Howard Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Mot slutten av året kommer AMD Phenom - som skal gå i ringen med Intels Core-prosessorer. Her er modeller og spesifikasjoner. Les mer Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Skal bli interessant å se resultater når reviewsitene får sine eksemplarer. Blir vel også noen teasers før det tenker jeg fra folk som får noen i "gave" av AMD. =P Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Krysser fingra for et utrolig resultat fra AMD, håper de kan se noen skikkelig store grønne tall for Q4 og Q1 2008. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Ja, det hadde gjort seg med eit oppsving frå AMD no att. Det er fint for oss som forbrukarar at det skiftar litt att og fram slik at me ikkje får ein produsent som er konge på haugen heile tida! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg håper at AMD slår til og gjør det virkelig bra med Phenom, det vil være det beste for konkurransesituasjonen. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Vi krysser fingrene for et comeback nå ja.! Lenke til kommentar
cynosure Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Nå har AMD litt flere mulige inntektskilder en før, tenker på hovedkort og grafikkort. Får håpe de kan slå til på alle fronter slik at de får god fortjeneste fremover. Ingenting hadde vært bedre for konkurransen. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Ja, får håpe de klarer og slå core 2, eller hvertfall være like bra. Sån at AMD og dermed også ATI overlever. Om noe heller jeg mot intel /Nvidia som merker, men hvis de to andre forsvinner blir det unødvendig dyrt å ha pc som hobby. Er det noen som har regnet ut sån ca ytelsen til phenom på de frekvensen mot core 2? tenkte at det går ann og finne hvor mye porsessoren gjør på en klokkefrekvens. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Blir ikke lanseringen av den nye plattformen til AMD litt sein? Tenker da på at dette vil sammenfalle nesten med nye lanseringer med Intel. Og det er jo vannskelig å spå hva de nye CPU'ene til intel vil kunne yte Lenke til kommentar
HKS Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg er egentlig litt skepisk på AMD sine vegne. Når de lanserer Phenom så har Intel de nye 45nm CPU'ene sine klare. Håper bare AMD klarer å holde følge med Intel, i og med at Intel vil kunne klokke CPU'ene betraktlig høyere. Får krysse fingrene for AMD! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) AMD har vel alltid ligget ett steg etter når det gjelder transistorstørrelse (ikke rett meg, dere vet hva jeg mener ), men det har ikke hindret dem i fortiden Om de går ring rund Intel sine alternativer tror jeg heller jeg skal ta en klype salt med, men jeg tipper de har noe å banke på bordet med ja. Endret 31. juli 2007 av MrLee Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg er egentlig litt skepisk på AMD sine vegne. Når de lanserer Phenom så har Intel de nye 45nm CPU'ene sine klare. Håper bare AMD klarer å holde følge med Intel, i og med at Intel vil kunne klokke CPU'ene betraktlig høyere. Får krysse fingrene for AMD! 9180804[/snapback] Ja, jeg må også innrømme at tiltroen ikke er den største, får håpe jeg tar feil. AtW Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg blir litt skeptisk av den oppgitte ghz'n, selvsagt er ikke ghz alt nå tildags, men jeg hadde egentlig forventet at de var skrudd opp en del høyere for å virkelig ha noe å slå i bordet med. Trenden som amd har hatt så begynner ikke cpuene deres å yte heftig nok før de er på 3ghz eller mer (som opteron 185), så jeg synes det ser litt skuffende ut at de lavest klokkede cpuene ikke begynner allerede på 3ghz og oppover. Selvsagt kan dette være helt uvesentlig og de kan yte veldig bra slik de er nå, men jeg må innrømme at spesifikasjonene egentlig er litt skuffende på papiret. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 AMD har nå svært mye å bevise i forbindelse med chipset. De klarte å komme seg over de enorme problemene med VIA-cipset på KT133/KT266-tidene ved at Nvidia tok over, men nå har Nvidia tråkket i salaten lenge nok, og AMDs egne chipset har vel enda ikke klart å heve seg opp på nivået til Intel. De nye prosessorene kan bli så gode de bare vil, men jeg for min del har kjøpt mitt siste AMD-baserte system. Jeg blir bare kunde igjen hvis de virkelig viser styrke på dønnsolide chipset. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 De kan vel greie det ved hjelp av Ati. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 AMD har nå svært mye å bevise i forbindelse med chipset. De klarte å komme seg over de enorme problemene med VIA-cipset på KT133/KT266-tidene ved at Nvidia tok over, men nå har Nvidia tråkket i salaten lenge nok, og AMDs egne chipset har vel enda ikke klart å heve seg opp på nivået til Intel. De nye prosessorene kan bli så gode de bare vil, men jeg for min del har kjøpt mitt siste AMD-baserte system. Jeg blir bare kunde igjen hvis de virkelig viser styrke på dønnsolide chipset. 9181196[/snapback] Jeg skal ikke si at jeg utelukker AMD pga det, men det er definitivt et problem med for mye tll med chipsett, nvidia er ikke akkurat solid, personlig synes jeg det er for mye fokus på klokking og mas, og for lite på atabilitet og IO. AtW Lenke til kommentar
kilik Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Alt avhenger av prisen her for at serien skal bli noen suksess. Tror nok de må legge seg på Core 2-nivå i pris/ytelse fra første stund. Vil tippe Intel senker prisene sine ytterligere 30-40% før disse er kommet på markedet. Dette kan bli tøft for AMD. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Alt avhenger av prisen her for at serien skal bli noen suksess. Tror nok de må legge seg på Core 2-nivå i pris/ytelse fra første stund. Vil tippe Intel senker prisene sine ytterligere 30-40% før disse er kommet på markedet. Dette kan bli tøft for AMD. 9181227[/snapback] Tviler på at Intel kan dumpe prisene 30-40% til og allikevel tjene penger, det er vel grenser for hvor billig Intel kan produsere prosessorer. Og dersom Intel selger med tap kun for å knekke AMD, er det vel noen organer som slår ned på dette.. Jeg tror Phenom kommer til å være litt raskere enn C2D, dermed kan AMD ta litt høyere pris enn Intel. Likte jo Phenoms 4 kjerne med 89w da, håper den sparker fra seg.. Endret 31. juli 2007 av Ourasi Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 AMD har nå svært mye å bevise i forbindelse med chipset. De klarte å komme seg over de enorme problemene med VIA-cipset på KT133/KT266-tidene ved at Nvidia tok over, men nå har Nvidia tråkket i salaten lenge nok, og AMDs egne chipset har vel enda ikke klart å heve seg opp på nivået til Intel. De nye prosessorene kan bli så gode de bare vil, men jeg for min del har kjøpt mitt siste AMD-baserte system. Jeg blir bare kunde igjen hvis de virkelig viser styrke på dønnsolide chipset. 9181196[/snapback] Jeg skal ikke si at jeg utelukker AMD pga det, men det er definitivt et problem med for mye tll med chipsett, nvidia er ikke akkurat solid, personlig synes jeg det er for mye fokus på klokking og mas, og for lite på atabilitet og IO. AtW 9181212[/snapback] Jeg fatter ikke hva dere snakker om Fra og med nForce3 250 har jo nVidias brikkesett til AMD vært nesten like "untouchable" som Pablo Escobar. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde klart å kreste frem ett negativt ord om dem, og ihvertfall ikke når det handler om stabilitet og finesser. Men jeg er enig i at Intels egne brikkesett tradisjonelt har vært gode, dog ikke fullt så gode. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hmmm.. det er mange faktorer å tenke på... jeg er bekymret for den lave klokkefrekvensen disse modellene får. C2D arkitekturen er alere utrolig effektiv pr. klokkesyklus, og jeg tror det skal godt gjøres at AMD har klart å gjøre den delen enda mer effektivt. I forhodl til entusiastene må også AMD konkurrere med at C2Der utrolig gode overklokkere. Igjen er det allerede så bra med C2D'ene at jeg tror det blir vanskelig å overgå, ihvertfall om de skal samtidig opprettholde en konkurransedyktig pris... -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå