superninja Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Har eit nytt HK her, eit ASUS A8N32-SLI DELUXE og skal sette i prosessoren. Men eg har kjøleribba og kjølepasta på CPUen. Så lure eg på om eg må ta det av, og eventuelt korleis, og om eg må kjøpe ny kjølepasta? Eller skal eg berre ta den nedi sånn at taggane er nede i hola og presse på den tingen som helde prosessoren på plass? Den tingen som går gjennom kjøleribba trenge litt vel mykje kraft syns eg for at eg skal få den under det "hakket" Tusen takk for all hjelp! EDIT: Er eit 939 HK og prosessoren er 4200+ dual core Endret 31. juli 2007 av Dot Lenke til kommentar
Karmatic Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg ville vel anbefalt, men det er ikke absolutt nødvendig å bytte kjølepasta. om du finner ut at du skal fjerne den så ta litt blåsprit (spyleveske som brukes i biler) på en fille og bruk det til å rengjøre prosessor- og kjøleroverflate. Fjerner du den gamle så må du vel strengt talt ha ny og da er det å anbefale noe som inneholder sølv (Arctic Silver osv.). Disse finnes i allefall i de fleste nettbutikker i tillegg til sannsynligvis på de fleste pc-butikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå