Gå til innhold

Fujitsu Simens AMILO Li 1705 - trenger XP drivere.

Anbefalte innlegg

Denne maskina har vista som operativsystem, noe jeg ikke liker. Den gjør maskina treig og liker den rett og slett ikke. Det jeg vil, er å gå over til XP som operativsystem. Jeg har prøvd å finne drivere som støttes i XP, men finner ikke av noe slag. Finner KUN til vista. Er det noen som kunne hjelpe meg med det, eller har tips og triks?

Orker rett og slett ikke at tråden skal bli fyllt opp med negative meninger ang. dette.

Tips, hjelp o.l. mottas med stor takk! :D

Endret av fastford
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. merkelig at FS ikke har støtte for XP.. De pleier jo til og med ha et verktøy som installerer alle XP drivere automatisk. Finner ihvertfall det til min Si1520.

Uansett, utfra Vista driverne virker det som det meste du trenger drivere til er integrerte komponenter på et VIA brikkesett.. Kan godt hende Vista driverne fungerer i XP også hvis ikke du har sjekket det allerede, men hadde sjekket ut hjemmesidene til VIA for drivere til samme komponenter.

Gå til http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2

Velg Windows XP og velg last ned ulike drivere for Chipset VN896 som skal være korrekt etter mine undersøkelser

Endret av cyberpet
Lenke til kommentar

Ja, syntes og dette var merkelig.

Jeg vet ikke helt det med Vista drivere i XP er mulig. Litt risk å ta mener jeg. Blir kjedelig å sitte med en ubrukelig maskin i hvertfall.

Skal sjekke litt ut hvordan chipset det er, for jeg finner ingen informasjon ved kjappe søk. Men ellers, takk :)

Lenke til kommentar

Chipsettet heter VN896 er jeg ganske sikker på, slik jeg skrev over... Virker som du finner stort sett alle drivere du trenger på den siden jeg linket til (chipset, lyd, grafikk, LAN osv..) Får ikke testet det selv da jeg ikke har samme maskin, men så ihvertfall riktig ut

Lenke til kommentar

Chipsettet stemmer, fant jeg ut. Takker for det :)

Fant også noe interessant på et forum. Det virker som at det ikke fungerer med Windows XP på denne maskina. Pga chipset og ellers resten av oppsettet. Produsent eller andre personer (husker ikke) hadde visst nok testa ut med Win2k og XP. De fant ut masse rart. Kommer ikke på mye i farta. Men var mye som ikke ville fungere. Kjipt, men sant.

Men takk for hjelpen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...