Gormers Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 http://forums.gametrailers.com/showthread.php?t=68776&page=1 Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 For meg spiller det ihvertfall ikke så stor rolle. Setter mer pris på gode spill, og spilleglede. Synes faktisk ikke grafikken er så gæren uansett. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 hehe, vel, vet hva jeg skal linke til neste gang jeg møter en x360/ps3 fanboy Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Utrolig sammenligning. Er jeg litt på jordet her eller sammenligner han grafikken med n-gage, nokia n93, gamecube og Xbox ? Jeg ser ikke grunnen til denne sammenligningen da det for meg da jeg hele tiden har gått ut fra at Wii banker xbox men ikke Xbox 360. Men uansett så er jo ikke grafikk alt. Synes det er et større problem at Wii begynner å ha litt for mange familie spill i stilen gjør enkle ting med kontrollen som ikke gjør nytte av potensialet i det hele tatt. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Utrolig dårlig tråd av en komplett uten teknisk innsikt. Kommer Wii til å få bedre grafikk og fysikk enn Ps2, GC, eller Xbox fikk? Ja. Hvorfor? Fordi GCarkitekturen var ekstremt stødig og kapabel, men hadde en diger bottleneck med sin mangel på RAM. Wii har mer RAM enn GC(Og Xbox1, forsåvidt), fininnstillt arkitektur, og mer prosessorkraft. og med en 5 år ekstra på å utnytte hardwaret kommer det garantert til å overgå noe man så i forrige generasjon. Kommer en del av prosessorkraften til å brukes på Wiimoten? Ja. Nintendo ga selv ut verktøy som de skrøt av at kunne gjøre full gjenkjenning av Wiimote og Nunchuck-funksjonene til bare 10% av prosessorkraften. Så de er klart at det faktisk er prosessorintensivt. Men til og med iberegnet dette er Wii sin prosessor kraftigere og mer fininnstilt en GC sin, og prosessoren var uansett ingen bottleneck på GC. Kan Wii gjøre alle spesialeffektene Xbox kunne gjøre? Nei. Men den kan gjøre lignende i alle tilfeller. Husk at det her er ikke snakk om hva man faktisk ser på skjermen, det er snakk om teknologiske patenter. Wii kan ikke gjøre "Pixel-shading" fordi de ikke bruker den patenten. Men den kan gjøre ting som vil se så godt som like ut. Xbox kunne heller ikke gjøre alle effektene GC gjorde, men den kunne gjøre effekter som så mer eller mindre like ut. Ville Mario Galaxy vært umulig hvis Wiimoten var prosessorintensiv? Nei. Wiimoten er prosessorintensiv, men GCarkitekturen var rett og slett meget god, og har blitt bedre denne gangen. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Artig å se at den er kraftig, men bryr egentlig ikke om den har dårligere grafikk en 360 og PS3, vil ha Mario, ahhhh *sikle* Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 http://forums.gametrailers.com/showthread.php?t=68776&page=1 9180682[/snapback] Det han sier er at hvis man venter lenge nok, så kommer folk til å lage spill som utnytter prosessoren bra nok til å vise bedre grafikk en Xbox.. Den vil altså på sikt være bedre enn en 5 år gammel konsoll. Vet ikke hva andre folk mener, men personlig synes jeg faktisk det er utrolig dårlig grafikk for en "next gen" konsoll. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 http://forums.gametrailers.com/showthread.php?t=68776&page=1 9180682[/snapback] Det han sier er at hvis man venter lenge nok, så kommer folk til å lage spill som utnytter prosessoren bra nok til å vise bedre grafikk en Xbox.. Den vil altså på sikt være bedre enn en 5 år gammel konsoll. Vet ikke hva andre folk mener, men personlig synes jeg faktisk det er utrolig dårlig grafikk for en "next gen" konsoll. 9181360[/snapback] Hehehe samme som jeg tenkte på Ikke at det er dårlig grafikk men at de sammenlikner den med "gamle" konsoller. Hele tråden det er linket til og denne tråden lukter "min pappa er sterkere enn din så det så" lang vei... Synd at folk får slike tendenser til mindreverdighetskomplekser basert på noe så banalt som en spillekonsoll. Spesiellt hvis de eier noe så herlig som en Wiiiii Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Utrolig dårlig tråd av en komplett uten teknisk innsikt. Kommer Wii til å få bedre grafikk og fysikk enn Ps2, GC, eller Xbox fikk? Ja. Hvorfor? Fordi GCarkitekturen var ekstremt stødig og kapabel, men hadde en diger bottleneck med sin mangel på RAM. Wii har mer RAM enn GC(Og Xbox1, forsåvidt), fininnstillt arkitektur, og mer prosessorkraft. og med en 5 år ekstra på å utnytte hardwaret kommer det garantert til å overgå noe man så i forrige generasjon. Kommer en del av prosessorkraften til å brukes på Wiimoten? Ja. Nintendo ga selv ut verktøy som de skrøt av at kunne gjøre full gjenkjenning av Wiimote og Nunchuck-funksjonene til bare 10% av prosessorkraften. Så de er klart at det faktisk er prosessorintensivt. Men til og med iberegnet dette er Wii sin prosessor kraftigere og mer fininnstilt en GC sin, og prosessoren var uansett ingen bottleneck på GC. Kan Wii gjøre alle spesialeffektene Xbox kunne gjøre? Nei. Men den kan gjøre lignende i alle tilfeller. Husk at det her er ikke snakk om hva man faktisk ser på skjermen, det er snakk om teknologiske patenter. Wii kan ikke gjøre "Pixel-shading" fordi de ikke bruker den patenten. Men den kan gjøre ting som vil se så godt som like ut. Xbox kunne heller ikke gjøre alle effektene GC gjorde, men den kunne gjøre effekter som så mer eller mindre like ut. Ville Mario Galaxy vært umulig hvis Wiimoten var prosessorintensiv? Nei. Wiimoten er prosessorintensiv, men GCarkitekturen var rett og slett meget god, og har blitt bedre denne gangen. 9181302[/snapback] Hittil har vel ikke så mange Wii spill overgått xbox spill mest fordi at utviklere bare porter eller fokuserer på kontroll. Det han prøver å bevise er vel at maskinen kan mye enn det ser ut som likevel og at du får mye for pengene. Litt som ps2 maskinen, som ikke hadde noe spesielt imponerende grafikk i begynnelsen i forhold til det den har nå. edit: la til litt til Endret 31. juli 2007 av gormers Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Utrolig sammenligning. Er jeg litt på jordet her eller sammenligner han grafikken med n-gage, nokia n93, gamecube og Xbox ? 9181138[/snapback] Var for å understreke et poeng, at man ikke trenger ekstremt rask maskinvare for å dra i gang diverse mapping-effekter. Kan Wii gjøre alle spesialeffektene Xbox kunne gjøre? Nei. Men den kan gjøre lignende i alle tilfeller. Husk at det her er ikke snakk om hva man faktisk ser på skjermen, det er snakk om teknologiske patenter. Wii kan ikke gjøre "Pixel-shading" fordi de ikke bruker den patenten. Men den kan gjøre ting som vil se så godt som like ut. Xbox kunne heller ikke gjøre alle effektene GC gjorde, men den kunne gjøre effekter som så mer eller mindre like ut. Nettopp. Nintendo har en enhet som heter TEV (Texture EnVironment) som faktisk er noe i retning av en pixel-shader. Men problemet ligger i hvordan den kan utnyttes. Resultatet er som oftest avhengig av hvor god og erfaren en utvikler er. Til nå har mange spill vært et resultat av dårlige porter og late utviklere. Mest ser vi dette i mangelen på tekstureffekter og diverse shadere. Også hovedgrunnen at mange Wii-spill ser like ut. Personlig syns jeg Mario Galaxy er det peneste spillet på Wii som kommer, derav alle effektene og fine teksturer det demonstrerer. Metroid også som leverer solid grafikk, men syns fremdeles MG er mer imponerende grunnet det artistiske. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) http://forums.gametrailers.com/showthread.php?t=68776&page=1 9180682[/snapback] Det han sier er at hvis man venter lenge nok, så kommer folk til å lage spill som utnytter prosessoren bra nok til å vise bedre grafikk en Xbox.. Den vil altså på sikt være bedre enn en 5 år gammel konsoll. Vet ikke hva andre folk mener, men personlig synes jeg faktisk det er utrolig dårlig grafikk for en "next gen" konsoll. 9181360[/snapback] Hehehe samme som jeg tenkte på Ikke at det er dårlig grafikk men at de sammenlikner den med "gamle" konsoller. Hele tråden det er linket til og denne tråden lukter "min pappa er sterkere enn din så det så" lang vei... Synd at folk får slike tendenser til mindreverdighetskomplekser basert på noe så banalt som en spillekonsoll. Spesiellt hvis de eier noe så herlig som en Wiiiii 9181431[/snapback] Hvorfor tror dere han sammenligner med gamle konsoller? Kanskje fordi mye av Wii drittkastingen går mye som dette: "The Wii sucks so bad, even the PS2 is more powerful". Han ville sannsynligvis bare få folk til å innse, at Wii faktisk har muligheten til å vise flottere grafikk enn f.eks Xbox. Og hvis en ser på hvor mye utviklerne klarte å få ut av boxen, så sier det ganske mye... Det finnes noe som heter "godt nok". Så å sammenligne Wii med eldre konsoller grafisk er greit, etter min mening, fordi den aldri meldte seg på pissekonkurannsen til Sony og Micro. Endret 31. juli 2007 av Jakoozie Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Du misforstår meg Jakoozie. Var nok litt kjapp i innlegget mitt. Det kan fint sammeliknes med hva som helst. Jeg forstår bare ikke folk sitt behov for å "bevise" at Wii er kraftig. Er man fornøyd med maskinen sin så bør det være mer enn nok i mine øyne. Derfor jeg tenker på mindreverdighetskomplekser med en gang. Man har kjøpt en herlig konsoll som er mye mer populær enn de 2 andre men føler seg tydeligvis underdanig de 2 andre konsollene likevel. Dette er synd spør du meg. Var nok mer en kommentar tidligere i denne tråden jeg tenkte på når jeg synes det var morsomt med xbox1/ps2-sammenlikningen. Tenker da på han som skulle bruke denne tråden "mot 360/ps3-fanboys"... Han vil jo bli "lynsjet" av enhver såkalt 360/ps3-fanboy hvis han kommer drassende på denne tråden her som "bevis" på hvor kraftig Wii er. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Det handler vel ikke akkurat om noe mindreverdighetskompleks på den måten. Vil heller tro at det er mange som ser seg leie på at mange klager på at Wii ikke kan vise fin grafikk. Tross svakere maskinvare. Nå har riktignok utviklere gitt mer mat til disse, men kanskje stopper det litt etter Metroid, Mario Galaxy og flere andre titler kommer til høsten. Det er hvertfall lite som hindrer utviklere å lage spill på nivå over Xbox. Vilje er det eneste det står på. Men så lenge det er snakk om lett tjente penger, er vel pipen den annen. Uansett har utviklere begynt å ta Wii mer på alvor nå. Lurer på også om ryktene om at Factor 5 utvikler til Wii er sanne. Er det virkelig en utvikler som kan det tekniske om GC/Wii, så er det dem. Men for guds skyld ikke la det bli et nytt flyspill fra den kanten. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) For å si det slik. Klarer Wii levere bedre grafikk enn det beste på Xbox1(f.eks Riddick) samtidig som jeg kan veive med wiimoten så er i hvert fall jeg mer enn fornøyd. Hadde ett slikt spill i tillegg inneholdt en lightsaber og handlet om en viss galakse langt langt borte så hadde det nesten vært for godt til å være sant for meg Jeg tro problemet for de som er leie av at Wii får slengt kommentarer etter seg pga grafikk er at de sannsynligvis aldri kommer til å bli kvitt dette. For så lenge Wii sammenliknes med xbos1/ps2 så vil "motstanderene" dra frem grafikken til spill som Gears of war, Killzone 2 etc etc og enda si at Wii har drittgrafikk. Med mindre jeg har gått glipp av en eller annen monstertittel til Wii som kan konkurrere med de 2 andre konsollene grafisk så tror jeg dette er en evigvarende situasjon for Wii. Den vil alltid ha "dårlig" grafikk sett med øynene til de som sitter på andre siden av gjerdet. Man kan skrike så mye man vil om spillbarhet, innovative kontrollere etc etc. Noen bryr seg kun om specs og "fotorealistisk" grafikk uansett, og disse vil nok dra Wii ned i søla i uoverskuelig fremtid. Men hva i hefflete gjør det? Det er dems tap spør du meg edit: leif var på besøk litt for mange steder. Godt mulig han gjemmer seg her enda Endret 31. juli 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Trodde Leif hadde tatt ut ferie, har i alle fall bare had ferieavløser Tormod Jalmar på besøk i det siste Anyway: Hva som er grafisk pent er en mening del mellom forskjellige personer. Den vil alltid være delt. Det er dog irriterende at enkelte skal sette seg ned å klassifisere X360 og PS3 som de eneste som viser "den rette grafikken" og Wii som den som viser "dårligs grafikk". Som jeg alltid har sagt, jeg synes Twilight Princess er mye nydeligere grafisk enn Oblivion, men det er min smak. Jeg sier ikke at det er fasit, og er bastant med det, jeg er fleksibel på det punktet at grafisk smak er som baken, delt som fy. Kunne bare andre fått en avis i bakhodet slik at øynene spratt litt opp, i alle fall nok til å myse litt på det og innse at det er slik det er. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Det han sier er at hvis man venter lenge nok, så kommer folk til å lage spill som utnytter prosessoren bra nok til å vise bedre grafikk en Xbox.. Dette er jo bare ren trolling. Nei, det er ikke det han sier. Den vil altså på sikt være bedre enn en 5 år gammel konsoll. Nei, det er altså ikke det han sier. Kutt trolling. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hittil har vel ikke så mange Wii spill overgått xbox spill mest fordi at utviklere bare porter eller fokuserer på kontroll. Det han prøver å bevise er vel at maskinen kan mye enn det ser ut som likevel og at du får mye for pengene. Litt som ps2 maskinen, som ikke hadde noe spesielt imponerende grafikk i begynnelsen i forhold til det den har nå. 9181456[/snapback] Det han prøver å bevise er helt korrekt. Men måten han "beviser" det på er full at tull. Aner ikke hvorfor denne tråden er blitt linket hit en gang, det er sikkert flere dusin folk her på forumet som kunne skrevet noe med samme konklusjon men basert på litt ekte informasjon og ikke feberfantasier. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Det er vel hold i det han sier selv om han nesten finner på "utsagn" fra andre personer selv? Endret 31. juli 2007 av gormers Lenke til kommentar
OnklCB_94 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Grafikken på spillene til visse spill til Wii, slik som Super Mario, Warioware og dvs. andre spill med fantasi-figurer som utspiller seg i kraftig kunstige omgivelser, synes jeg ikke grafikk har så mye å si. Da er det som så mange her her sagt, spillegleden, gameplay og brukergrensesnitt, som spiller stor rolle, og får gjerne en pluss i margen hos meg. Når det er sagt, så hadde det nok ikke skadet med et litt mer realistisk bilde på spill som Zelda, Red Steel, Far Cry, M.O.H.. For å ikke nevne Prince of Persia (som har grafikk som minner om konsollene til Nintendo, i sine tidlige dager). Men Wii har jo mange spill som har veldig brukbar grafikk. Da snakker jeg om knall-spill som Resident Evil 4. Et strålende eksemplar på at selv Wii klarer å få til bra nok grafikk til å fra fram de fleste elementene i spillet på et realistisk vis. Nintendo (og andre spillutviklere) klarer nok å få ganske så bra grafikk, hvis de bare gidder (og har nok penger). Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Grafikken på spillene til visse spill til Wii, slik som Super Mario, Warioware og dvs. andre spill med fantasi-figurer som utspiller seg i kraftig kunstige omgivelser, synes jeg ikke grafikk har så mye å si. Da er det som så mange her her sagt, spillegleden, gameplay og brukergrensesnitt, som spiller stor rolle, og får gjerne en pluss i margen hos meg. Når det er sagt, så hadde det nok ikke skadet med et litt mer realistisk bilde på spill som Zelda, Red Steel, Far Cry, M.O.H.. For å ikke nevne Prince of Persia (som har grafikk som minner om konsollene til Nintendo, i sine tidlige dager). Men Wii har jo mange spill som har veldig brukbar grafikk. Da snakker jeg om knall-spill som Resident Evil 4. Et strålende eksemplar på at selv Wii klarer å få til bra nok grafikk til å fra fram de fleste elementene i spillet på et realistisk vis. Nintendo (og andre spillutviklere) klarer nok å få ganske så bra grafikk, hvis de bare gidder (og har nok penger). 9184081[/snapback] Nå er jeg svært spent på hva du mener med "realistisk bilde". Mener du at Zelda burde se mer "ekte ut", altså virkelige personer? I beg to differ... Det ville ødelagt serien fullstendig i mine øyne. Prince of Persia har vel ok grafikk? Er vel lik PS2-versjonen bortsett fra at spillet ikke inneholder blod. Skjønner ikke helt hva du mener med "realistisk bilde" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå