Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Derit meg ut i bios, pcen piper...


Anbefalte innlegg

Hei!

aner ikke osen jeg fikk det til, men i eit uhell klarte jeg og stille på minne ettellerannet i bios :S

Nå piper bare maskinen 1 langt pip etterhverandre.

Maskinen er en FSC Scaleo P maskin med C2D E6400 2 gig ram osv.

 

Vill helst ikke sende den inn siden sist gabg tok det 3(!) måneder før jeg fikk den igjenn , og har masse bilder innpå den!

Jeg vet at man bare skal resette BIOS, men da må jeg bryte en slags, WARNITY woid, lapp og det kommer IKKE på tale.

 

Trenger litt hjelp..

Hva skal jeg gjøre?

Endret av alla737
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må åpne maskinen og flytte på en jumper for å resette bios, finn bruksanvisninga til hovedkortet, står forklart der hvordan det gjøres.

9180250[/snapback]

Er litt kjappere å bare ta ut batteriet på HK, det skiller seg som regel grei ut.

 

Ta det ut, vent 15 sekunder, sett inn og start maskinen igjen.

Lenke til kommentar
Er litt kjappere å bare ta ut batteriet på HK, det skiller seg som regel grei ut.

 

Ta det ut, vent 15 sekunder, sett inn og start maskinen igjen.

9180260[/snapback]

Tenkte på å nevne det og men var ikke sikker på om det var sånn lengre, vanskelig å holde trinn med utviklinga.. :fun:

 

 

Ja, men da må jeg bryte den warnity void lappen, og da får jeg jo ikke reparasjoner :S

 

Jeg vet at man bare skal resette BIOS, men da må jeg bryte en slags, WARNITY woid, lapp og det kommer IKKE på tale.

9180263[/snapback]

 

Prøv å varm opp klistremerket med en hårføner eller no sånn da? Må da være mulig og åpne pc'n sin uten å bryte garantien... Er som at man ikke skulle kunne åpne panseret på bilen sin!

 

Men aldri kjøpt en "ferdig" pc så jeg aner egentlig ikke.

Lenke til kommentar
ta evt. en telefon til verkstedet og spør om du kan åpne og fikse selv. kan garantere deg at de sier det er greit.

9180375[/snapback]

 

Da burde han få det skriftelig.. Aldri ta noe sånt over telefon, for da får du en melding tilbake:"Du har brutt garanti lappen. Vi kan dessvere ikke hjelpe deg".

 

Og du kommer nesten aldri noen vei, da du ikke har det på papir, med en underskrift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...