Gå til innhold

er IFL90 bra kjøp?


Anbefalte innlegg

Trur jeg skal kjøpe Multicom Compal IFL90, men har ikke helt bestemt meg enda.

 

Jeg har konfigurert til:

Intel® Core™2 Duo Processor T7300 2.00GHZ 4MB

120GB SATA 5400RPM 2.5" (harddisken er ikke så viktig for meg)

2GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (1 x 2GB)

Intel® Turbo Memory 1GB

MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk OEM.

 

Er det noe jeg bør endre på, eller dette et godt kjøp? Kan og komme med tips til andre pcer om dere vil.;D

 

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...0520949;fl:1701

 

Jeg skal bruke pcen på skolen, og skal og bruke det til å spille en del.

Siden eg skal bruke den på skolen bør den ikke lage så mye lyd..

Endret av Stianlol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser du i santa rosa posten ser du mange har hatt problemer med driver til 64 bit OS så jeg hadde ikke valgt det.. jeg har bestilt en sånn til fettern min 9 juli ( ikke fått den enda) med samme opsett som deg bare en raskere harddisk og uten turbo minne.. den skal kjøres med xp 32 bir Os.. ellers får du ikke bedre pc til prisen trur jeg..

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt IFL90 med det oppsettet som du har der.. bare med Vista 32bit riktignok. Jeg bestillte den fordi jeg trenger en pc på skolen, og med det skjermkortet som sitter i den så er den nok ok til spill og.

 

Det har vært mye problemer med IFL90+ angående drivere og av og til også selve pcen. Håper at IFL90 er bedre.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan skjermkortet vil dra de spillene, men tror det skal gå greit å kjøre de på medium grafikk som et minimum. Det er jo ikke all verdens til skjermkort heller da.

 

Jeg blir vel bare å spille BF2 på min når den kommer, hardcore gaming har jeg den stasjonære til :p

Lenke til kommentar

Jeg aner rett og slett ikke når den dukker opp, det kan ta en uke, det kan ta to uker.

 

For det første tar det tid å bygge og sende pcen, tipper det er mange andre som også har inne bestilling på bærbar.

For det andre så bor jeg i andre enden av landet så det vil ta noen dager før den kommer hit.

 

Jeg får bare være tålmodig.

Lenke til kommentar
ser du i santa rosa posten ser du mange har hatt problemer med driver til 64 bit OS så jeg hadde ikke valgt det.. jeg har bestilt en sånn til fettern min 9 juli ( ikke fått den enda) med samme opsett som deg bare en raskere harddisk og uten turbo minne.. den skal kjøres med xp 32 bir Os..  ellers får du ikke bedre pc til prisen trur jeg..

9181126[/snapback]

 

De største problemene er borte i de siste driverene (last ned fra compal sine sider) og i Windows oppdateringer. (Kom en fiks i forigårs som rettet mange feil.)

Ser han bestiller 1x2GB ram, skal han oppgradere til 4GB en dag så må han ha 64bit OS for å få 4GB registrert av OS. (32bit OS klarer bare bruke ~3,5GB maks).

 

Har Compal IFL90+ (se signatur :p) og har bestilt 4GB ram, holder ikke med 2GB i Vista om man skal spille de siste spillene og ha Aero aktivert.

 

Edit: Trådstarter: Gå heller for 4GB ram istedenfor 2GB + Turbo Memory. Ram er raskere, kan brukes til alt maskinen gjør og gir faktisk en ytelsesforskjell (noe Intel Turbo memory ikke gjør i skrivende stund...).

 

Anbefaler deg også å kjøpe 64bit Vista for å få full ytelse ut av CPU.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Har en IFL90+ og er meget fornøyd med den.

 

Hvis du leser Compal tråden, så er det flere som klager på PCen, men man må ikke dømme PCen ut i fra det. Det er stort sett de mest misfornøyde som klager mens de fornøyde sitter i trance og leker seg :p

 

Det er nok også en årsak i at Multicom har hatt enormt med forhåndsbestillinger på IFL, og alle har mast på når de får PCen. Det har kanskje gått litt fort i svingene her?

 

Støynivået på min PC er meget bra, og hvis du skal sitte på skolen så vil du nok neppe spille så mye. Under vanlig surfing og kontorapplikasjoner så er det nesten ikke en lyd å høre :)

 

Eneste jeg kan sette fingeren på, er at den kan bli litt varm å ha på fanget over lengre tid. Dette er uansett ikke noe å anbefale, siden PCen henter luft fra undersiden til å kjøle ned med. Dette luftinntaket er selvfølgelig akkurat på foten, og bidrar selvfølgelig til å øke temperaturen i PCen...

 

Når det gjelder Vista, uavhengig av 32 eller 64 bit, så må man ikke glemme at dette er et nytt operativsystem med drivere som fortsatt er under utvikling. At 32 bits drivere er bedre enn 64 bit kommer ganske enkelt av at mesteparten bruker 32bits OS og det er viktigere å tilfredsstille mesteparten av markedet tidligst mulig. Av denne grunn har nok 64bit drivere kanskje blitt litt nedprioritert...

 

Som Roy_Nor påpeker i posten foran her, så kommer det hele tiden nye drivere og Microsoft slipper fixer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...