Gjest medlem-82119 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Når ulike produktsider eller aviser og blader oppgir spesifikasjoner på et produkt så er det feil i spesifikasjonene på omtrent alt jeg har sett. Feilene kan være alt fra at det står at produktet har noe det ikke har, at det ikke har noe det har, feil antall/mengde osv osv. Dette er frustrerende når man prøver å sammenligne produkter. Av og til gjøres dette tydeligvis bevisst, som når f.eks elkjøp omtaler en billig pc med 512 Mb ram, et svakt skjermkort, treg prosesor osv som en ekstrempc og den råeste pcen som er å få. Siden det gjøres så åpenbart, så må det jo gå under det vanlige reklamebløffene men det er allikevel litt spesielt når det er snakk om så konkrete ting. Andre eksempler: Flere butikker annonserer garmin nuvi 660 som at den har FM-sender, mens det kun er etterfølgeren som har det (og den er merket med FM i produktnavnet, og er vesentlig dyrere). Kommende mobil SE w960i blir av produsent og noen sider omtalt med at den har støtte for trådløst nettverk. Andre gir den trekk (Nemlig!) for at den ikke har det...noe som er feil! Å rapportere inn feilene er håpløst, fordi det er feil i så godt som alle produkter jeg har sjekket. Jeg har lurt litt på hvorfor det er så mye feil i spesifikasjonene. Har kommet til følgende alternativ: -Den som tester kjenner ikke til spesifikasjonene -Den som tester vet ikke hvordan produktet brukes -Produsentene oppgir feil spesifikasjoner for å øke salget -Produktet testes under feil forutsetninger For eksempel, hvis en mobiltelefon skal testes for om den støtter trådløst nettverk, så er det en forutsetning at det ER et tilgjengelig trådløst nettverk å teste mot. -Testerne har for dårlig tid til å finne ut av ting, så de baserer mye på kvalifisert gjetning og antagelser Flere som ofte opplever feil i spesifikasjonene eller kjenner til hvorfor det er så mye feil? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Det er det verdensomspennende syndikatet Eliluminari Elkjopos som står bak dette. De bruker milliarder av kroner hvert år på å villede forbrukere. Alle bedrifter som driver med salg har en person som er med i dette syndikatet. Se etter en liten stjerne med et dollartegn neste gang du leser et annonseblad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå