Amored Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Kommer dette til 360, skal jeg ha det uansett! Koste hva det koste vil! Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Kommer dette til 360, skal jeg ha det uansett! Koste hva det koste vil! 9186759[/snapback] Kosta hva? Bare og kjøpe en pc det siden det koste hva det koste vill Lenke til kommentar
Amored Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Kosta hva? Bare og kjøpe en pc det siden det koste hva det koste vill 9186803[/snapback] Jeg gidder ikke kjøpe en helt nye PC pga et spill vettu. Endret 1. august 2007 av Amored Lenke til kommentar
Avean Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 jasså? du er klarover at 360 og ps3 banker de fleste monster pc i tøffla..dessuten tror jeg ikke crysis krefer så alt for mye bortsettfra dx10 9182463[/snapback] Problemet ligger i RAM. Xbox 360 har 512MB, mens PS3 har 256MB. Dagens spillmaskiner har ca. 2048MB +, stor forskjell. Crysis bruker såpass store teksturer og verden at både 360 og PS3 vil slite slik Crysis er i dag. En nedkuttet versjon vil nok sannsynlig fungere fint. Helt sikkert, hvertfall i en eller annen form. Crytek har søkt etter folk som kan kode for blant annet Xbox 360 (usikker på PS3). 9181515[/snapback] link 9182510[/snapback] Ja, det var sant. Mente å huske noe om det, men var ikke sikker. 9182682[/snapback] Litt uenig her siden du kan ikke sammenligne specs fra en konsoll mot en PC. Altså 256MB høres veldig lite ut men minnet funker ikke på samme måte som på PC. Ta Uncharted på PS3 f.eks, ser ikke det like stort og minst like bra som Crysis ? Jeg bare lurer. Det er jo enormt i størrelse med helt sinnsyke detaljer. Og husk PS3 kjører ikke i usle 1024x768 oppløsning, der er det 1980x1080 vi snakker om. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Kosta hva? Bare og kjøpe en pc det siden det koste hva det koste vill 9186803[/snapback] Jeg gidder ikke kjøpe en helt nye PC pga et spill vettu. 9186854[/snapback] Jeg visste faktisk ikke det, jeg kjøpte ny pc for Crysis og tenkte kanskje noen andre gjorde det samma. Btw man kjøper ikke en ny pc, man oppgraderer den gjerne Lenke til kommentar
Amored Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg visste faktisk ikke det, jeg kjøpte ny pc for Crysis og tenkte kanskje noen andre gjorde det samma.Btw man kjøper ikke en ny pc, man oppgraderer den gjerne 9186888[/snapback] I mitt tilfelle må jeg skifte ut alt, da jeg kun har AGP. Konsollspilling holder lenge for meg det Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Mja, da er det vell ikke så mye jeg kan si. Radeon har forresten et bra AGP skjermkort Lenke til kommentar
Amored Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Mja, da er det vell ikke så mye jeg kan si.Radeon har forresten et bra AGP skjermkort 9186930[/snapback] Det har GeForce også Liker best Nvidia. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Dessuten har Crysis dynamisk loading, noe GoW ikke har. 9185717[/snapback] Unreal 3 Engine har også dynamisk lasting av baner. Man laster inn en hovedbane og resten kommer etter hvert som du beveger deg mot neste del. Om GoW bruker dette er jeg usikker på. edit: I etterkant var det muligens lasting av detaljer på banen du mente. Det at CryEngine 2 bare rendrer det den "ser". Da stemmer det Litt uenig her siden du kan ikke sammenligne specs fra en konsoll mot en PC. Altså 256MB høres veldig lite ut men minnet funker ikke på samme måte som på PC. Ta Uncharted på PS3 f.eks, ser ikke det like stort og minst like bra som Crysis ? Jeg bare lurer. Det er jo enormt i størrelse med helt sinnsyke detaljer. Og husk PS3 kjører ikke i usle 1024x768 oppløsning, der er det 1980x1080 vi snakker om. Selfølgelig, det var ikke det som var poenget. Poenger er at spill må være spesialutviklet for plattformen. Crysis er laget for PC og bruker mye RAM aktivt pga. sine detaljer. Porting av spill krever alltid sitt offer, derfor vil nok en Crysis-utgave for konsoll være nedkuttet detaljemessig. Endret 1. august 2007 av TCi Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Og husk PS3 kjører ikke i usle 1024x768 oppløsning, der er det 1980x1080 vi snakker om. 9186857[/snapback] Denne setningen blir ikke sannhet bare fordi du skriver det om og om igjen. De fleste spill til PS3 er i 720p. PS3 spill som er i 1080p Kan ikke se Uncharted på den listen, men godt mulig ikke listen er oppdatert da!? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Og Uncharted er ikke på nivå med Crysis, men så har Uncharted-utviklerne selv sagt at de utnytter toppen 40% av PS3-kraften. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Og Uncharted er ikke på nivå med Crysis, men så har Uncharted-utviklerne selv sagt at de utnytter toppen 40% av PS3-kraften. 9187290[/snapback] Alltid morsomt med utviklere som vet nøyaktig hvor mye de utnytter av hardwaren men samtidig ikke klarer utnytte den 100%. Er det bare meg som synes det er litt selvmotsigende? Hvis de vet at de kun bruker 40% så er det jo bare å bruke de resterende 60% eller hur? Hvis ikke de vet hvordan de bruker resten av kraften så kan de da umulig vite hvor mye av den totale kraften de faktisk utnytter... Gjelder forøvrig alle konsoller og ikke kun PS3. Ja jeg vet at spill rushes og må ut på markedet etc etc. Men synes likevel det er rart at en utvikler kan si "vi bruker kun 40% av kraften" og komme godt ut av det Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Vist dei har dei same egenskapene, lik grafikk, ram, spill grafikk, kva er da vitsen med å betale dobbelt så masse for å få PS3 når du kan få nesten lik (mi meining BEDRE) spelemaskin for halvparten av prisen Edit: sikta da til XBox 360... 9187349[/snapback] Smaken er som baken, PS3 har sine gode sider, og dårlige sider. Det samme gjelder 360. Men denne tråden handler ikke om dette. Jeg håper vi får se Crysis, eller en bra spinoff på 360 og PS3, det ser herlig ut, men jeg tror ikke datamaskinen min vil dra det skikkelig, også er det et styr å koble til tv. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Og Uncharted er ikke på nivå med Crysis, men så har Uncharted-utviklerne selv sagt at de utnytter toppen 40% av PS3-kraften. 9187290[/snapback] Er det bare meg som synes det er litt selvmotsigende? Hvis de vet at de kun bruker 40% så er det jo bare å bruke de resterende 60% eller hur? Hvis ikke de vet hvordan de bruker resten av kraften så kan de da umulig vite hvor mye av den totale kraften de faktisk utnytter... For en normal, entrådet PC-applikasjon er jeg enig, men her snakker vi om kompliserte multicoresystemer. F.eks. på PS3 at man ikke utnytter alle 7 cell-kjernene pga. forenklet programmering. Ved lansering brukte de fleste X360-spill kun én av PowerPC-kjernene pga. forsinkelser med dev kit. Også kan det selvsagt være at man rett og slett ikke har bruk for hele kraften i gjeldende spill. Endret 1. august 2007 av kilik Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Og Uncharted er ikke på nivå med Crysis, men så har Uncharted-utviklerne selv sagt at de utnytter toppen 40% av PS3-kraften. 9187290[/snapback] Er det bare meg som synes det er litt selvmotsigende? Hvis de vet at de kun bruker 40% så er det jo bare å bruke de resterende 60% eller hur? Hvis ikke de vet hvordan de bruker resten av kraften så kan de da umulig vite hvor mye av den totale kraften de faktisk utnytter... For en normal, entrådet PC-applikasjon er jeg enig, men her snakker vi om kompliserte multicoresystemer. F.eks. på PS3 at man ikke utnytter alle 7 cell-kjernene pga. forenklet programmering. Ved lansering brukte de fleste X360-spill kun én av PowerPC-kjernene pga. forsinkelser med dev kit. Også kan det selvsagt være at man rett og slett ikke har bruk for hele kraften i gjeldende spill. 9187413[/snapback] Jojo vet jo dette. Derfor jeg la til den setningen om å rushe spill etc etc. Men synes likevel det er ganske festlig at utviklere går ut og sier at de ikke utnytter maskinen så godt som mulig. Slik jeg leser det så er det en innrømmelse av mangelfullt arbeid eller mangelfull kompetanse på f.eks multithreading. Og etter det jeg har sett av Uncharted så har de tydeligvis brydd seg om grafikken og dermed kommer de ikke i kategorien "Også kan det selvsagt være at man rett og slett ikke har bruk for hele kraften i gjeldende spill.".. Men er vel rimelig off-topic dette. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jojo vet jo dette. Derfor jeg la til den setningen om å rushe spill etc etc. Men synes likevel det er ganske festlig at utviklere går ut og sier at de ikke utnytter maskinen så godt som mulig. Slik jeg leser det så er det en innrømmelse av mangelfullt arbeid eller mangelfull kompetanse på f.eks multithreading. Det tar tid å lære seg multicore og ny konsollarkitektur. Dette gjelder alle utviklere i bransjen (selv om det selvsagt er enkelte utviklere som er bedre enn andre). Ingen utviklere er så flinke og effektive at de utnytter PS3 og X360 skikkelig ennå. Dette tar tid. Så ja, bare for å dra dette inn mot Crysis, så tror jeg begge konsollene takler grafikk på linje med Crysis, men det vil ta tid og kreve dyktige utviklere som kjenner hardwaren. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg har en pc til 6660kr og klarer bare medium på oblivion og det lagger sykere enn på 360 som er litt merkeligt Har 2048ram amd athlon 64 3800+ 2,4 ghz og geforce 7650gs 256 mb videominne Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg har en pc til 6660kr og klarer bare medium på oblivion og det lagger sykere enn på 360 som er litt merkeligt Har 2048ram amd athlon 64 3800+ 2,4 ghz og geforce 7650gs 256 mb videominne 9188245[/snapback] skal vel egentlig ikkje lagge med dei specsa der..oblivion krever jo litt, men du har da nok minne og gpu ser da ut til og holde.. CTRL-ALT-DEL... sjekk system ressursene..gående prosesser, tilgjengelig minne..etc.. on-topic ja...ehm.. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg har en pc til 6660kr og klarer bare medium på oblivion og det lagger sykere enn på 360 som er litt merkeligt Har 2048ram amd athlon 64 3800+ 2,4 ghz og geforce 7650gs 256 mb videominne 9188245[/snapback] ta en systemrequirementslab test og sjekk der Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg har en pc til 6660kr og klarer bare medium på oblivion og det lagger sykere enn på 360 som er litt merkeligt Har 2048ram amd athlon 64 3800+ 2,4 ghz og geforce 7650gs 256 mb videominne 9188245[/snapback] Du har mye å hente med et kraftige skjermkort. Det er AGP du har? https://prisguiden.no/product.php?productId=58376 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå