.Butthead. Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hei, Jeg kjøpte for en stund siden en switch, en slik bare at den var oransje. Jeg kobler den rett til ADSL boksen, Zyxel eller noe sånt heter den. Selv om begge har nettverks kabelen kobla til, får kun den ene internett.. Vi ble lei av dette så vi bruker ikke switchen lenger, bare kobla rett til ADSL boksen.. Noen som vet problemet? Veldig irriterende. Bare spør viss jeg har glemt noen detaljer eller noe sånt Takk for svar Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) DU får det ikke til fordi -som du selv sier- du bruker en svitsj. Skal du dele internetttilkobling så må du bruke en ruter! Det kan funke hos enkelte nettleverandører å bruke en svitsj, men det vanlige er vel gjerne at leverandøren kun tilbyr én stk nett-tilgang* pr fysiske kabel. Bruker du ruter så vil det for nettleverandøren se ut som om kun én maskin er koblet på nett mens at du i virkeligheten kan koble til en hel bråte maskiner som deler samme linja. * ALtså at du får tildelt IP og hele rukkelet. Les: om ruter på wikipedia. Endret 31. juli 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 ah ok, jeg tenkte litt på det men var ikke helt sikker.. Tenkte at jeg også kunne fordi jeg har vært på LAN med endel andre folk som bare brukte switch.. Jaja vi får snart nytt nett uansett, får vel klare meg litt til ( Fiberkabel yay ) Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Tenkte at jeg også kunne fordi jeg har vært på LAN med endel andre folk som bare brukte switch..9180706[/snapback] Da har dem enten en ruter koblet til svitsjen eller en leverandør som ikke har en grense på én fysisk enhet (les datamaskin) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå