventuelt, er det ekstra plass til blinkpærer inni?

Hvis disse kan brukes som blinklys blir det plastsveising av blinklys-/tåkelyshullene og tåkelys i sort netting nede i fangeren.

Får nesten G4-front da. Skiller seg litt ut. :p

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Er det nederste lyteglasset i midten kun dummyglass (ingenting bak?)..?

Der er det jo en mulighet å legge inn..

Et lite rettelse på hva jeg skrev tidligere om blinklys i sidespeil. Blinklys fremme og på sidene kan kombineres i en lykt, dersom dette oppfylles;

Lyset fra hver av lyktene foran og bak skal være synlig innenfor en vertikalvinkel fra minst 15 ° over til minst 15 ° under horisontalplanet gjennom lyktens sentrum og innenfor en horisontalvinkel fra minst 45 ° innover til minst 80 ° utover fra et vertikalplan gjennom lyktenes sentrum som er parallelt med bilens lengdeakse.

Lyset fra hver av lyktene på siden skal være synlig innenfor en vertikal vinkel fra minst 15 ° over til minst 5 ° under horisontalplanet i lyktenes sentrum når lyktene er plassert slik at høyden fra vegbanen til den nederste kant av den lysende flaten er mindre enn 100 cm, og fra minst 15 ° over til minst 15 ° under dette planet når høyden er 100 cm eller mer.

Lyset skal videre være synlig bakover og ut fra bilen innenfor en horisontalvinkel fra ikke over 5 ° til minst 60 ° , målt fra et vertikalplan gjennom lyktens sentrum som er parallelt med bilens lengdeakse.

:)

Lenke til kommentar
http://www.tmtuning.com/HOME/medienarchiv/...74_g3-l-160.jpg

Disse lyktene er de jeg har. De er kolet opp med parklys på de innerste pærene, og disse har et oransje-aktig skjær. Kan disse kobles som blinklys, lovlig? Kan jo ringe forhandleren å høre, men det virker som en del av dere her inne kan det. :p

9236932[/snapback]

Sakset fra tmtuning.com: "these have an exposed light that can double as a city light & turn signal or just the city light!"

Så det burde gå fint ann det. :)

Lenke til kommentar

Skal ut og prøve å koble blinkersene innpå, og se hvordan det blir. Blir det bra skal jeg plaste hullene før lakkering. Hva sier Biltrangsynet om blinklysene plassert slik, er lyktene E-merket for dette, eller blir det et helvettes papirarbeid frem og tilbake? ^^

Må jeg plastsveise, eller kan jeg legge netting/glassfibermatte bak og fylle med plastsparkel lagvis?

Tenker mer og mer på å cleane bakluken òg, men før de prioriteres nok nye felger. Tenker da å la skiltet være igjen, men fjerne visker og emblemer.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...